نوشتن طرح کسب و کار یا بیزنس پلن

نوشتن طرح کسب و کار یا بیزنس پلن
ذخیره سازی
3
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
علی صمدی
نوشتن طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا به اهداف کارآفرینی خود برسید. یک برنامه کاری و طرح توجیحی شفاف و قانع کننده میتواند راهنمایی برای ایجاد یک شرکت موفق در جهت دستیابی به اهداف شخصی و مالی شما فراهم کند. همچنین طرح کسب و کار یا بیزنس پلن می تواند به ترغیب دیگران از جمله بانکها برای سرمایه گذاری در آنچه میخواهید ایجاد کنید، کمک نماید.
برای نوشتن بیزنس پلن ایده خود بررسی کنید که چه بخشی از جمعیت محلی (یا جهانی) قرار است از محصول یا خدمات شما استفاده کنند. بر روی این بخش بیش از آنچه که حدس می زنید باید کار کنید. لازم است تحقیقات گستره و دقیقی روی این موضوع داشته باشید. در ادامه باید تحقیقات خود را با داده های موجود و تحقیقات دیگران مقایسه کنید و به تحلیل آنها بپردازید.
مهم است که تا حد امکان از نظر بازار و محصول خود خاص باشید. برای مثال اگر می خواهید یک کسب و کار تولیدی صابون را شروع کنید، ممکن است تصور کنید که هر بدن کثیف به محصول شما احتیاج دارد، اما نمی توانید با تمام دنیا به عنوان بازار اولیه خود شروع کنید. حتی اگر یک کالای مورد نیاز جهانی تحت عنوان صابون تولید کرده باشید، ابتدا باید یک گروه مشتری کوچکتر و هدفمند را شناسایی کنید، مانند کودکانی که زیر هشت سال دارند و ممکن است در حمام حباب معطر را دوست داشته باشند یا صابون تهیه شده برای مکانیکها.
لینک مرجع http://bit.ly/2oohGvb
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Qxyl
نظرتان را بنویسید