رشته اتاق عمل بدون کنکور

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
تحصیل در رشته اتاق عمل تنها از طریق شرکت در کنکور و کسب حد نصاب قبولی دانشگاه های سراسری و آزاد امکان پذیر است . همچنین در سال های گذشته رشته تکنسین اتاق عمل در مقطع کاردانی برای بعضی از دانشگاه های علوم پزشکی ارائه شده بود . 




یکی از رشته های پیراپزشکی پر متقاضی در بین داوطلبان کنکور تجربی رشته اتاق عمل است که با هدف افزایش مهارت فرد در مواردی همچون توانایی آماده سازی محیط اتاق عمل با تکنیک های آسپتیک ( استریل و ضد عفونی ) ، اصول صحیح پوزیشن دادن ( وضعیت دادن به بیمار ) ، تکنیک های مناسب برای کمک به جراح در بند آوردن خونریزی ، دانش و عملکرد کافی در مورد مفاهیم پایه مراقبت از بیمار و تکنیک های جراحی ، دانش لازم در مورد شرایط اورژانس و بسیاری موارد دیگر ارائه شده است .

اما آیا به راستی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در رشته اتاق عمل پذیرش بدون کنکور دارند ؟ آیا متقاضیان می توانند تنها بر اساس بررسی سوابق تحصیل وارد این رشته شوند ؟ باید بگوییم خیر .  اما برخی رشته های مشابه اتاق عمل هستند که در برخی دانشگاه ها به صورت بدون آزمون و صرفا بر اساس بررسی سوابق تحصیلی دانشجو پذیرش می کنند که در ادامه این مقاله به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم .



ثبت نام بدون کنکور کاردانی اتاق عمل
از آنجایی که در سال های 94 تا 97 در مقطع کاردانی یک سری رشته های پیراپزشکی بدون کنکور همانند مامایی بدون کنکور ، اتاق عمل و... ارائه شد اکثر متقاضیان بر این باورند که هم اکنون نیز این رشته ها به صورت بدون آزمون پذیرش دارد .

اصل مطلب بر این موضوع حکایت دارد که وزارت بهداشت در آن سال ها به منظور فراهم کردن نیروی مورد نیاز جهت کار در رشته های پیراپزشکی بر اساس یک سری شرایط و ضوابط در مناطق محروم پذیرش بدون کنکور داشت .

به نحوی که تنها متقاضیان آن بوم می توانستند در صورت دارا بودن شرایط برای انتخاب رشته و شرکت در مصاحبه اقدام کنند .

بیشتر بخوانید: رشته کاردانی دامپزشکی بدون کنکور





 شرایط پذیرش تکنسین اتاق عمل بدون کنکور کاردانی مناطق محروم بر این اساس بود :


  دارا بودن شرایط بومی حوزه جغرافیایی تحت پوشش دانشگاه / دانشكده علوم پزشكی برگزار كننده دوره 

 تولد یا محل سكونت فعلی و یا یكی از سه سال محل اخذ مدرک تحصیلی دو سال آخر دبیرستان و یكسال دوره پیش دانشگاهی برای داوطلبان نظام جدید و یا یكی از سه سال آخر دبیرستان و یا هنرستان برای داوطلبان نظام قدیم

 عدم امکان ثبت نام دانش آموختگان مقطع كاردانی ، كارشناسی پیوسته ، كارشناسی ناپیوسته ، كارشناسی ارشد ، دكتری عمومی ، دكتری حرفه ای و همچنین دكترای تخصصی مگر با پرداخت شهریه

 داشن سلامت جسمانی و روانی برای تحصیل در رشته مورد علاقه


 همانطور که گفته شد موارد مذکور مربوط به پذیرش بدون کنکور کاردانی پیراپزشکی ها از جمله اتاق عمل در کنکور 94 تا 97 بوده است . چنانچه وزارت بهداشت مجددا اقدام به پذیرش بدون کنکور کاردانی پیراپزشکی نماید در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .

بیشتر بخوانید: کاردانی پیراپزشکی بدون کنکور






ثبت نام اتاق عمل بدون کنکور در دانشگاه علمی و کاربردی
یک رشته تحت عنوان مهندسی فناوری تجهيزات پزشكی - اتاق عمل در دانشگاه علمی و کاربردی وجود دارد که متقاضیان با رشته اتاق عمل اشتباه می گیرند . این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی بر اساس سوابق تحصیلی اقدام به پذیرش دانشجو در رشته مهندسی فناوری تجهيزات پزشكی - اتاق عمل می کند .

