شرایط تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
شرایط تحصیل در کانادا برای متقاضیان فرا بومی مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای نظیر خود و دانشگاه های هم تراز دانشگاه های فرا بومی در کشور کانادا است. در این مطلب قصد داریم در خصوص شرایط تحصیلی در کشور کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار دهیم.




شرایط تحصیل در کانادا برای دانشجویان فرا بومی مقرون به صرفه تر از کشور های همانند خود و دانشگاه های هم تراز دانشگاه های فرابومی این کشور است و در سال های پیشین هزینه تورم کانادا خیلی کمتر از دیگر کشورهای صنعتی بوده است. متقاضیان فرا بومی می توانند برای سکونت دائم کانادا تقاضای خود را ثبت نموده که 15 الی 18 ماه به طول می انجامد.

متقاضیان فرا بومی می توانند در حین تحصیل در این کشور به صورت پاره وقت در محیط دانشگاه یا خارج از آن مشغول به کار شوند حتی بعد از پایان مقطع تحصیلی خود می توانند سکونت تحصیلی خویش را در کشور کانادا تمدید نمایند. در ادامه برای آشنایی بیشتر به بررسی نحوه و شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در کانادا می پردازیم.



شرایط تحصیل در کانادا در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی
شرایط تحصیل در کانادا، شرایط سنی تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در کانادا چگونه است؟ برای ورود به این رشته ها در کشور کانادا دانشجویان بایستی ابتدا در یک دوره کارشناسی علوم زیستی قبول شده و تحصیل نمایند.

در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی هماهنگ با نوع رشته اقسام درس های علوم زیستی نظیر میکروبیولوژی، سلولی، مولکولی، زیست شناسی جانوری، بیوشیمی و... بایستی بررسی و مطالعه شوند. پس از به پایان رساندن کارشناسی دانشجویان می توانند با کسب نمرات مناسبی در یک آزمون ورودی شرکت کرده و به دانشکده های پزشکی کانادا وارد شوند. معمولا طول این دوره های پزشکی 3 الی 5 سال می باشد.





بیشتر بخوانید: تحصیل دندانپزشکی در کانادا


لازم به ذکر است که برای وارد شدن به بعضی از دانشگاه های پزشکی در این کشور لازم نیست که کارشناسی علوم زیستی را پشت سر بگذارید. به عنوان مثال برای وارد شدن به دانشکده کبک درخواست کنندگان بایستی یک دوره 2 ساله سرپ را سپری نمایند. این دوره آموزشی همانند کالج پیش دانشگاهی در سیستم آموزشی این دانشکده است. در مجموع شرایط تحصیل در کانادا در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در بردارنده چند دپارتمان ارزیابی است:



• تفسیرات کاراکتری و تشریح زندگی نامه

•نمرات دوره تحصیلی پیشین و معدل

•نمره آزمون قبولی MCAT

•مصاحبه



بهتر است بدانید که آزمون کالج پزشکی در دانشگاه های فرانسوی زبان انجام نمی گیرد.

شرایط سنی تحصیل در رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی در کشور کانادا باید مورد توجه قرار گیرد که لااقل سن 18 سال می تواند پذیرفتنی باشد.

بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در کانادا





شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی
شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی به این شیوه است که درخواست کنندگان درک پایان دوره 12 ساله تحصیلی خود در دوره دبستان و دبیرستان را باید داشته باشند. با داشتن این گواهینامه می توانند برای تحصیل در این کشور مبادرت نمایند و در صورت قبولی از طرف دانشگاه های کانادا به تحصیل مشغول شوند.

آن گروه از دانشجویانی که فقط گواهی نامه دیپلم را دارند و تمایل به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی را دارند بایستی پیش دانشگاهی خویش را در کانادا پشت سر بگذرانند تا اجازه ورود به دانشگاه های این کشور را کسب نمایند.

یکی دیگر از شرایط تحصیل در کانادا اخذ قبولی از طرف دانشگاه های کانادا از طریق دریافت نمره 6 در آزمون آیلتس است. همچنین اشخاص درخواست کننده این فرصت را دارند که تمامی ادوار یادگیری زبان انگلیسی را در این کشور طی کرده و قبل از ورود به دانشگاه نمره دلخواه خود را کسب نمایند.

مخارج زندگی برای دانشجویان در دوره کارشناسی معمولا 600 الی 800 دلار در ماه می باشد که تمام مخارج زندگی من جمله غذا، رفت و آمد، محل زندگی و سایر هزینه هایی که از سوی دانشجویان بایستی پرداخت شود را دربر دارد. به طور متوسط میزان شهریه در این مقطع در کشور کانادا از 14 هزار دلار شروع شده و دانشجویان بایستی این هزینه را برای 1 سال بپردازند. اگرچه این میزان شهریه تقریبی بوده و مبلغ آن با توجه رشته ای که دانشجو در آن تحصیل می کند مشخص می گردد.

