انتخاب رشته دکتری 1400

انتخاب رشته دکتری 1400
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری یکی از دانشگاه های سراسری کشور ، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در سال 1400 می توانند در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته از میان رشته محل های روزانه ، نوبت دوم ، پیام نور ، غیرانتفاعی و پردیس های خودگردان فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 را در زمان مقرر شده از طریق سایت sanjesh.org ثبت نمایند .




انتخاب رشته آزمون دکتری مرحله ای سرنوشت ساز بوده و در صورتی که به درستی انجام شود داوطلبان را به کسب نتیجه دلخواه نزدیک تر می کند . داوطلبانی که پس از مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری 1400 مجاز به انتخاب رشته در یک یا تمامی دوره های روزانه ، نوبت دوم ، غیرانتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان شدند می توانند در زمان مقرر شده از طریق سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته محل های مورد نظر با توجه به نام رشته امتحانی خود اقدام نمایند .

برای یک انتخاب رشته صحیح و اصولی در مقطع دکتری دانستن مواردی همچون ظرفیت ، حد نصاب دعوت به مصاحبه ، شرایط مصاحبه دکتری هر دانشگاه و … مهم است که هر داوطلب با اطلاع از این موارد می تواند فرم انتخاب رشته دکتری 1400 را به بهترین نحو ممکن تکمیل کرده و با آمادگی کامل سر جلسه مصاحبه حاضر شود و در نهایت نمره مطلوب را کسب کند . در ادامه این مقاله توضیحات مختصری پیرامون زمان و شرایط ، نحوه چینش انتخاب ها و مشاوره انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 ارائه می دهیم .



زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری 1400
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف دانشگاه سراسری می توانند در زمان مقرر شده از سوی سازمان سنجش نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته دکتری 1400 اقدام نمایند . داوطلبان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق انتخاب رشته دکتری 1400 عضو کانال تلگرام دکتری تخصصی هیوا و صفحه اینستاگرام دکتری تخصصی هیوا شوند .




به محض اعلام زمان انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 این مقاله به روز رسانی خواهد شد .



بیشتر بخوانید: زمان انتخاب رشته دکتری


 راهنمای انتخاب رشته دکتری سراسری 1400



1. به سایت سازمان سنجش sanjesh.org وارد شده و " دکتری تخصصی " را از منوی سمت راست انتخاب کنید .







******************************************************************************


2. لینک " انتخاب رشته های تحصیلی آزمون ورودی دکتری ( نیمه متمرکز ) phd سال 1400 " را انتخاب کنید .







******************************************************************************


3. نکات مهم گفته شده در سایت سنجش را مطالعه و دکمه " تائید و ادامه - گام بعدی " را انتخاب کنید .







******************************************************************************


4. با استفاده از دو روش موجود ( شماره پرونده و شماره پیگیری ثبت نام یا شماره داوطلبی و شماره پرونده و کدملی ) به صفحه انتخاب رشته وارد شوید .







******************************************************************************



5. با وارد شدن به صفحه جدید می بایست کد رشته محل های مورد نظر خود را به ترتیب اولویت در فرم وارد کرده و پس از آن که از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان پیدا کردید بر روی گزینه “ ثبت ” کلیک نمایید و در نهایت رسید انتخاب رشته دکتری را دریافت کنید .



" تصاویر فوق مربوط به انتخاب رشته دکتری سراسری سال گذشته بوده و به محض آغاز انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 ، به روز رسانی خواهد شد . "








نحوه چینش رشته محل ها در انتخاب رشته دکتری سراسری 1400
متقاضیان انتخاب رشته دکتری سراسری می توانند با آگاهی از دوره هایی که در آن مجاز به انتخاب رشته شدند ، حداکثر 50 کدرشته محل را متناسب با رشته امتحانی خود انتخاب کنند که مهم ترین مسئله در هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری 1400 ، نحوه چینش رشته محل هاست .

نکته قابل تامل این است که محدودیتی برای دعوت به مصاحبه شدن داوطلبان دکتری 1400 وجود ندارد و ممکن است یک داوطلب حدنصاب قبولی یک یا تمام دانشگاه های منتخب خود در فرم انتخاب رشته را به دست آورد . بهتر است رشته محل ها به گونه ای در فرم انتخاب رشته دکتری چیده شود که فاکتور های علاقه ، رتبه و کیفیت دانشگاه ، مسافت تا محل سکونت و شهریه دکتری در نظر گرفته شده باشد .










