کاندوم مردانه چیست

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
بارداری و فرزند آوری قطعا یکی از لذت های زندگی است اما در شرایطی که زن و مرد هر دو برای آمدن یک نوزاد آمادگی لازم را داشته باشند و با برنامه ریزی قبلی بچه دار شوند. در واقع یک فاجعه خواهد بود، زمانی که زن و مرد برای این موضوع آمادگی نداشته باشند و رابطه جنسی خود را بدون کاندوم مردانه انجام دهند و در نهایت با نتیجه مثبت بیبی چک ها رو به رو شوند.

احتمالا پس از آن اقدام به سقط جنین خواهند کرد که پیامد های روحی و جسمی بدی برای هر دوی آن ها خواهد داشت. از طرف دیگر برخی بیماری ها از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند. بنابراین، همواره ترس از بارداری ناخواسته و پیامد های آن، همچنین ترس از ابتلا به انواع بیماری های مقاربتی خطرناک، می توانند از لذت رابطه جنسی بکاهند.

برای داشتن یک سکس ایمن که بدون دلهره انجام شود، ما به شما استفاده از کاندوم را استفاده می کنیم. در این مقاله نوع مردانه کاندوم را به طور کامل توضیح داده ایم و مزایا و معایب استفاده از آن را عنوان کرده ایم.



کاندوم مردانه چیست و برای چه کاری استفاده می شود
کاندوم ها طبق یک تقسیم بندی کلی به دو نوع هستند: کاندوم های خارجی و کاندوم های داخلی. نوع کاندوم های خارجی که مختص استفاده آقایان است، روی آلت تناسلی مرد قرار می گیرد و نوع داخلی آن که به کاندوم زنانه نیز معروف است، در داخل واژن زن قرار می گیرد. کاربرد هر دوی این کاندوم ها در نهایت به یک شکل است اما در این مقاله قصد داریم که نوع اول یعنی کاندوم های مردانه را توضیح دهیم.

کاندم مردانه یک غلاف است که روی آلت تناسلی مرد قرار می گیرد و از ورود مایع منی به داخل واژن جلوگیری می کند. جنس آنها از لاتکس یا پلی اورتان بوده و به صورت یک بار مصرف هستند. اکثر کاندوم های مردانه یک مخزن کوچک در نوک کاندوم دارند که برای نگهداشتن اسپرم در هنگام انزال است. 

انواع کاندوم های مردانه علاوه بر جلوگیری از بارداری، کاربرد دیگری نیز دارند و آن، محافظت در مقابل انواع بیماری های عفونتی جنسی است و از آن می توان در هنگام رابطه واژینال، مقعدی و دهانی استفاده کرد. بنابراین با استفاده از کاندوم های مردانه می توانید خود را در مقابل انواع بیماری ها از قبیل کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس، تب خال تناسلی بیمه کنید.

حتما بخوانید: راه های جلوگیری از بارداری


نحوه استفاده از کاندوم مردانه
برای استفاده از کاندوم های مردانه می توانید طبق دستورالعمل که در این بخش از مقاله عنوان شده، عمل کنید و از این طریق یک رابطه محافظت شده و لذت بخش را تجربه کنید.

 مرحله اول: وقتی آلت تناسلی تان به حالت نعوظ رسید، با احتیاط کاندم را از بسته خود خارج کنید و مراقب باشید که آن را با ناخن یا دندان خود پاره نکنید. آن را روی سر آلت تناسلی خود قرار دهید و به آرامی به سمت پایین و انتهای آلت خود بکشید.

 گام دوم: می توانید از مقداری روان کننده بر پایه آب بر روی کاندوم استفاده کنید اما احتیاط کنید که نباید قبل از گذاشتن کاندوم، روی آلتتان روان کننده بزنید زیرا باعث لغزش کاندوم شده و مانع از قرار گیری درست آن می شود.

 مرحله سوم: در حین انجام رابطه جنسی، کاندوم را گاه به گاه بررسی کنید تا مطمئن شوید که سر جای خودش قرار دارد و پاره نشده است. پس از اتمام رابطه جنسی خود، قبل از نرم شدن آلت تناسلی تان، آن را با احتیاط بیرون بیاورید و مراقب باشید که مایع منی از آن خارج نشود و در سطل زباله بیندازید.

حتما بخوانید: برنامه ریزی برای بارداری


مزایا و معایب استفاده از کاندوم مردانه
استفاده از کاندوم های مردانه، مزایا و معایبی دارد که در این بخش از مقاله به توضیح آن ها پرداخته ایم و شما با مطالعه این موارد می توانید تصمیم بگیرید که مزایای استفاده از این کاندوم ها برایتان مهم تر است و ترجیح می دهید که به طور مداوم در رابطه جنسی خود  از آنها استفاده کنید و یا به طور کلی نمی توانید با معایب کاندوم های مردانه کنار بیایید.