در واقع اشخاص آموزش ديده در اين رشته قابليت و توانایی های لازم جهت نگهداری ، كالیبراسیون ، تشخيص و برطرف كردن عيوب تجهيزات اصلی اتاق های عمل را كسب می کنند و با اشتغال در بخش های اتاق عمل ، ارتباط مناسبی ميان تجهيزات پزشكی و كادر درمانی را بوجود می آورند .






بازار کار مهندسی فناوری تجهيزات پزشكی - اتاق عمل :


 كلیه اتاق عمل های عمومی و تخصصی ، بیمارستانی و مراكز درمانی

 شركت های تولید كننده ، وارد كننده و خدمات دهنده تجهیزات اتاق عمل

 مسئول فنی ، مهندسی نصب ، نگهداری و تعمیرات تجهیزات پزشکی اتاق عمل

 کارشناس خدمات پس از فروش شرکت های وارد کننده تجهیزات اتاق عمل

 مشاوره فنی انتخاب و خرید تجهیزات پزشکی اتاق عمل



 بر اساس تبلیغات کذب موجود در بازار ، بسیاری از علاقمندان به رشته های پیراپزشکی بر این باورند که دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام به پذیرش بدون کنکور در این رشته ها می کند که برای آگاهی شما متقاضیان مقاله زیر به نگارش در آمده تا گول این بازار گرمی را نخورید .

بیشتر بخوانید: رشته های پیراپزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد تهران










پذیرش اتاق عمل بدون کنکور در خارج از کشور
یکی از راه ها موجود برای پذیرش و تحصیل در رشته های بدون کنکور پزشکی ، پیراپزشکی ( تکنسین اتاق عمل ) تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور است . این دانشگاه ها بدون هیچ گونه محدودیتی در قبال دریافت هزینه اقدام به پذیرش دانشجو می کنند و اغلب در پایان تحصیل دانشجو با برگزاری یک آزمون جامع اقدام به ارائه مدرک فراغت از تحصیل می کنند .

بیشتر بخوانید: ثبت نام پرستاری بدون کنکور

متقاضیان به منظور تحصیل در این دانشگاه ها در ابتدا باید دارای مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته و از قدرت مالی خود برای تحصیل در این دانشگاه ها مطمئن باشند و سپس با بررسی شرایط پذیرش دانشگاه های مختلف ، دانشگاه مطبوع خود را انتخاب کنند .








 چنانچه با وجود دو راه میان بر گفته شده قصد ثبت نام بدون کنکور  اتاق عمل را ندارید و تنها راه چاره شرکت در کنکور سراسری است ، اطلاع از آخرین رتبه قبولی اتاق عمل کنکور سال گذشته می تواند آگاهی نسبی را در خصوص حد نصاب قبولی این رشته به شما دهد .

در ادامه بخوانید: آخرین رتبه قبولی اتاق عمل کنکور سراسری

 در نظر داشته باشید کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تا به تمام سوالات شما در مورد ثبت نام تکنسین اتاق عمل بدون کنکور و تحصیل در خارج از کشور به طور کامل و جامع پاسخ دهند . پل ارتباطی شما با کارشناسان این سامانه ، سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا است .




سوالات متداول


1- راهی برای ثبت نام بدون کنکور سراسری اتاق عمل وجود دارد ؟
مطابق متن مقاله دو راه میانبر برای ورود به این رشته وجود دارد که در این  مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .




2-   برای ورود به رشته تجهیزات اتاق عمل دانشگاه علمی و کاربردی چه شرایطی لازم است ؟
  داشتن مدرک دیپلم و بررسی سوابق تحصیلی داوطلب مورد توجه است که برای اطلاعات بیشتر در خصوص این رشته می توانید به متن مقاله مراجعه کنید .




3-  رشته اتاق عمل به صورت بدون کنکور در کشور ارائه می شود ؟
 رشته ای تحت عنوان مهندسی فناوری تجهیزات پزشكی - اتاق عمل به صورت بدون کنکور در دانشگاه علمی و کاربردی پذیرش می شود که برای اطلاعات بیشتر می توانید به متن مقاله مراجعه کننید .

منبع : رشته اتاق عمل بدون کنکور
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/O4YY
نظرتان را بنویسید