رشته پیراپزشکی چیست؟

رشته پیراپزشکی چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

برای انتخاب رشته های پیراپزشکی در دانشگاه های دولتی و آزاد در دوره های مختلف بایستی در کنکور تجربی شرکت کرد. طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ، رشته های پیراپزشکی به شرح موارد زیر در دانشگاه های روزانه ، پردیس خودگردان و آزاد ارائه می شوند.
پرستاری
مامایی
فیزیوتراپی
علوم آزمایشگاهی
هوشبری
اتاق عمل
بینایی سنجی
کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)
کارشناسی تکنولوژی پرتودرمانی (رادیوتراپی)
کارشناسی ساخت پروتزهای دندانی و دندانسازی
شنوایی شناسی
اعضای مصنوعی
گفتار درمانی
کار درمانی
علوم تغذیه
شما عزیزان میتوانید برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه معرفی رشته ها ، شرایط بازار کار و میزان درآمد رشته ها و مشاغل مختلف ، با مشاوران ارشد ما در پاسخ با ما ارتباط برقرار کنید ، کارشناسان ما تمامی ایام هفته حتی روزهای تعطیل از 8 صبح لغایت 12 شب پاسخگوی شما عزیزان میباشند.

 

رشته پیراپزشکی – فیزیوتراپی
یادگیری عمل توانبخشی و کار با وسایل مربوطه مثل وسایلی که کاربرد آنها تحریک عصب و عضله است و در ضایعات عصبی برای بازآموزی و نوآموزی استفاده می‌شوند و یا وسایلی که برای تسکین درد مورد استفاده قرار می ‌گیرند و در مواردی همچون بیماری های استخوان ، مفاصل ، عضلات ، بیماری های روماتیسمی ، بیماری های اعصاب ، ضایعات ورزشی ، جراحی ها ، بیماری های قلب و عروق ، بیماری های تنفسی ، بیماری های زنان و زایمان، بیماری های پوستی ، بیماری های کودکان ، سوختگی ها ، معلولان جسمی و حرکتی کاربرد بسیاری دارد.
احتمالا این را هم بپسندید  رشته های پزشکی دانشگاه آزاد - لیست رشته های پزشکی دانشگاه آزاد
در کشورمان امکان ادامه تحصیل در رشته فیزیوتراپی وجود دارد و در مقاطع کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ و دکتری نیز‌ ارائه می شود. مدت تحصیل در دوره‌ کارشناسی‌ ارشد 2 سال‌ است و فارغ‌ التحصیلان‌ این‌ رشته‌ می‌توانند در گرایش هایی مانند فیزیوتراپی‌ ، علوم‌ تشریح ‌، آناتومی ‌، فیزیولوژی‌ و … وارد شده و ادامه تحصیل دهند.
با کلیک بر روی لینک های درآمد فیزیوتراپی – آینده شغلی فیزیوتراپی ، راهنما و معرفی دروس دانشگاهی فیزیوتراپی ، رشته فیزیوتراپی بدون کنکور اطلاعات بیشتری در مورد این رشته کسب کنید.
رشته های پیراپزشکی – مامایی
رشته مامایی نیز بین داوطلبان خانم رشته تجربی طرفداران خاص خود را دارد و در اکثر دانشگاه های دولتی و آزاد ارائه می شود .
فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی رشته مامایی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد مامایی ناپیوسته به مدت 2 تا 3 سال ادامه تحصیل دهند. دوره دکتری مامایی نیز در شورای عالی برنامه ریزی تصویب شده و فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مامایی می توانند در این مقطع ادامه تحصیل دهند.
برخی دروس اصلی و تخصصی رشته مامایی شامل : داروشناسی ، اصول تغذیه مادر و کودک ، اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماریها ، جنین شناسی ، حقوق و پزشکی قانونی در مامایی ، بارداری و زایمان ، فیزیوپاتولوژی و بیماریهای داخلی ، بیماریهای زنان و ناباروری ، آمادگی برای زایمان و زایمان فیزیولوژیک می باشد.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1gz0
نظرتان را بنویسید