مراحل دریافت امریه

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مهم ترین مراحل دریافت امریه سربازی، انتخاب یک ارگان متناسب با رشته و تخصص مشمول است. مراحل اقدام برای امریه سربازی از زمان انتخاب ارگان به کار گیرنده مشمول شروع شده و تا دریافت پاسخ امریه ادامه دارد. نحوه ثبت نام امریه سربازی، برای بسیاری از ارگان ها به صورت اینترنتی می باشد.



بسیاری از مشمولان به دنبال راهی هستند که امریه سربازی دریافت کنند؛ اما نمی دانند برای دریافت آن دقیقا باید چه مراحلی را انجام دهند. اگرچه گرفتن امریه سربازی به رشته و مدرک مشمول بستگی دارد، ولی مهم است که چه ارگانی را برای ارسال پذیرش امریه انتخاب کنید. چرا که قوانین ثبت نام امریه سربازی با وجود شباهت های کلی که در هر ارگان وجود دارد، اما ممکن است در برخی از جزئیات با یکدیگر متفاوت باشند.

در این مقاله قصد داریم به مشمولانی که قصد دریافت امریه سربازی را دارند یک راهنمای دریافت امریه ارائه کنیم و مراحل اقدام برای دریافت امریه سربازی را توضیح دهیم که اگر تمایل به دریافت امریه دارید با داشتن اطلاعات کامل از نحوه ثبت نام امریه سربازی، اقدام به دریافت امریه کنید.



اولین گام برای دریافت امریه
انتخاب ارگان مناسب برای دریافت امریه، از اولین مراحل دریافت امریه برای افرادی است که به سن مشمولیت رسیده اند، اما منظور از ارگان مناسب چیست؟ ارگان های مختلفی مشمولان را برای گذراندن خدمت سربازی پذیرش می کنند. هر کدام از این ارگان ها شرایط و رشته های خاصی را قبول می کنند. اگر شما بدون اطلاع قبلی نسبت به ارسال رزومه به یک ارگان اقدام کنید، زمان خود را هدر داده اید! در جدول زیر لیست ارگان ها و رشته های مورد نیاز آن ها ذکر شده است.



لیست ارگان های امریه

نام ارگان امریه

رشته های درخواستی ارگان

امریه وزارت نفت و گاز

نفت - شیمی - شیمی محض و کاربردی - صنایع - برق - مکانیک - مواد - عمران - کامپیوتر - زمین شناسی - مهندسی ایمنی

امریه وزارت نیرو

معدن - صنایع - شیمی - تاسیسات آبیاری و زهکشی - برق - مکانیک - آب شناسی - هیدرولیک - آب و فاضلاب - عمران - مدیریت - اقتصاد

امریه نیروهای مسلح

هوا فضا - کامپیوتر - برق - مکانیک - حقوق - حسابداری

امریه وزارت دفاع

کامپیوتر - فناوری و اطلاعات - مکانیک - مهندسی پزشکی - هوا فضا - شیمی - حقوق - حسابداری - فیزیک

امریه سازمان انرژی اتمی

برق - مکانیک - صنایع - عمران - معدن - مواد - شیمی - مهندسی هسته ای - فیزیک - ژئوفیزیک (گرایش زلزله) - مدیریت اجرائی MBA و DBA

امریه قوه قضاییه

علوم قضایی و حقوق - حقوق - فقه و مبانی حقوق اسلامی - الهیات و معارف اسلامی - حسابداری - کامپیوتر - مدیریت (گرایش دولتی، اجرایی، فرهنگی وهنری، اطلاعات و ارتباطات) و ...

امریه سازمان بهزیستی

روانشناسی - مشاوره - علوم اجتماعی - مددکاری اجتماعی - حسابداری - مدیریت - کامپیوتر و ...

امریه سرباز معلم

انواع رشته های مختلف مهندسی مانند مکانیک، شیمی، مواد، برق و ... - رشته هایی مانند مدیریت و ...

امریه وزارت بهداشت

پزشکی - دندانپزشکی - بهیاری - اتاق عمل - فوریت های پزشکی و ...