 مزایای استفاده از کاندوم مردانه

امروزه خوشبختانه اغلب مردم نسبت به مزایای استفاده از کاندم های مردانه آگاهی لازم را پیدا کرده اند و استفاده از آن به طور گسترده ای انجام می گیرد. در ادامه مزایای این نوع کاندوم ها را به طور کامل بیان کرده ایم تا اگر هنوز با این مزیت ها آشنا نشده اید، آن ها را بشناسید.

پیشگیری از بارداری

جلوگیری از انتقال بیماری های مقاربتی

عدم داشتن هر گونه عارضه جانبی، مگر این که به لاتکس حساسیت داشته باشید.

دسترسی آسان در تمامی داروخانه ها و برخی فروشگاه ها

بدون نیاز به نسخه پزشک

عدم تاثیر بر باروری زنان و مردان در آینده

جلوگیری از ارگاسم زودرس مردان

بیشتر بخوانید: زود انزالی در مردان


 معایب استفاده از کاندوم مردانه

کاندوم های مردانه معایبی نیز دارند که لازم است آن ها را نیز بدانید تا در صورتی که تمایل به استفاده از آن ها دارید با آگاهی کامل این کار را انجام دهید.

کاهش لذت جنسی به دلیل عدم تماس پوستی کامل

حساسیت به لاتکس

احتمال خرابی یا پارگی کاندوم در 15 درصد مواقع



باید و نباید ها در استفاده از کاندوم مردانه
برای استفاده از کاندوم های مردانه لازم است به نکاتی توجه کنید و حتما این موارد را رعایت کنید تا درصد تاثیر پذیری آن را بالا ببرید.

 دقیقا در زمانی که قصد دارید رابطه جنسی را شروع کنید، کاندوم را قرار دهید و نه مدتی قبل از رابطه زیرا زودتر خارج کردن آن از بسته می تواند باعث از بین رفتن استریل کاندوم شود، باکتری و میکروب روی آن قرار بگیرد و از طریق رابطه جنسی وارد واژن زن شود.

 حتما قبل از مصرف بسته را بخوانید و تاریخ انقضا را چک کنید.

 کاندوم ها را در مکان خشک و خنک نگهداری کنید.

 همزمان بیش از یک کاندوم استفاده نکنید. به عنوان مثال بهتر است انواع کاندوم های خاردار، تاخیری و غیره را با یکدیگر و به طور همزمان استفاده نکنید.

حتما بخوانید: کاندوم تاخیری
 سعی نکنید که ابتدا کاندوم را به طور کامل باز کنید سپس آن را روی آلت قرار دهید.

 برای جلوگیری از پارگی کاندوم از روان کننده های بر پایه آب استفاده کنید.

 کاندوم را در کیف پول خود نگهداری نکنید زیرا گرما و اصطکاک می تواند به آن ها آسیب برساند.

 از روغن هایی مانند روغن کودک، لوسیون و روغن پخت و پز و غیره برای روان کردن کاندوم استفاده نکنید زیرا باعث پاره شدن کاندم می شوند.

 از کاندوم های استفاده شده، مجددا استفاده نکنید.

 هنگام جابجایی بین اعمال مختلف جنسی، مانند رابطه جنسی مقعدی به واژن، از یک کاندوم استفاده نکنید و حتما آن را تعویض کنید. زیرا این عمل می تواند باکتری هایی را که می توانند باعث عفونت شوند، به واژن منتقل کنند.

در ادامه بخوانید: رابطه جنسی در زمان پریود

 کلام آخر

کاندوم های مردانه می توانند از بروز حاملگی های ناخواسته و انواع بیماری های مقاربتی جلوگیری کنند. علاوه بر این استفاده از آن ها راحت بوده و دسترسی به آن ها بسیار آسان است. بنابراین به زوجینی که قصد برقراری رابطه جنسی دارند، توصیه می کنیم که با استفاده مداوم از کاندوم های مردانه، رابطه جنسی صحیح و محافظت شده داشته باشند.




سوالات متداول


1- کاندوم ها به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند؟
کاندوم ها به دو دسته خارجی (مردانه) و داخلی (زنانه) تقسیم می شوند که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده اند.




2- مزایای استفاده از کاندوم های مردانه چیست؟
مزایای این نوع کاندوم ها عبارتند از جلوگیری از بارداری و انواع بیماری های مقاربتی، دسترسی آسان و دیگر مواردی که در متن مقاله عنوان شده اند.




3- معایب استفاده از کاندوم های مردانه چیست؟
ایجاد حساسیت، احتمال پارگی کاندوم و غیره از معایب کاندوم های مردانه هستند که در مقاله به طور کامل توضیح داده شده اند.

منبع : کاندوم مردانه چیست
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lrPV
نظرتان را بنویسید