توری اکسپندد چیست + ویژگی ها و 3 کاربرد

توری اکسپندد چیست + ویژگی ها و 3 کاربرد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
daneshnameh.content

توری‌های فلزی یکی از کاربردی‌ترین محصولات هستند که بسیاری از افراد و صنایع از آن برای ایجاد امنیت و غیره، استفاده می‌کنند. انواع مختلفی از توری فلزی در بازار آهن آلات وجود دارد که یکی از این موارد توری اکسپندد می‌باشد. این توری از ویژگی‌ها و مزایای منحصر به خود برخوردار است که در این مطلب قصد داریم به معرفی کامل آن بپردازیم.

توری اکسپندد چیست؟

توری اکسپندد متال یا توری لوزی یا استرچ متال و یا فنس لوزی یکی از انواع توری است که از ورق‌هایی از جنس فولاد ضدزنگ، ورق سیاه، ورق آلومینیوم و غیره به تولید می‌رسند.

نحوه تولید توری لوزی

برای ساخت این توری، ورق از دستگاه اکسپندینگ عبور می‌کند و با کشیده شدن آن، ابعاد افزایش می‌یابد. این دستگاه لبه‌هایی تیز دارد که سبب ایجاد سوراخ در توری لوزی می‌شود. این حفره‌ها به اشکال مختلفی همچون لوزی، الماسی و غیره می‌باشند.

انواع توری اکسپندد کدام است؟

انواع مختلفی از توری‌های لوزی شکل از سوی مراکز تولیدکننده عرضه می‌گردد که به شرح زیر می‌باشد:

  • اکسپندد متال استاندارد
  • اکسپندد متال میکرو
  • اکسپندد متال معماری
  • اکسپندد متال شش ضلعی
  • اکسپندد متال مسطح
  • اکسپندد متال گریتینگ

ویژگی های توری اکسپندد متال چیست؟

توری لوزی شکل از ویژگی‌های حائز اهمیتی برخوردار است که سبب گستردگی کاربرد آن می‌شود. این مشخصات شامل ضدلغزش بودن توری، قابلیت اتصال با جوش، برخورداری از ساختار متخلخل، قابلیت شکل‌دهی و غیره می‌شود.

کاربرد استرچ متال چیست؟

از توری‌های لوزی به طور گسترده در ساخت توری گابیون، حصارکشی زمین‌های مختلف، نگهدارنده مصالح گچ و بتن و غیره استفاده می‌شود.

جمع بندی

توری اکسپندد یکی از انواع توری فلزی بوده که از کشیده شدن انواع ورق‌های فولادی به تولید می‌رسد و از مزایایی همچون قابلیت شکل‌دهی، برخورداری از قابلیت جوشکاری، ضدلغزش بودن و غیره برخوردار است و در حصارکشی زمین و نگهداری مصالح ساختمانی کاربرد بسیاری دارد.

نظرتان را بنویسید