تتو در دوران بارداری و شیردهی

تتو در دوران بارداری و شیردهی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
parishatatu

تاتو در دوران بارداری و شیردهی، یکی از حساس ترین شرایط برای زنان دوران باردهی و شیردهی است. اینکه بتوانید در این دوران سبک زندگی سالمی داشته باشید بسیار مهم است. قطعا همه مادران قبل از هر چیزی به فکر سلامتی فرزندشان هستند و از کارهایی که ریسک هستند و سلامت فرزندشان را به مخاطره می اندازد پرهیز می کنند.

اما خوب افرادی هم هستند که می خواهند یک خاطره دائمی از این دوران ثبت کنند و دست به انجام تاتو می زنند. به طور قطع نمی توان گفت که درجه خطر این کار چقدر است پس بهتر است قبل از انجام این کار حتما تمام فکرهای خود را بکنید چون مخاطرات این کار ممکن است از کم و بیش به مخاطرات بزرگتر تبدیل شود و سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد.

درباره تتو در دوران بارداری و شیردهی

از اینکه تاتو در دوران بارداری و شیردهی منع شده قطعا به دلیل سلامتی مادر و جنین است. از آنجا که در دوران بارداری تغییرات پوستی زیادی در مادر ایجاد می شود و پوست حالت ارتجاعی پیدا می کند و پس از زایمان پوست به حالت اولیه خود با کمی تغییرات جزیی باز می گردد. پس اگر شما بدون توجه به عوارض آن بخواهید خالکوبی کنید ممکن است بعد از زایمان و تغییرات پوستی، طرح حالت اصلی خود را نداشته باشد.

به طور کلی انجام هر کاری که پایه آن مواد شیمیایی باشد برای مادران باردار و شیرده منع شده است. از جمله این کارها انواع تاتو صورت و بدن مانند هاشور ابرو و خالکوبی خط چشم و خط لب، رنگ کردن مو و … می باشد که ممکن است سلامت جنین را به خطر بیندازد.

هر کدام از این کارها با استفاده از مواد شیمیایی انجام می شود و پزشکان انجام آن را در سه ماهه اول بارداری ممنوع کرده اند و توصیه شده تا پایان بارداری کلا از کارهای زیبایی بپرهیزند چون آثار این مواد و آسیب ها و عوارضی که به دنبال دارند کاملا غیر قابل پیش بینی و پیشگیری است.

 

عوارض تتو در دوران بارداری و شیردهی

بیشتر افراد در دوران بارداری و شیردهی و حتی ماه ها قبل از باردار شدن از انجام کارهایی که سلامت عمومی خود و نوزادشان را به خطر بیندازد پرهیز می کنند. حساسیت این دوران به قدری است که حتی یک مسمومیت غذایی ساده می تواند عوارض جبران ناپذیری بر جنین بگذارد.

تاتو در دوران بارداری و شیردهی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. مهمترین چیزی که جان مادر و نوزاد را تهدید می کند عفونت است که انتقال آن به جنین هم امکان پذیر است. استفاده از این تکنیک در این دوران حساس احتمال ابتلا به عفونت هایی چون هپاتیت B و اچ. آی. وی را افزایش می دهد.

 

تاثیر تتو برای مادران شیرده

این عفونت ها از مادر شیرده به نوزاد هم قابل انتقال است. از آنجا که زدن تاتو بر روی بدن یک کار دائمی و برگشت ناپذیر است پس بهتر است اگر علاقه زیادی به این کار دارید زمانی آن را انجام دهید که در یک شرایط ایده آل باشید تا تغییرات پوستی کیفیت طرح شما را پایین نیاورد. شاید بعضی از مراکز با تبلیغات در این حوزه و رعایت پروتکل های بهداشتی زنان باردار را ترغیب به این کار کنند اما باید بدانید که رعایت بهداشت و ضد عفونی کردن وسایل شاید تا حدودی خطر را کمتر کند اما کاملا آن را از بین نخواهد برد.

اگر از این تکنیک ها در این دوران حساس استفاده کنید و به یک بیماری عفونی مبتلا شوید. ممکن است تا چندین سال بدون علایم ناقل باشید و تنها با ازمایش کبد می توانید پی به مبتلا شدن ببرید. از آنجا که زخم های ناشی از این کار در معرض چرک و عفونت هستند باز هم ممکن است سلامت شما و جنینتان را به خطر بیندازد. از سوی دیگر محصولات مرتبط با تاتو از جمله رنگ های مورد استفاده کاملا شیمیایی هستند و مواد شیمیایی برای جنین و نوزاد شیرخوار سم محسوب می شوند و ممکن اسن روند رشد و تکامل را تحت تاثیر قرار دهد.

 

موارد مهم در مورد تتو در این شرایط

به طور کلی هر زن بارداری که بخواهد در آکادمی های معتبر تاتو کند باید رضایت نامه امضا کند در این بین این سوال پیش می آید که چرا باید با زدن تاتو در دوران بارداری و شیردهی سلامت خود و کودکمان را به خطر بیندازیم.

شاید خطر این تکنیک در ابتدای بارداری کم باشد اما باز هم انجام ندادن آن بهتر از انجام دادنش است. شاید برخی افراد با باور اینکه جوهر وارد خون نمی شود و سوزن دستگاه تا عمق ۱/۸ اینچی پوست فرو می رود این کار را انجام دهند اما باید بگوییم خطر زمانی خواهد بود که برخی از رنگ ها متابولیزه می شوند و یا اینکه از طریق غدد لنفاوی جذب می شوند و حتی ممکن است در موارد نادری جوهر مورد استفاده آلوده با باکتری باشد. تمام این موارد شما را آگاه می کند که از چند خطر اصلی مرتبط با این تکنیک مطلع شوید.

آیا از استریل بودن سوزن اطمینان حاصل کرده اید

سوزن هایی که در این تکنیک استفاده می شوند باید کاملا استریل شده باشند و شما راهی برای فهمیدن این موضوع ندارید. پس سوزن آلوده به عفونت ها می تواند شما را نیز آلوده کند. در انجام خالکوبی برای مادران بارداری ممکن است درد زیاد باعث بیهوش شدن مادر شود و اینکه به دلیل خطرناک بودن مواد بی حسی نمی توان در این دوران از این مواد هم استفاده کرد.


چون پوست بدن در دوران بارداری در حالت طبیعی خود نیست و کشیده می شود پس حساسیت آن چندین برابر می شود و ممکن است علاوه بر عفونت پوستی مادر فشار زیادی را تحمل کند.

پس در نهایت اگر در انجام این تکنیک اصرار دارید بهتر است از تمیز بودن لوازم و تجهیزات مطمئن شوید و دوم مشورت با پزشک در خصوص تحمل درد و خطرناک بودن این تکنیک برای شما می تواند شما را متقاعد به انجام دادن یا ندادن این کار کند.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wXXJ
نظرتان را بنویسید