مصاحبه دانشگاه افسری ارتش

مصاحبه دانشگاه افسری ارتش
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

پس از اعلام نتایج اولیه آزمون افسری ارتش ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ پذیرفته شدگان مصاحبه دانشگاه افسری ارتش، می بایست خود را برای شرکت در سایر مراحل این آزمون از جمله مصاحبه، تست سلامت و آمادگی جسمانی آماده نمایند. متقاضیان باید با اطلاع از زمان برگزاری هر مرحله اقدام به تکمیل مدارک گفته شده نمایند.

 

معمولا چند هفته بعد از برگزاری آزمون افسری ارتش، شرکت کنندگان می توانند با کدملی و شماره داوطلبی خود وارد سایت اعلام نتایج آزمون افسری ارتش به نشانی gozinesh.aja.ir شده و از قبولی یا عدم قبولی خود در آزمون کتبی مطلع گردند. افرادی که نمره علمی لازم برای ورود به دانشگاه افسری ارتش را در یکی از علاقمندی های اول و دوم خود کسب کردند باید برای شرکت در سایر مراحل پذیرش این دانشگاه آماده کنند.

آن دسته از داوطلبانی که بدلیل رتبه اخذ نموده مجاز به قبولی در انتخاب اولیه خود شدند، به منظور فرصت مجدد، در نیروی دوم انتخابی خود جهت شرکت در فرآیند گزینش معرفی شدند. برای شرکت در سنجش سلامت جسمانی، آمادگی جسانی و مصاحبه دانشگاه افسری افراد باید از جزئیاتی مانند زمان و مکان مصاحبه، مدارک لازم برای شرکت در این مراحل و ... مطلع باشند تا به دلیل عدم آگاهی از ورود به دانشگاه افسری ارتش باز نمانند. به دلیل اهمیت اطلاع از موارد گفته شده در این مقاله به بیان جزئیاتی مانند زمان، نحوه، مدارک و سوالات مصاحبه دانشگاه افسری ارتش 1401 - 1402 پرداختیم.

 

زمان مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

با برگزاری آزمون افسری ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران اقدام به تصحیح سوالات شرکت کنندگان این آزمون کرده و چند هفته پس از برگزاری این آزمون بر اساس نمره علمی داوطلبان، نتایج آزمون کتبی استخدام افسری ارتش را بیان می کند. نتایج اولیه آزمون افسری ارتش 1401 - 1402 روز یکشنبه 26 دی ماه از طریق سایت gozinesh.aja.ir اعلام شد.

 

مصاحبه آزمون افسری ارتش شامل مراحل مختلفی مانند مصاحبه عقیدتی - سیاسی، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی جسمانی می باشد. زمان شرکت در مصاحبه دانشگاه افسری ارتش هنگام مشاهده نتایج اولیه این آزمون برای پذیرفته شدگان نمایش داده می شود. پذیرفته شدگان پس از مشاهده زمان مصاحبه برای ورود به دانشگاه افسری ارتش باید اقدام به تکمیل مدارک و ایجاد آمادگی برای پذیرش در سایر مراحل اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: نتایج آزمون افسری ارتش

 

 

مدارک مورد نياز برای شرکت در مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

شرکت در مصاحبه دانشگاه افسری ارتش مانند سایر مصاحبه های استخدامی و دانشگاهی ملزم به آماده سازی و همراه داشتن مدارک مشخصی می باشد. مدارک مورد نياز برای شرکت در مصاحبه دانشگاه افسری ارتش 1401 - 1402 از طریق پایگاه اطلاع رسانی این آزمون به نشانی gozinesh.aja.ir اعلام می گردد. نداشتن این مدارک هنگام مراجعه جهت مراحل مصاحبه ممکن است باعث حذف داوطلب از مراحل گزینش دانشگاه افسری ارتش گردد.