امریه وزارت صنعت، معدن و تجارت

برق - مکانیک - صنایع - عمران - معدن - مواد - شیمی - معماری - کامپیوتر و ...

امریه وزارت علوم و تحقیقات

علوم آزمایشگاهی - مهندسی عمران - مهندسی معماری - زیست فناوری - زیست سلولی مولکولی - مطالعات اجتماعی - مکانیک - برق و ...

امریه وزارت ورزش و جوانان

قهرمانان ورزشی فوتبال - والیبال - وزنه برداری و ...



بیشتر بخوانید: امریه سربازی



مراحل اقدام برای دریافت امریه
همانطور که گفته شد، انتخاب ارگان مناسب تخصص شما از مهم ترین و ابتدایی ترین مراحل دریافت امریه سربازی می باشد؛ اما پس از اینکه ارگان مورد نظر خودمان را انتخاب کردیم چه کاری انجام دهیم؟ در ادامه راهنمای دریافت امریه سربازی و مراحل اقدام برای امریه سربازی را به شما ارائه می دهیم.



اول از همه باید با شرایط مربوط به ارگان مورد نظر خود آشنا شوید. بعضی از ارگان های به کار گیرنده مشمولان، تنها مدرک کارشناسی ارشد و دکتری را قبول می کنند؛ اما بعضی از ارگان های دیگر حتی تا مدرک فوق دیپلم را هم پذیرش می کنند. این دقیقاً بستگی به نوع ارگان مورد نظر شما دارد.



بعد از مطالعه دقیق شرایط پذیرش امریه سربازی یک ارگان، باید در زمان مناسبی که خود ارگان اعلام می کند اقدام به ثبت درخواست کنید. لازم به ذکر است که برای ثبت نام امریه سربازی در بیشتر ارگان ها نیاز به پست کردن دفترچه سربازی و مشخص بودن زمان اعزام است. اگر وارد سایت ارگان امریه مورد نظر خود شوید، متوجه اطلاعیه ای مبنی بر مهلت ارسال درخواست و زمان اعزام درخواستی می شوید. حتما به این دو مورد دقت کنید و در زمان خاصی که خود ارگان ذکر کرده، اقدام به ثبت درخواست امریه کنید.



البته بعضی از ارگان ها، زمان خاصی را برای ثبت نام امریه سربازی ذکر نمی کنند، ولی بهترین زمان برای ارسال درخواست شما، حدود 2 الی 3 ماه قبل از تاریخ اعزامتان است.



دقت کنید که به هیچ وجه به دو سازمان یا ارگان مختلف درخواست ارسال نکنید. اگر هم قصد این کار را دارید، اجازه دهید که جواب یک ارگان برای شما ارسال شود و اگر جواب منفی بود اقدام به ارسال درخواست امریه سربازی مجدد در یک ارگان دیگر کنید.



پس از مدتی از ثبت درخواست شما در سایت ارگان مورد نظر، جواب امریه به اطلاع شما خواهد رسید. در واقع، جواب امریه یکی از مراحل دریافت امریه سربازی است که برای آن باید صبر زیادی پیشه کنید. زمان پاسخ به درخواست امریه شما می تواند بین 15 روز تا چندین ماه طول بکشد. پس اگر تصمیم خود را گرفته اید که در یک ارگان خاص امریه دریافت کنید، باید صبر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: زمان اعزام به خدمت سربازی


مدارک لازم برای دریافت امریه
تا اینجا با مراحل اقدام برای امریه سربازی آشنا شدیم. در حین انجام مراحل دریافت امریه سربازی، شما باید از مدارک لازم برای پذیرش در ارگان مورد نظر را آماده کنید. البته مدارکی که ارگان به کار گیرنده از شما می خواهد، ممکن است کمی متفاوت از ارگان های دیگر باشد؛ اما به طور کلی برای تکمیل راهنمای دریافت امریه، مدارک عمومی لازم جهت دریافت امریه را برای شما بازگو خواهیم کرد.



تعدادی عکس سه در چهار که با رعایت کامل شئونات اسلامی گرفته شده باشد.

