سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئو سایت فروشگاهی چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

سئو محصول برای سایت های فروشگاهی اهمیت ویژه ای دارد.

از یک طرف باید کاربران را راضی نگه دارید و از طرف دیگر باید اصول و نکات سئو را رعایت کنید و گوگل را متقاعد کنید که شما را در صفحه اول قرار دهد. این دو کار ممکن است کمی دشوار باشد، به خصوص زمانی که سئو سایت باید برای هزاران محصول انجام شود.

در این مقاله سئو سایت فروشگاهی نکات مهمی در مورد سئو محصولات وب سایت و اشتباهاتی که باید از آنها اجتناب کنید را بیان می کنیم.

کارهایی که باید برای سئوی محصول انجام دهید:

اصول سئو سایت فروشگاهی را دنبال کنید

رعایت اصول و مبانی سئو اولین نکته ای است که برای سئو محصولات و جذب مشتریان هدف باید رعایت شود. تعداد کاراکترهای عنوان صفحه باید استاندارد باشد.

تراکم تعداد تکرار عبارات کلیدی باید مناسب باشد. تعداد کلمات صفحه، توضیحات متا، کلمات کلیدی، سئو تصویر و … همه مواردی هستند که باید رعایت شوند و بخشی از پایه و اصول سئو محتوا هستند.

انتخاب صحیح کلمات کلیدی برای سئو سایت فروشگاهی

حتما در مورد انتخاب کلمات کلیدی خود تحقیق کنید. سعی کنید از عباراتی استفاده کنید که توسط کاربران جستجو شده و فرصت رقابت در آن عبارت را دارید.

برخی شرایط رقابت جدی دارند و سایت های تازه ایجاد شده در همان ابتدای کار قطعا نمی توانند با آنها رقابت کنند.

بهتر است با عبارات ساده تر شروع کنید و پس از ظاهر شدن در نتایج جستجو و جلب اعتماد گوگل، سعی کنید با کلمات سخت تری رقابت کنید. این سوال در سئو محصولات وب سایت بسیار مهم است.

توضیحات کامل و دقیق

توضیحات محصول یکی از مهمترین نکات سئو برای محصولات وب سایت است. توضیحات شما باید بسیار کامل و دقیق باشد، تمام جزئیات باید دقیق بیان شود.

برای مشتریان و گوگل اهمیتی ندارد، شما هزاران محصول دارید و اگر بخواهید توضیحات کامل بنویسید کار دشواری خواهد بود، پس فقط از این موضوع صرف نظر نکنید و سعی کنید بهترین توضیحات را برای محصول خود بنویسید.

همچنین از لحن و یکنواختی مناسب استفاده کنید. توضیحات سایت های دیگر را کپی نکنید و سعی کنید خودتان توضیحات کامل بنویسید و اصول سئو محصولات را رعایت کنید.

استفاده از ریچ اسنیپت ها در سئو سایت فروشگاهی

تکه های غنی شما را متفاوت می کند. در صورت امکان، از آنها استفاده کنید و اطلاعات کاربر را دریافت کنید. اینکه کدام ریچ اسنیپت استفاده شود به سایت و موضوع شما بستگی دارد.

استفاده از نظرات مشتریان

از مشتریان خود بخواهید در مورد محصولات شما نظر دهند. این نوع نظرات کمک زیادی به کسب و کاراینترنتی شما می کند.

می توانید با دادن کد تخفیف یا خدمات دیگر مشتریان را تشویق کنید که برای شما نامه بنویسند و در مورد محصولات خود به شما بگویند. برای بسیاری از کاربران نظر دیگران برایشان بسیار مهم است و حتما به این قسمت رفته و آن را بررسی می کنند.

این موضوع اعتماد مصرف کننده را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و باعث افزایش اعتماد مصرف کننده می شود.

UX را فراموش نکنید

تجربه کاربری را فراموش نکنید. این مشکل در سئو وب سایت فروشگاهی موثر است و می تواند برای کاربران بسیار جذاب باشد. می توانید از سایت های بزرگ و موفقی که دارای UX حرفه ای و قوی هستند الگوبرداری کنید یا ایده هایی که دارید و فکر می کنید مناسب هستند را خودتان پیاده سازی کنید.

بهینه سازی نسخه موبایل

طبق آمار بیش از 60 درصد از بازدیدکنندگان سایت ها با تلفن همراه از این سایت ها بازدید می کنند. فراموش نکنید که نسخه موبایل خود را بهینه کنید و آن را در اولویت قرار دهید.

طبق آمار، 57 درصد از کاربران سایتی با طراحی بد را برای خرید توصیه نمی کنند. از طرفی سرعت نسخه موبایل نیز بسیار مهم است.

40 درصد از کاربران می گویند که اگر سایتی به کندی بارگذاری شود، آن سایت را ترک کرده و به سایت دیگری می روند.

