ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99

ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع
ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99
ثبت نام میمهانی دانشگاه ازاد 99 برای داوطلبینی که قصد ثبت نام دارند فعال شد. ثبت نام مهمانی دانشگاه آزاد رد دو ترم مهر وبهن انجام میگیرد و هر داوطلب تنها یکبار در سال میتوانند اقدام به ثبت نام نمیاند.
متقاضیان عزیز توجه داشته باشید ک ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و دارای شرایط و ضوابطی میباشد که شما با اطلاع از این شرایط و در صورت دارا بودن شرایط اقدام به ثبت نام نمایید.
نحوه ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد
برای ثبت نام ابتدا باید وارد سایت ثبت درخواست میهمانی دانشگاه آزاد (سامانه منادا) به نشانی monada.iau.ir مراجعه نمایید. در سامانه مورد نظر موافقت نامه ای تعیین شده است که پس از مطالعه ، دانشجویان لازم است موافقت خود را با شرایط تعیین شده اعلام نمایید. سپس علامت مربوط به گزینه “ تمام مطالب فوق را مطالعه و تأیید می نمایم” را تائید نمایید.
پس از تائید موافقت نامه وارد صفحه ای همانند تصویر زیر خواهید شد. آنچه لازم است در این سامانه برای ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد ارائه نمایید شامل اطلاعاتی همچون کد ملی و شماره دانشجویی است. شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز از دیگر موارد مورد نیاز در سامانه درخواست میهمانی دانشگاه آزاد خواهد بود.
در صورتی نمی توانید وارد سامانه ثبت نام شوید و یا اینکه با خطای “عدم وجود دانشجو با این مشخصات” روبه رو می باشید، می توانید با پشتیبانی دانشگاه آزاد به شماره های 9099072952 تماس از سراسر کشور ، 9092305587 ( استان تهران) تماس حاصل نمایید.


شرایط عمومی ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99
دانشجویان در صورتی می توانند در زمان ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد اسلامی درخواست خود را ثبت نمایند که واجد شرایط زیر باشند. شرایط ارائه شده زیر برای تمامی پذیرفته شدگان با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد یکسان است.
1. نداشتن ممنوعیت از تحصیل از نظر شرایط انضباطی و نظام وظیفه
2. دانشجویان ورودی حتما باید یک ترم در را دانشگاه مبدا سپری نموده باشند. (شرایط مذکور برای دانشجویانی مستثنی خواهد بود که می توانند از بدو ورود انتقالی و یا مهمانی بگیرند).
3. شرایط انتقال برای داوطلبان رشته های با آزمون دانشگاه و با توجه به ضوابط و شرایط تعیین شده امکان پذیر است.
4. دانشجویان پذیرفته شده در دوره های خودگردان تنها می توانند در دوره های خودگردان ادامه تحصیل دهند.
5. دانشجویان در صورتی مجاز به ثبت درخواست در زمان ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد اسلامی می باشند که دانشگاه مقصد رشته مورد نظر آنان را داشته باشد.
6. دریافت انتقالی در هر یک از مقاطع تحصیلی تنها در نیمسال آخر تحصیلی برای تمامی گرایش و رشته ها ممنوع می باشد.
7. دانشجویانی که موفق به دریافت مهمانی دانشگاه آزاد شده اند، در صورتی که برای گذراندن پایان نامه دانشگاه مبدا و مقصد موافقت خود را اعلام نمایند، می توانند پایان نامه خود را در این زمان بگذرانند.
8. دریافت مهمانی و انتقالی برای دانشجویان دکتری تنها در برخی از بندهای آیین نامه نقل و انتقالات امکان پذیر است.
9. انتقال مجدد در هر مقطع تحصیلی تنها غیر از ماده 12 شیوه نامه ممنوع خواهد بود.
10. دریافت انتقالی و یا میهمانی برا دانشجویان پذیرفته شده واحد های الکترونیک یا توجه به اینکه تحصیل آنان به صورت غیر حضوری می باشد، امکان پذیر نخواهد بود.
11. دانشجویان دانشگاه های واحد بین الملل تنها می توانند در واحد بین الملل انتقالی و یا مهمانی بگیرند.
12. دریافت انتقالی از دانشگاه های برون مرزی به دانشگاه های داخل کشور ممنوع می باشد.
13. دانشجویان پژوهش محور نمی توانند انتقالی و یا میهمانی بگیرند.
14. دریافت انتقالی برای اعضای هیئت علمی در واحد دانشگاهی مورد نظر ممنوع می باشد.
15. متقاضیان نقل و انتقال و دانشجویان غیر ایرانی می توانند از طریق واحد دانشگاهی مبدا و همچنین اداره کل امور بین الملل می توانند در کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه اقدام نمایند.