بیشتر بخوانید: تحصیل مقطع کارشناسی در کانادا


شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد
دانشگاه های کانادا مطلوب ترین سیستم آموزشی و افزارهای منحصر به فردی را برای درخواست کنندگان تحصیل در دوره فوق لیسانس را مهیا می سازند. دانشجویانی که خواستار قبولی در این دوره تحصیلی هستند بایستی بدانند که قبول شدن در این دوره از طرف دانشگاه های این کشور در کنار گرفتن کمک مخارج برای اشخاصی که گواهینامه دانشگاهی خود را از سایر کشور ها اخذ نموده اند آسان نیست.

اشخاصی که تمایل به تحصیل در کانادا را دارند بایستی به این موضوع توجه داشته باشند برای شرایط تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد احتیاج به گواهینامه لیسانس 4 ساله با معدل 13 را دارند و نیز بایستی یک توصیه نامه از اساتید قبلی خود به همراه داشته باشند.

لازم به ذکر است که مهارت در زبان انگلیسی و نیز داشتن گواهینامه زبان برای وصول کمک هزینه و اعمال آن در حیطه پژوهش ها همانند یک مسئله الزامی شناخته می شود.

دانشجویانی که برای تعلیم در دوره فوق لیسانس کانادا مبادرت به کامل نمودن درخواست خود نموده اند بایستی بدانند شرایط تحصیل در کانادا محتمل هزینه های ویژه ای است و اکثر دانشگاه های کانادا هیچ هزینه ای را به عنوان کمک به دانشجویان پرداخت نمی کنند. هزینه های این دوره در کانادا نسبت به دوره لیسانس بیشتر بوده و معمولا این هزینه با توجه به نوع رشته و محل زندگی کاملا متغیر است.

بیشتر بخوانید: تحصیل در کانادا







شرایط تحصیل در کانادا در مقطع دکترا
شرایط تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف معمولا متفاوت است. نظام آموزشی در تمامی کشور های دنیا به گونه ای است که برای سپری نمودن مقطع دکتری به مدت 3 الی 6 سال بایستی تحصیل نمود ولی سیستم آموزشی در کانادا به نحوی است که دانشجویان درخواست کننده برای ادامه تحصیل می توانند در مدت 2 و نیم الی 3 سال این مقطع را به پایان برسانند.

تمامی اشخاص که خواستار تحصیل در کشور کانادا هستند این فرصت را دارند که کار های ضروری را برای دریافت قبولی در دوره دکتری انجام دهند. این موضوع در مورد تمامی اشخاص که دوره فوق لیسانس را چه در کشور کانادا چه سایر کشور ها سپری نموده اند برابر است ولی تمامی دانشجویان متقاضی بایستی گواهینامه زبان آیلتس را با نمره 6/5 در دست داشته باشند.

از دیگر شرایط تحصیل در کانادا در دوره دکتری می توان به این مورد نیز اشاره نمود که حدود 30 ساعت در هفته می توانند بصورت پاره وقت کار کنند و معمولا بصورت ساعتی حقوق دریافت نمایند که تقریبا 15 الی 20 دلار می باشد. مخارج زندگی در این کشور در طول ماه تقریبا میان 700 الی 800 دلار است که تمامی مخارج یک شخص دانشجو نظیر مکان زندگی، غذا، بیمه و سایر هزینه را در بر دارد که دانشجویان ملزم به پرداخت کلیه این هزینه ها می باشند.

برای آگاهی از سایر جزئیات مربوط به تحصیل در کانادا می توان با متخصصان موثق در این حیطه مشورت نمود تا با آگاهی دقیق و مسیری هموار بتوانند مطلوب ترین تصمیم را برای هر شخص مطابق وضعیت او تعیین نمایند. همچنین می توانید با مطالعه مقاله زیر از جزئیات تحصیل در خارج از کشور مطلع شوید.

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا می توانند متقاضیان علاقه مند به تحصیل در کانادا را راهنمایی نموده و پاسخ سوالاتشان را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا بدهند.

در ادامه بخوانید: تحصیل در خارج از کشور



سوالات متداول


1- شرایط تحصیل در کانادا چیست ؟
شرایط تحصیل در کانادا در هر سه مقطع لیسانس، ارشد و دکتری در متن مقاله موجود است.




2- هزینه تحصیل در کانادا چقدر است ؟
به طور میانگین هزینه هر ماه تحصیل در کانادا حدود 800 دلار خواهد بود که در متن مقاله برای هر مقطع توضیح داده شده است .




3- چگونه می توان در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کانادا تحصیل کرد ؟
در متن مقاله توضیحات مربوط به شرایط و نحوه پذیرش تحصیل رشته های پزشکی توضیح داده شده است .

منبع : شرایط تحصیل در کانادا
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/E3QN
نظرتان را بنویسید