ارائه اصل و کپی کارت ملی

ارائه اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه مشمولان

ارائه اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مشمولان

برگه اعزام به خدمت مشمولان که در آن تاریخ اعزام نوشته شده باشد.

مدارک مربوط به محل سکونت مشمولان

مدارک مربوط به تاهل مشمول یا عضو خانواده رزمندگان، شهیدان و ...

ارائه برگه فارغ التحصیلی مشمولان

برگه واکسیناسیون مشمولان

رزومه مشمول که در آن تمام تخصص های فرد و مهارت ها نوشته شده باشد.

فرم های مختلفی که ارگان به کار گیرنده مشمول ارائه می کند (مانند فرم عدم غیبت، فرم اطلاعات فردی، فرم تاییدیه مشمولان، فرم عدم ارائه کسری ها، فرم عدم خویشاوندی با مسئولان مربوطه و ...).

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای اعزام به خدمت
نحوه ثبت نام امریه سربازی
تا اینجا به طور کلی یک راهنمای دریافت امریه سربازی را برای شما ذکر کردیم و با مراحل دریافت امریه سربازی آشنا شدیم؛ اما شاید برای مشمولان سوال پیش بیاید که نحوه ثبت نام امریه سربازی چگونه است؟



نحوه ثبت نام امریه سربازی، بستگی به ارگان مورد نظر شما دارد. البته بسیاری از ارگان ها به خاطر کاهش مراجعات حضوری نحوه ثبت نام امریه سربازی را اینترنتی کرده اند.



مراجعه به سایت ارگان مورد نظر شما، جزء اولین مراحل دریافت امریه است. برای ثبت نام امریه سربازی ابتدا به سایت ارگان مورد نظر خود مراجعه کنید. برای این کار می توانید اسم ارگان را در گوگل تایپ نمایید و به دنبال سایت اصلی امریه این ارگان بگردید.



به محض ورود شما به سایت ارگان های مختلف امریه، یک سری شرایط و مدارک مورد نیاز برای مشمولان ذکر شده است. حتما این شرایط و مدارک را مطالعه کنید و اگر نیاز به اسکن یا آماده کردن مدرکی هست، قبل از ثبت نام کارهای لازم را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: مراحل اعزام به خدمت سربازی
بعضی از ارگان های امریه، از شما رزومه درخواست می کنند. پس سعی کنید قبل از ثبت درخواست خود یک رزومه خوب و با کیفیت نگارش کنید.



در زمان مقرر به سایت ارگان مراجعه کنید و ثبت نام خود را انجام دهید. دقت کنید که برای ثبت نام در هر یک از ارگان های امریه، اطلاعات را به طور دقیق وارد کنید. وجود یک اشکال در مدارک یا اطلاعات شما، باعث رد شدن شما می شود.



بعد از اینکه اطلاعات و مدارک مورد نیاز را در سامانه بارگذاری کردید، منتظر دریافت پاسخ امریه بمانید. همانطور که گفته شد پاسخ امریه می توانید حتی تا چند ماه به درازا بیانجامد.



در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهام درباره امریه سربازی می توانید از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا با مشاوران مجموعه تماس گرفته تا پاسخ خود را دریافت نمایید .

در ادامه بخوانید: مدت زمان خدمت سربازی



سوالات متداول


1- نحوه دریافت امریه سربازی چگونه است ؟
اولین قدم برای دریافت امریه سربازی انتخاب ارگان مربوطه است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.




2- مدارک مورد نیاز برای دریافت امریه سربازی چیست ؟
مدارک دریافت امریه سربازی از ارگانی به ارگان دیگر کمی متفاوت است . در متن مقاله لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت امریه ذکر شده است.




3- نحوه ثبت نام امریه سربازی چگونه است ؟
با توجه به توضیحات متن مقاله، مشمولان در ابتدا باید به سایت ارگان انتخابی خود رفته و در زمان مقرر مدارک خواسته شده را برایشان ارسال نمایند.

منبع : مراحل دریافت امریه
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/8Qyj
نظرتان را بنویسید