رابطه جنسی با حیوانات

رابطه جنسی با حیوانات
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1
میل جنسی همیشه برای انسان باعث کنجکاوی و علاقه بوده است . و یکی از اولویت های درجه اول زندگی او محسوب می شود ولی برخی افراد امکان دارد میل جنسی آن ها به جای این که با افراد بزرگسال و سالم باشد تمایل به برقراری رابطه با بچه ها ، با مالش دیگران ، با نمایش اندام تناسلی خود به دیگران ، رابطه جنسی با حیوانات و ... دارند .

متاسفانه در حال حاضر رابطه جنسی با حیوانات شیوع زیادی پیدا کرده است و حتی برخی کشورها آن را قانونی اعلام کرده اند . رابطه جنسی با حیوانات یکی از انواع انحرافات جنسی است . رابطه جنسی با حیوانات باعث آلوده شدن گوشت حیواناتی مانند بز ، گوسفند ، گاو و ... ، شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان می شود . در این مقاله به بررسی رابطه جنسی با حیوانات می پردازیم .






رابطه جنسی با حیوانات چیست
به برقراری رابطه جنسی انسان با حیواناتی مانند سگ ، گربه ، غاز ، الاغ ، اسب ، گربه ، مار ، بز ، خوک ، گاو ، گوسفند و ... رابطه جنسی با حیوانات گفته می شود  که در پسرها رابطه جنسی بیشتر  با  اسب ، و الاغ است و در دختراها رابطه جنسی با خوک و سگ است . هم چنین به رابطه جنسی با حیوانات زوفیلیا یا حیوان خواهی و حیوان بازی نیز گفته می شود .

در برخی موارد افراد طی مراسم رسمی با حیوانات ازدواج می کنند و به تبع آن رابطه جنسی نیز دارند ولی در بیشتر موارد افراد بدون ازدواج نیز با حیوانات سکس دارند . رابطه جنسی با حیوانات علاوه بر آسیب به فرد باعث آسیب به حیوان نیز می شود . زوفیلیا زمانی انحراف جنسی محسوب می شود که با وجود شرایط طبیعی برای فرد ، او در تخیلات خود از طریق رابطه جنسی با حیوانات ارضا شده و رابطه جنسی با حیوانات را ترجیح می دهد . رابطه جنسی با حیوانات در صورت مهیا نبودن شرایط رابطه جنسی طبیعی ، انحراف جنسی محسوب نمی شود اما کاری غیر اخلاقی است .

دو نوع رابطه جنسی با حیوانات وجود دارد . در مورد اول فرد به دلیل کنجکاوی ، تنوع طلبی و یا عدم دسترسی به شریک انسانی اقدام به سکس با حیوانات می کند ولی در مورد دوم که به آن زوفیلیا می گویند و یک انحراف جنسی محسوب می شود . فعالیت جنسی چه به صورت ذهنی و یا عملی فقط به ارتباط با حیوان گفته می شود یعنی با وجود این که امکان رابطه جنسی با انسان است ولی فرد اصلاً تمایل به رابطه جنسی با انسان ندارد و این مشکل روانی است و نیاز به درمان دارد . زوفیلیا  فقط محدود به دوره اخیر نیست بلکه از گذشته های خیلی دور رابطه جنسی با حیوانات وجود داشته است اما امروزه در برخی کشورها و جامعه ها این مسئله به امری رایجی تبدیل شده است ، به گونه ای که خبرهایی از ازدواج با حیوانات در تمام دنیا دیده می شود . 












علل رابطه جنسی با حیوانات
یکی از دلایل رابطه جنسی با حیوانات در برخی از افراد می تواند ناتوانی آن ها در داشتن رابطه سالم با انسان ها باشد . بسیاری از این افراد تمایل خود به رابطه جنسی با انسان ها را از دست داده اند یا هیچ وقت این تمایل در آن ها وجود نداشته است . از سوی دیگر ، حیوان ممکن است مانند اسباب بازی جنسی مورد استفاده قرار گیرد ، زیرا احساساتی شبیه به تحریک جنسی انسان ایجاد می کند . در این مثال ، حیوان به عنوان یک شریک دوست داشتنی مشاهده نمی شود بلکه به عنوان یک شیء برای ارضاء جنسی مورد سوء استفاده قرار می گیرد . برخی از تحقیقات نشان می دهند که زوفیلیا در بین افرادی که مورد آزار یا خشونت جنسی قرار گرفته اند مشاهده می شود . 

کسانی که اقدام به رابطه جنسی با حیوانات می کنند واقعی نسبت به حیوانات عاطفه نشان می دهند که نشانه ای از تمایلات جنسی بین فردی آن ها است . به عنوان مثال ، یک مطالعه پلتيسموگرافي ( plethysmography ) آلت تناسلی نشان داد که یک مرد در هنگام مشاهده تصویری از اسب ها ، برانگیختگی جنسی را تجربه می کند . برای این مطالعه ، محققان ، دستگاهی مخصوص به آلت تناسلی فرد وصل کردند که به آن ها اجازه می داد حجم خون در آلت تناسلی وی را ردیابی کنند . سپس آن ها یک سری تصویر به فرد نشان دادند و از داده های حجم خون برای ارزیابی میزان برانگیختگی فیزیولوژیکی وی در پاسخ به هر تصویر استفاده کردند . برانگیختن فرد برای تصاویر اسب ها حتی بیشتر از برانگیختگی او برای انسان ها بود .









منابع :

خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک ، ترجمه فرزین رضاعی ، 2007
کتاب فرهنگ افتراقات روانشناختی ، حسن بشری ، نصرت الله پورافکاری ، اوشا برهمند ، فاطمه نعمتی سوگلی 













سوالات متداول


1- آیا میل جنسی همه به سمت انسان است؟
برخی افراد امکان دارد میل جنسی آن ها به جای این که با افراد بزرگسال و سالم باشد به موراد دیگری مثل حیوان باشد که در متن توضیح داده شده است.




2- رابطه جنسی با حیوانات چیست؟
به برقراری رابطه جنسی انسان با حیواناتی مانند سگ، گربه، غاز، الاغ و حیوانتپات دیگر گفته شده که در متن توضیحات آن ارائه شده است.




3- علل رابطه جنسی با حیوانات چیست؟
یکی از دلایل رابطه جنسی با حیوانات در برخی از افراد می تواند ناتوانی آن ها در داشتن رابطه سالم با انسان ها باشد که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : رابطه جنسی با حیوانات
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/M3k3
مطلب قبلی
بازی چیست
مطلب بعدی
بلوغ دیررس چیست
نظرتان را بنویسید