شرایط مهمانی دائم دانشجویان دختر دانشگاه آزاد
دانشجویان دختر دانشگاه آزاد در صورتی که واجد شرایط زیر باشند، می توانند در سامانه درخواست میهمانی دانشگاه آزاد درخواست خود را ثبت نمایند که واجد شرایط زیر باشند.
• برخورداری از شرایط عمومی که در شیوه نامه نقل و انقالات تعیین شده است.
• موجود بودن رشته دانشجوی متقاضی در دانشگاه مقصد مورد نظر.
• تایید شدن یکسانی محل سکونت و واحد انتخابی مورد انتخاب.

مدارک لازم برای ثبت نام مهمانی دائم دانشجویان دختر دانشگاه آزاد
• مدارک مربوط به سکونت والدین و یا سکونت همسر
• کپی کلیه صفحات شناسنامه
• کپی مدرک دو سال تحصیلی آخر (پیش دانشگاهی و دیپلم)

تذکر : در صورتی که در مهلت ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد تمامی مدارک خود را ارائه ننمایید با درخواست شما موافقت نخواهد شد.

شرایط اختصاصی ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99

شرایط اختصاصی ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه شرایط برای دریافت مهمانی و همچنین انتقالی شامل موارد مختلفی می باشد، لذا دانشجویان برای دریافت انتقالی و یا مهمانی لازم است با توجه به شرایط تعیین شده باید مدارک مورد نظر را فراهم نمایند. در ادامه در رابطه با شرایط تعیین شده و همچنین مدارک مورد نظر مطالبی را ارائه خواهیم نمود.

شرایط انتقالی و یا مهمانی بر اساس ازدواج و متارکه دانشگاه آزاد
• چنانچه دانشجویان پس از انتخاب رشته محل ازدواج دائم نموده باشند می توانند با ارائه مدارک لازم، نقل و انتقال یا مهمانی برای هر واحد دانشگاهی بگیرند.
• دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه متارکه نموده اند، پس از ارائه مدارک مور نظر می توانند به هر یک از واحدهای دانشگاهی مورد نظر درخواست خود را به ثبت برسانند.
• دانشجویانی مادری که فرزند آنان شیرخوار است تا پایان سال اول شیردهی می توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

مدارک لازم برای مهمانی بر اساس ازدواج و متارکه دانشگاه آزاد
• ارائه شناسنامه زوجین . این مورد برای زوجینی که ازدواجی کرده اند و همچنین متارکه نموده اند یکسان می باشد.
• ارائه قباله ازدواج (2، 3، 4 و 5) برای دانشجویانی که ازدواج نموده اند الزامی خواهد بود.
• زوجینی که متارکه نموده اند، لازم است صفحات دوم تا پنجم طلاق نامه مربوط به متارکه را ارائه نمایند.
• مادران شیرخوار لارم است صفحه اول شناسنامه کودک خود را ارائه نمایند.

شرایط انتقالی و یا میهمانی خانواده شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد
به منظور احترام به مقام والای خانواده شهدا و همچنین خانواده های ایثارگران برای دریافت انتقالی و یا میهمانی دانشگاه و همچنین پذیرش با آزمون به شرحی که در ادامه خواهد آمد امکان انتقالی و یا میهمانی وجود دارد. دانشجویان عزیز در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند در زمان تعیین شده برای ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99 را تعیین نمایند.
1. دانشجویانی که جزو خانواده های محترم آزادگان ، اسرا و یا جانبازان 25 درصد بالاتر می باشند و یا همسر و فرزندان آنان می توانند در همان بدو پذیرش در دانشگاه با ارائه مدارک لازم به هر یک از واحدهای دانشگاهی نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.
2. خانواده های محترم جانبازان 5 درصد و بالاتر و همچنین همسر و فرزندان آنان ، همچنین خواهر و برادر شهدا ، رزمندگانی که حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه را داشته اند تا قبل از تاریخ 67/7/24 خود و همسر و فرزندانشان می توانند با ارائه مدارک خود به واحد دانشگاهی در زمان ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات لازم را به انجام برسانند.
3. دانشجویان مذکور در صورتی می توانند درخواست خود را برای میهمانی و یا انتقالی به ثبت برسانند که مجوز مربوطه را از بنیاد شهید و کمسیون ایثارگران در سازمان مربوطه درافت نموده باشند.
4. دانشجویان شاهد شامل : پدر ، مادر ، همسر و فرزندان شهید و یا مفقودالاثر می باشد.