نکات مهم در انتخاب رشته دکتری سراسری 1400
رعایت برخی نکات در زمان انتخاب رشته دکتری 1400 ضروری است که در ادامه به مهم ترین موارد اشاره می کنیم تا داوطلبان با رعایت نکات گفته شده بتوانند بهترین انتخاب رشته ممکن را داشته باشند :



نکات مهم در انتخاب رشته دکتری سراسری 1400
1  دفترچه انتخاب رشته دکتری و اصلاحیات آن را به دقت مطالعه نمایید .
2  به ظرفیت رشته محل ها دقت کنید .
3 سعی کنید دانشگاه های محل تحصیل خود در مقاطع قبلی را در لیست انتخاب رشته قرار دهید .
4 بهتر است ابتدا رشته محل هایی که پذیرای گرایشتان می باشند را انتخاب کرده و سپس سراغ گرایش های دیگر رشته امتحانیتان بروید
5  از محدوده شهریه دکتری تمامی دوره ها مطلع شوید .
6  با توجه به اینکه مصاحبه دکتری هر رشته محل در واحد دانشگاهی برگزار می شود بهتر است به مسافت دانشگاه های انتخابی تا محل سکونت خود توجه نمایید .
7 برای تکمیل فرم انتخاب رشته به عدد رتبه و تراز خود اکتفا نکنید .
8  به شیوه های آموزشی پژوهشی و پژوهش محور در انتخاب رشته محل ها دقت نمایید .
9  به شرایط و ضوابط دانشگاه های خاص در حین تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری 1400 توجه نمایید .
10  توصیه می شود ابتدا فرم پیش نویس انتخاب رشته آزمون دکتری را از انتهای دفترچه انتخاب رشته پرینت نموده و پس از تکمیل آن و جابجایی در محل قرار گیری هر رشته محل ، فرم اینترنتی را به صورت رایگان تکمیل نمایید .


هر دانشگاه با توجه به عوامل مختلف مانند اعتبار ، تعداد اعضای هیئت علمی و ... ترازی را به عنوان حدنصاب دعوت به مصاحبه اعلام می کند و سازمان سنجش با بررسی فرم انتخاب رشته دکتری 1400 هر داوطلب و در نظر گرفتن سه فاکتور تراز ( نمره کل ) داوطلب ، حدنصاب دانشگاه و انتخاب های داوطلب ، اسامی داوطلبانی که می تواند جهت شرکت در مصاحبه دکتری حاضر شوند را تحت عنوان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری 1400 معرفی می کند . 

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع انتخاب رشته دکتری







داوطلبان می توانند به منظور تکمیل فرم انتخاب رشته خود ابتدا از نرم افزار انتخاب رشته رایگان دکتری هیوا استفاده نمایند و پس از اطمینان از ترتیب اولویت های خود ، رشته محل های مورد علاقه را وارد سایت سازمان سنجش کنند . مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا می توانند از طریق خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی فرم انتخاب رشته دکتری سراسری 1400 را به بهترین نحو ممکن برای علاقه مندان تکمیل نمایند .

در ادامه بخوانید: نرم افزار انتخاب رشته آزمون دکتری هیوا



سوالات متداول


1- آیا انتخاب رشته دکترا سراسری و دانشگاه آزاد از طریق یک سایت انجام می شود ؟
خیر انتخاب رشته دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد از یک دیگر جدا می باشد . برای اطلاع از جزئیات می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .




2- انتخاب رشته دکتری سراسری از طریق چه سایتی انجام می شود ؟
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری می توانند از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند که راهنمای آن در متن مقاله موجود است .




3- لیست رشته محل های ارائه شده برای پذیرش دانشجو در مرحله انتخاب رشته دکتری را از چه طریقی مشاهده کنیم ؟
لیست رشته محل های دارای ظرفیت پذیرش دانشجو در دفترچه انتخاب رشته دکتری که از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود ، قابل مشاهده بوده و مراحل گام به گام انتخاب رشته دکتری در این مقاله ذکر شده است .

منبع : انتخاب رشته دکتری 1400
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/L4zr
نظرتان را بنویسید