 

15 قطعه عکس 3*4 پشت نویسی شده بدون روتوش

 

اصل شناسنامه عکسدار به همراه 5 صفحه کپی از تمامی صفحات

 

اصل کارت ملی به همراه 5 صفحه کپی از پشت و روی شناسنامه و کارت ملی پدر، مادر، برادر، خواهر، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها

 

پرینت کارت دیجیتالی تزریق واکسن کرونا (از طریق سایت salamat.gov.ir قابل دریافت می باشد)

 

پوشه روغنی یک برگ

 

خودكار

 

ارائه آدرس پستی و کروکی محل سکونت از 10 سال گذشته تاکنون

 

در صورت دارا بودن گذرنامه، ارائه اصل آن

 

اصل و 3 سری کپی از گواهی دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی

 

داوطلبان نظام جدید (3-3-6) در صورت نداشتن مدرک دیپلم می بایست گواهی اشتغال به تحصیل و ریز نمرات سال یازدهم خود را همراه داشته باشند.

 

در صورت نداشتن معدل کتبی دیپلم بر روی مدرک دیپلم، ریز نمرات يا كارنامه دارای مهر اداره آموزش و پرورش ارائه شود.

 

مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه داوطلب:

ارائه اصل کارت پایان خدمت و 3 سری کپی از آن برای افرادی که دارای کارت پایان خدمت هستند.

ارائه گواهی اشتغال به خدمت از یگان خدمتی به همراه برگ سبز اخذ شده از پلیس +10 فاقد مهر غیبت به همراه 3 سری کپی از ان برای داوطلبان وظیفه

ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه و آخرین وضعیت نظام وظیفه از پلیس +10 به همراه 3 سری کپی از آن برای دانشجویان

ارائه گواهی اشتغال به تحصیل از مدرسه به همراه 3 سری کپی از آن برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان پایه دوازدهم

 

بیشتر بخوانید: gozinesh.aja.ir

 

 

 

 

همراه داشتن یک برگ خلاصه وضعيت خدمتی عكسدار با مهر و امضا يگان عمده را به همراه معرفی‏نامه از یگان و مجوز دايره اعزام به مدارس نيرو مربوطه بدون قيد و شرط برای كاركنان پايور آجا

 

نداشتن هیچ گونه تعهدی به سازمان های دیگر و همراه داشتن گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان

 

همراه داشتن اصل نامه انصراف و اصل برگه تسویه حساب از دانشگاه که به مهر آن دانشگاه رسیده باشد برای دانشجویان انصرافی

 

داوطلبانی که در هنگام ثبت نام با استفاده از شرایط (فرزند نظامی و ایثارگران، آزادگان از کار افتاده کلی، جانبازان از کار افتاده کلی و دارندگان گواهی بسیج فعال) در شرط معدل آن ها ارفاق در نظر گرفته شده است، باید مدارک سهمیه خود را به همراه سایر مدارک در زمان پذیرش به نیرو و دانشگاه مربوطه ارائه دهند.

 

ارائه اصل مدرک و حکم قهرمانی برای قهرمانان ورزشی

 

ارائه اصل احکام و مدارک مربوطه برای حافظ قرآن کریم

 

ارائه اصل مدارک مربوط به ثبت اختراع و اکتشافات داوطلبان دارای اختراع و اکتشاف

 

ارائه معرفی نامه از آموزش و پرورش برای فارغ التحصیلان مدارس تیزهوشان

 

ارائه اصل مدارک مربوط به داوطلبان شرکت کننده در المپیاد یا بنیاد نخبگان

 

ارائه مدرک آزمون زبان تافل و 3 سری کپی از آن توسط داوطلبانی که در آزمون تافل شرکت کردند

 

همخوانی داشتن نوع رشته تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلبان نظام قدیم با هم

 

برای شرکت در تست ورزش همراه داشتن لباس ورزشی و كفش ورزشی مناسب

 

مراحل تست ورزش
شنا روی دست در 2 دقیقه
دراز و نشست در 1 دقیقه و 30 ثانیه
دوی 1600 متر
دوی 4 در 9 متر
انعطاف پذیری به جلو

 

هزينه دریافتی برای شرکت در معاينات پزشكی مبلغ 1,500,000 ريال (صد و پنجاه هزار تومان) می باشد که پذیرفته شدگان نیروی زمینی و دریایی می بایست مبلغ مذكور را هنگام گزينش همراه خود داشته باشند.