مدارک لازم برای انتقالی و یا میهمانی خانواده شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد
1. فرزندان و همسر شهدا لازم است کارت یا معرفی نامه بنیاد شهید یا جانبازان، تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو و شهید را ارائه نمایند.
2. دانشجویان آزاده، فرزند و همسر آنان باید کارت یا معرفی نامه را از اداره ایثارگری و جانبازی ارائه نمایند . همچنین تصاویر مربوط به صفحه اول و دوم شناسنامه دانشجو ضروری می باشد.
3. خانواده های جانباز 10 درصد و بالاتر لازم است کارت و یا معرفی نامه را ارائه نمایند.
4. رزمندگانی که شش ماه و یا بیشتر سابقه حضور در جبهه داشته باشند لازم است کارت و یا معرفی نامه را از یگان مربوطه دریافت نمایند.

شرایط میهمانی دانشجویان باردار، بیمار و معمول
• دانشجویانی که دارای معلویت جسمی و حرکتی شدید می باشند، روشندل و یا ناشنوا می باشند در صورتی که معلولیت آنان به تائید مراجع مربوطه یا همان سازمان بهزیستی و کمسیون پزشکی رسیده باشد، می توانند در مهلت ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد از همان بدو ورود به دانشگاه ، درخواست مهمانی و یا انتقالی خود را به ثبت برسانند.
• دانشجویانی که دچار مشکلات و بیماری های صعب العلاج همانند : ام اس ، سرطان ، دیالیزی و هموفیلی می باشند، در صورتی که بیماری آنان به تائید این دانشگاه برسد، می توانند درخواست انتقالی خود را در همان ابتدای ورود به ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99 اقدام نمایند.
• دانشجویان باردار پس از تائید شدن بارداری خود می توانند در دانشگاه مقصد است.

شرایط انتقال مهمانی برای دانشجویان خانواده اعضای هیئت علمی
• دانشجویانی که فرزند و همسر کارکنان تمام وقت رسمی و یا قراردادی اعضای هیئت علمی می باشند، می توانند درخواست خود را به ثبت برسانند.
• دانشجویانی که واجد شرایط فوق می باشند و یا در صورتی که شرایط آنان محرز شود، در صورتی که بتوانند حداقل 90 درصد نمره قبولی آخرین فرد پذیرفته شده در واحد مقصد را به دست آورند، امکان ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99 را خواهند داشت.
• در صورتی که رشته مورد نظر دانشجو در دانشگاه وجود داشته باشد دانشجویان واجد شرایط گفته شده می توانند در نزدیکترین محل مربوط به محل سکونت انتقالی و یا مهمانی بگیرند.
• در صورتی که دانشجویان متقاضی انتقال و یا مهمانی نتوانند 90 درصد نمره مورد نظر را اخذ نمایند، تنها مجوز 2 ترم مهمانی را در صورتی که بتواند پیشرفت تحصیلی در آینده داشته باشند امکان پذیر است.
• دانشجویانی که مشمول شرایط گفته شده در مقطع کاردانی، کارشناسی و دکتری حرفه ای می باشند، لازم است حداقل 24 واحد درسی را گذرانده باشند و موفق به کسب حداقل معدل کل 14 شوند. همچنین برای دانشجویان کارشناسی ارشد نیز کسب معدل 15 برای 16 واحد درسی گذرانده باشند. در غیر این صورت دانشجو به واحد دانشگاه قبلی معرفی خواهد شد.

ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد 99 در چه سامانه ای انجام می شود؟
زمان ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد اسلامی کی آغاز می شود؟
مهلت درخواست میهمانی دانشگاه آزاد چند روز می باشد؟
خلاصه
در این مقاله به شرایط ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد و نحوه ثبت نام اشاره شده و راهنمایی های لازم در این زمینه ارائه شده. متقیاضان عزیز توجه داشته باشید که زمان ثبت نام را از دست ندهید چرا که با بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد ماند.
منبع : ثبت نام میهمانی دانشگاه آزاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Po6A
نظرتان را بنویسید