اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 شده و به اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود می پردازند باید ضمن شناخت عوامل تاثیرگذار در نحوه چینش انتخاب ها مرتکب اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد نشوند چرا که هر گونه خطا و اشتباه در این مرحله سرنوشت داوطلب را تغییر می دهد . 




داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با نگاهی به تجارب خود در مقطع کارشناسی می توانند از اشتباهات رایج در این مرحله جلوگیری کنند . اما از آن جا که انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مرحله ای سرنوشت ساز برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه به شمار می آید ، مشورت با افراد آگاه و کسب اطلاعات بیش تر در خصوص نحوه اولویت بندی و چینش انتخاب ها مسیر داوطلب را هموارتر کرده و وی را به کسب رتبه قبولی در رشته محل دلخواه نزدیک تر می کند .

از طرفی تحلیل اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از عواقب جبران ناپذیری که باعث تغییر مسیر تحصیلی داوطلب می شود جلوگیری می کند ، چون گاها با داوطلبانی مواجه هستیم که با وجود کسب رتبه و تراز قابل قبول در مرحله اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد ، به نتیجه نهایی دلخواه دست نیافته و همین موضوع باعث محرومیت یا انصراف داوطلب از ادامه تحصیل می شود . بدین منظور در ادامه به بررسی اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 می پردازیم . 







اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 هم چون سال های گذشته به صورت مجزا و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود . اگر بخواهیم اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 را بر مبنایی صحیح و واقعی دسته بندی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :



تحلیل نادرست کارنامه اولیه کارشناسی ارشد

از سال 96 که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده داوطلبان ، نتایج اولیه این آزمون را به صورت کارنامه ای تحت عنوان کارنامه اولیه کارشناسی ارشد دریافت می کنند . درصد دروس امتحانی ، رتبه ، تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد همگی در این کارنامه درج شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد . ستون مربوط به " رتبه داوطلب در سهمیه در دوره های غیر روزانه و دانشگاه آزاد " تعیین کننده شانس قبولی داوطلب در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 می باشد که تحلیل نادرست آن می تواند از اشتباهات رایجی باشد که داوطلب را از مسیر واقعی دور می کند . مشورت با افراد باتجربه در این زمینه می تواند شما را در تحلیل درست کارنامه کارشناسی ارشد یاری نماید . 

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
عدم اطلاع از پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

شاید بتوان پارامترهای اصلی در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت دانشگاه دانست . در صورتی که داوطلب در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 اطلاعات دقیق و جامعی از این موارد نداشته باشد قطعا با مشکلات زیادی مواجه شده و نمی تواند انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص انجام دهد . میزان تاثیرگذاری هر یک از این پارامترها به تصمیم شخصی داوطلب بستگی داشته و اولویت آن به خود داوطلب باز می گردد .

اما با توجه به این که امکان انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل برای متقاضیان وجود دارد توصیه می کنیم فاکتور علاقه را در اولویت قرار دهید . دقت داشته باشید به منظور داشتن انتخاب رشته ای بی نقص می بایست نخست پارامترها را شناسایی کرده ، اولویت آن ها را مشخص نموده و در نهایت با کسب اطلاعات دقیق و جامع در خصوص هر یک نسبت به چیدمان انتخاب های خود اقدام نمایید . 

بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد
عدم مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد داوطلبان را با شرایط و ضوابط شرکت در این مرحله آشنا کرده و لیست رشته محل های ارائه شده را در اختیار متقاضیان قرار می دهد . مطالعه دقیق این دفترچه آگاهی داوطلبان را در خصوص نحوه نتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد افزایش داده و از اشتباهات رایج در این مرحله جلوگیری می کند .

بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد





مشاوره با افراد بی تجربه و ناآگاه

شاید کسب رتبه و تراز قابل قبول بخشی از موفقیت داوطلب در مسیر کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باشد اما آن چه این مسیر را به پایانی خوش تبدیل می کند انتخاب رشته ای دقیق و حساب شده است . یکی از بزرگ ترین اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مشورت با افراد بی تجربه و اعتماد به دوستانی است که اطلاع چندانی از نحوه انتخاب رشته ندارند . این اشتباه در زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خود را نشان داده و موجبات پشیمانی داوطلب را فراهم می کند . از این رو اجازه ندهید دیگران علایق و نظرات شخصی خود را به شما تحمیل کرده و تصمیم شما را تحت تاثیر قرار دهند . 



عدم آشنایی با نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

چند سالی است که انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود . اینترنتی بودن این مرحله در کنار مزیت هایی که دارد مشکلاتی را نیز در پی خواهد داشت . بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم آشنایی با سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دچار اشتباه شده و انتخاب های خود را به صورت نادرست و جابجا در فرم اینترنتی درج می کنند . با توجه به این که امکان یک بار ثبت نهایی در این مرحله وجود دارد به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از مراجعه به سایت مذکور اولویت بندی انتخاب های خود را در برگه ای یادداشت نمایند . مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیز به منظور رفاه حال داوطلبان امکان ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 را در فرصتی دیگر در اختیار متقاضیان قرار می دهد . 



عدم انتخاب رشته به موقع


متقاضیان رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد معمولا یک هفته الی 10 روز فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند . با این وجود برخی داوطلبان انتخاب رشته خود را به روزهای پایانی موکول کرده و همین موضوع باعث بی دقتی آن ها در تکمیل فرم انتخاب رشته خواهد شد که نتیجه این اشتباه در زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نمایان خواهد شد .

این ها فقط بخشی از متداول ترین اشتباهات انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد است که عدم توجه به آن داوطلب را از مسیر اصلی دور می کند . 

بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج نهایی ارشد دانشگاه آزاد









مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شده اند می بایست در مهلت قانونی به سایت azmoon.org مراجعه کرده و فرم اینترنتی مربوطه را تکمیل نمایند . کد دسترسی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه داوطلب درج شده ، راه ورود به سامانه انتخاب رشته می باشد .

متقاضیان با توجه به رتبه و تراز اکتسابی خود می توانند نسبت به انتخاب 100 کد رشته محل متناسب با مجموعه امتحانی خود اقدام نمایند . داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری نیز می توانند با آگاهی کامل از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد نسبت به درج رشته محل های مورد علاقه خود در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام نمایند . 

کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا نیز آماده خدمت رسانی به داوطلبان بوده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا متقاضیان را در انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص یاری می کنند . 

در ادامه بخوانید: اشتباهات رایج در انتخاب رشته ارشد









سوالات متداول


1- کدام یک از مندرجات کارنامه اولیه کارشناسی ارشد در نحوه انتخاب رشته متقاضیان دانشگاه آزاد موثر می باشند ؟
رتبه و تراز اکتسابی داوطلب از عوامل تاثیرگذار در نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 می باشد که برای جلوگیری از اشتباهات رایج در این خصوص می توانید متن مقاله را مطالعه کنید .




2- اولویت بندی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بر اساس چه فاکتورهایی انجام می شود ؟
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای تکمیل فرم اینترنتی باید پارامتر علاقه را در اولویت قرار دهند . برای اطلاع از سایر فاکتورهای تاثیرگذار می توانید متن مقاله را مطالعه کنید .




3- در زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 امکان انتخاب چند کد رشته محل وجود دارد ؟
داوطلبان مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل می باشند که اطلاعات بیش تر در خصوص چینش این انتخاب ها در متن مقاله شرح داده شده است .

منبع : اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/5krZ
نظرتان را بنویسید