 

لازم به ذکر است پذیرفته شدگان نیروی هوایی مبلغ مذکور را را به حساب 5151579100005 بانک سپه واریز نموده و اصل فیش واریزی خودرا در روز مراجعه جهت شرکت در فرایند به همراه داشته باشند.

 

همچنین پذیرفته شدگان نیروی پدافند هوایی مبلغ گفته شده را به حساب 5151579091005 بانک سپه واریز نمایند و اصل فیش واریزی خودرا در روز مراجعه جهت شرکت در فرایند به همراه داشته باشند.

 

آن دسته از داوطلبانی که موفق به قبولی در آزمون افسری ارتش نشدند اما علاقمند ورود به نیروهای مسلح هستند می توانند شانس خود را برای ورود به دانشگاه افسری نیروی انتظامی امتحان نمایند.

بیشتر بخوانید: استخدام دانشگاه افسری نیروی انتظامی

 

 

 

شرایط شرکت در مصاحبه افسری ارتش ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

برای شرکت در مصاحبه فرد می بایست شرایط ورود به دانشگاه افسری ارتش را دارا باشند. به دلیل اهمیت داشتن این شرایط برای پذیرفته شدگان دانشگاه افسری شرایط مذکور علاوه بر اینکه هنگام ثبت نام آزمون افسری در دفترچه ثبت نام آزمون افسری ارتش بیان می گردد. علاوه بر آن پس از اعلام نتایج این آزمون و پیش از شرکت در این آزمون مجدد شرایط گفته شده در سایت gozinesh.aja.ir بیان می گردد تا افرادی که هر یک از این شرایط را ندارند از شرکت در سایر مراحل انصراف دهند. در ادامه شرایط ورود به دانشگاه افسری ارتش بیان شده است.

 

داشتن حداقل 16 سال تمام و حداکثر 22 سال، درصورت انجام خدمت مقدس سربازی مدت خدمت دوره سربازی به حداکثر سن اضافه می گردد. لازم به ذکر است مبنای محاسبه سن داوطلبان از زمان ثبت نام آزمون افسری ارتش می باشد.

 

پذیرش داوطلبان مرد مجرد به دلیل شبانه روزی بودن دوره آموزش. لازم به ذکر است اگر درجه‏ داران و کارمندان کلیه نیروها متاهل باشند مشکلی برایشان به وجود نخواهد آمد.

 

عدم پذیرش داوطلبانی كه مدارک مورد نياز برای شرکت در مصاحبه دانشگاه افسری ارتش را به همراه ندارند.

 

کلیه درجه‏ داران و کارمندان آجا می ‏توانند در فرآیند گزینش شرکت نمایند. (گروهبان یکم تا درجه استواریکم و کارمندان تا 25 سالگی مجاز بوده و پس از قبولی در آزمون ورودی می بایست روز گزینش گواهی اشتغال به خدمت از یگان محل خدمت با مهر نیروی انسانی آن یگان و نامه رضایت خدمتی و مجوز شرکت در گزینش دانشگاه‏ های افسری آجا از دایره اعزام به مدارس معاونت نیروی انسانی مربوطه به همراه داشته باشند) 

 

هر داوطلب جهت انجام فرایند گزينش دانشگاه افسری ارتش و مراجعه به محل برگزاری این فرایندها لازم است تا به مدت حداقل 3 روز برای رفت و آمد، اسکان، خوراک و ساير هزينه های ضروری را تامین نمایند.

 

آن دسته داوطلبانی که در ادامه فرآیند گزینش متقاضی استفاده از خوابگاه می باشند در خصوص رعایت اصول بهداشتی باید لوازم شخصی اولیه (ملحفه، قاشق، چنگال، لیوان و...) را به همراه داشته باشند.

 

هر یک از افرادی که یکی از بیماری های زیر را دارند به منظور جلوگیری از هزینه های اضافی و تردد غیر ضرور از شرکت در مراحل گزینش خودداری نمایند.