زبان های دیگر را اضافه کنید

اگر تجارت شما به گونه ای است که از زبان های دیگر به آن مراجعه می کنند و حتی می توانند خرید کنند، باید آنها را نیز اضافه کنید.

متأسفانه بسیاری از سایت ها برای این منظور از ترجمه ماشینی استفاده می کنند. اگر هنوز این کار را نکرده اید، توجه داشته باشید که بهتر است این کار را نکنید یا به صورت اصولی و سئو انجام دهید.

همچنین باید زمان خود را صرف زبان های دیگر کنید، مانند محتوای جدید و ایجاد محتوای انحصاری.

سرعت صفحه

انتظار دارید کاربران شما چه مدت منتظر بارگذاری سایت شما باشند؟ قطعا هیچ کاربری صفحات کند را دوست ندارد و باعث آزار کاربران می شود.

سایت خود را تا حد امکان بهینه کنید و سرعت سایت را افزایش دهید. از ابزارهای مختلف برای بررسی اینکه چه چیزی باعث کاهش سرعت صفحات شما می شود استفاده کنید.

از تصاویر بهینه و حجم کم استفاده کنید تا کاربران با سرعت کمتر بتوانند به راحتی به صفحات مختلف سایت دسترسی داشته باشند.

لینک صفحات و آدرس سایت

قطعا بهتر است به جای فارسی در سایت خود از کلمات انگلیسی استفاده کنید. ممکن است با آدرس های دیگر به اشتراک گذاشته باشید آنها ترجمه می کنند، کمی متفاوت می شوند، اما باز هم در نهایت به تولید محتوا از شما ختم نمی شود و خیلی بهتر است.

حذف صفحات

برخی از سایت ها این صفحه را زمانی که محصولی موجود نیست یا متوقف شده است حذف می کنند. گاهی اوقات آنها صفحات فرود را برای موقعیت های خاص ایجاد می کنند و سپس آنها را حذف می کنند.

به عنوان مثال سایتی برای شب یلدا صفحه ای ایجاد کرده و سپس آن را حذف کرده است. این به شدت اشتباه است و تاثیر بسیار منفی بر سئو محصولات سایت می گذارد.

چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمات کلیدی و تعداد تکرارها بسیار مهم است. گاهی اوقات برخی از سایت ها آن را بیش از حد تکرار می کنند و حتی در هر پاراگراف چندین بار از آن استفاده می کنند تا به گوگل بفهمانند که کلمه کلیدی در این صفحه چیست این موضوع هم کاربر و هم گوگل را آزار می دهد. تعداد تکرار کلمات کلیدی باید اصولی باشد. نباید زیاد یا کم تکرار شود.

از ربات ها برای تولید محتوا استفاده کنید

چقدر راحت! من فقط باید این ربات را راه اندازی کنم تا هر روز برای من مقاله ارسال کند. در وقت من صرفه جویی می کند و راحت و سریع است. این جمله ای است که برخی از مدیران سایت می گویند.

متأسفانه هنوز سایت هایی وجود دارند که این کار را انجام می دهند. در گذشته از این نوع سایت ها زیاد بود، اما با به روز رسانی های انجام شده توسط گوگل، همه آنها از صفحات گوگل حذف شدند. در ابتدا ممکن است برای شما موثر باشد و تاثیر مثبتی روی سایت شما بگذارد، اما پس از مدت کوتاهی هم کاربران و هم گوگل آزرده خاطر خواهند شد، تمام تلاش شما بیهوده خواهد بود.

آخرین کلمه

همانطور که قطعا می دانید سئو سایت فروشگاهی تاثیر زیادی بر فروش شما دارد و می تواند درآمد شما را متحول کند.

تفاوت اصلی سئو محصول با سایر موضوعات این است که سایت و محتوا باید کاربرپسند باشد. همانطور که در بالا ذکر شد، سایت شما ابتدا باید طراحی زیبایی داشته باشد و کاربر را جذب کند.

نیازی به شلوغی سایت ندارید، طراحی زیبا و کاربرپسند به معنای تجربه کاربری است که برای ایجاد حس خوب برای کاربر به آن نیاز دارید.

بسیاری از بزرگترین سایت های جهان، مانند آمازون، بیشتر بر روی تجربه کاربری تمرکز می کنند. سایت شما می تواند برای مخاطبان شما ساده، بسیار جذاب و موثر باشد.

نکته دیگر افزایش اعتماد کاربرانتان است. برای خرید از شما باید اعتماد کاربران خود را جلب کنید. البته افراد کمی از سایت های نامعتبر خرید می کنند. گوگل بارها گفته است که ابتدا باید برای کاربران بسازید و در مرحله دوم گوگل.

اگر کاربران شما از سایت شما راضی هستند و تجربه کاربری خوبی برای آنها ایجاد می کنید، قطعا گوگل کمک زیادی به شما خواهد کرد و رتبه شما را افزایش می دهد.

منبع: سئو سایت فروشگاهی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/z2R2
نظرتان را بنویسید