 

تالاسمی مینور
چاقی (BMI بالاتر از 30)
کوررنگی
هرگونه سابقه بیماری های مزمن اعصاب و روان
سابقه جراحی های وسیع
کلیه بیماری های صعب العلاج
مشکلات عمده ارتوپدی
هرگونه بیماری یا سابقه بیماری که نیاز به مصرف طولانی مدت دارو داشته باشد.
سابقه هرگونه معافیت پزشکی از مراجع نظامی و انتظامی
اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان
کاهش شنوایی متوسط و شدید (بر مبنای تست شنوایی سنجی)

 

درهای ورودی محل گزینش دانشگاه افسری ارتش راس ساعت 7 صبح بسته می شوند بنابراین داوطلبان می بایست طوری حركت کنند كه حداقل یک ساعت قبل در محل مصاحبه حضور داشته باشند.

 

از همراه داشتن وسایل غیرضروری و ممنوعه مانند (لپ تاپ، تبلت ، گوشی هوشمند، ساعت مچی هوشمند، لوازم زینتی و گرانبها،لوازم غیر ضروری و غیرمجاز) خودداری نمایید.

 

داوطلبان نظامی و سربازان وظيفه جهت شرکت در فرایند گزینش آزمون افسری ارتش بايد با لباس شخصی در محل حاضر شوند.

 

مطالعه مقاله زیر می تواند داوطلبان را جهت استخدام درجه داری، افسر پیمانی و کارمند تجربی نیروی زمینی ارتش راهنمایی نماید.

بیشتر بخوانید: استخدام نیروی زمینی ارتش

سوالات مصاحبه دانشگاه افسری ارتش ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، مصاحبه آزمون افسری ارتش شامل سوالات غقیدیتی سیاسی، شرکت در تست پزشکی و همچنین آزمون آمادگی جسمانی می باشد. مراحل پذیرش در بخش سنجش آمادگی جسمانی و تست های پزشکی در بخش های قبلی توضیح داده شد. اکنون سوالی که ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده سوالات مصاحبه دانشگاه افسری می باشد.

 

با توجه به هدف اصلی ارتش که حفظ ارزش های اسلامی و محجافظت از تمامیت اراضی ایران می باشد، می توان گفت سوالات مصاحبه به دو بخش عقیدتی و سیاسی مربوط می شود. بنابراین داوطلبان علاقمند به دانشگاه افسری ارتش می بایست به سوالات دینی و مذهبی و اصول اولیه دین اسلام مانند اصول و فروع دین، تفاوت مرجع تقلید و ولایت فقیه و ... مسلط باشند. برای موفقیت در بخش مصاحبه سیاسی لازم است تا داوطلب بر روی مسائل سیاسی کشور، تاریخ ایران، برخی مسائل مهم خاورمیانه و کشورهخای همسایه آگاهی و اشراف داشته باشد.

بیشتر بخوانید: استخدام پدافند هوایی ارتش

 آدرس مرکز فرآیند گزینش و استخدام نیروها

همانطور که می دانید آزمون افسری ارتش برای ورود به نیروی زمینی، دریای، هوایی  پدافند هوایی انجام می گیرد. آزمون کتبی افسری ارتش به صورتن هاهنگ در میان 4 نیرو منتشر می گردد اما زمان برگزاری سایر مراحل پذیرش از جمله مصاحبه، تست آمادگی و سلامت جسمانی با نظارت بخش مدیریت گزینش و استخدام نیروی مربوطه صورت می گیرد.

 

بنابراین محل مراجعه جهت انجام فرایند مذکور برای هر ارگان با دیگری متفاوت می باشد. در ادامه نشانی محل مراجعه هر یک از نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی و مسیرهای دسترسی به آن بیان شده است.

 

محل برگزاری مصاحبه نیروی زمینی ارتش

 

تهران - ميدان حُرّ - خیابان امام خمينی (ره) غربی - نرسيده به چهارراه كمالی - مديريت گزينش و استخدام نزاجا. شماره تماس: 66973146-021

 

مسیر شماره یک: ترمینال غرب - در ایستگاه مترو آزادی سوار خط 4 شده و در ایستگاه شادمان از خط 4 به خط 2 تغییر خط داده و در ایستگاه میدان حر پیاده شوید.

 

مسیر شماره دو: ترمینال شرق - با اتوبوس های BRT به میدان انقلاب مراجعه کرده و از طریق ضلع جنوبی میدان انقلاب با تاکسی یا خط واحد اتوبوسرانی به میدان حر مراجعه نمایید.

 

مسیر شماره سه: ترمینال جنوب - به ایستگاه مترو ترمینال جنوب مراجعه کرده و در ایستگاه امام خمینی (ره) از خط 1 به خط 2 تغییر خط داده و در ایستگاه میدان حر پیاده شوید.

 

محل برگزاری مصاحبه نیروی دریایی ارتش

 

هران - بزرگراه امام علی (ع) شمال - بزرگراه شهید زین‌الدین شرق - اولین خروجی جنب باشگاه صدف نداجا. شماره تماس: 73955351_021 / 77226003_021

 

مسیر شماره یک: ترمینال غرب - به ایستگاه مترو میدان آزادی مراجعه تا ایستگاه جانبازان آمده و از میدان رسالت به آدرس بالا مراجعه نمایید.

 

مسیر شماره دو: ترمینال جنوب - به ایستگاه مترو ترمینال جنوب مراجعه و به ایستگاه جانبازان آمده و از میدان رسالت به آدرس بالا مراجعه نمایید.

 

محل برگزاری مصاحبه نیروی پدافند هوایی

 

تهران - بزرگراه بسیج - بزرگراه هجرت - ستاد فرماندهی نیروی پدافند هوایی ا.ج.ا ایران - جنب بانک سپه - مدیریت گزینش، عضویابی و استخدام. شماره تماس: 35922198-021 /  35924459-021 / 33236788-021

 

محل برگزاری مصاحبه نیروی هوایی

 

تهران - ميدان امام حسین - خیابان دماوند - بعد از اتوبان امام علی (ع) - خیابان شهید غفاری نسب - دایره گزینش و استخدام شهید خضرایی. شماره تماس: 35743275_021 / 35743284_021 / 35743413_021.

 

مسیر شماره یک: ترمینال غرب - اتوبوس‌ BRT به سمت تهرانپارس - ایستگاه شهید فتحنایی - خیابان حجت.

 

مسیر شماره دو: ترمینال شرق - اتوبوس‌ BRT به سمت به سمت آزادی - ایستگاه شهید فتحنایی - خیابان حجت.

 

مسیر شماره سه: ترمینال جنوب - سوار مترو به سمت تجریش شده و در ایستگاه مترو دروازه دولت پیاده شده و سپس سوار اتوبوس BRT به سمت تهرانپارس - ایستگاه شهید فتحنایی - خیابان حجت.

در ادامه بخوانید: نتایج نهایی آزمون افسری ارتش

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص مصاحبه دانشگاه افسری ارتش را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام استخدامی هیوا باشید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چه مدارکی برای مصاحبه آزمون افسری ارتش لازم می باشد؟

✔️ از مدارک لازم برای شرکت در این مصاحبه می توان به همراه داشتن عکس پرسنلی، کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی، تاییدیه تحصیلی اشاره کرد. برای اطلاع از سایر مدارک لازم مطالعه متن مقاله توصیه می گردد.



 

2- ✔️ تست ورزش در مصاحبه آزمون افسری ارتش شامل چه مواردی می باشد؟

✔️ مطابق متن مقاله این مرحله شامل دراز نشت، دوی میدانی 540 متر و شنا می باشد.



 

3- ✔️ شرایط سنی برای شرکت در مصاحبه آزمون افسری ارتش چگونه می باشد؟

✔️ همانطور که متن مقاله به طور کامل گفته شده است، داوطلبان می بایست حداقل 16 و حداکثر 22 سال تمام داشته باشند.

منبع : مصاحبه دانشگاه افسری ارتش

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/pNnr
نظرتان را بنویسید