معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها

معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
معافیت تحصیلی برای آقایانی که پشت کنکور هستند در واقع مجوز لازم جهت ادامه تحصیل و ورودشان به دانشگاه بشمار می رود. وارد کردن کد مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبان در فرم ثبت نام کنکور سراسری 1400 برای داوطلبان مرد ضروری می باشد. کد شماره 6 مربوط به داوطلبان پشت کنکوری می باشد.



با سنگین شدن رقابت در کنکور سراسری و پس از اعلام نتایج نهایی این مارتن نفس گیر، بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود تصمیم می گیرند تا دوباره تلاش خود را کرده و در کنکور سال آینده شرکت نمایند. اصطلاحا به این دسته از افراد پشت کنکوری نیز گفته می شود.

همانطور که می دانید داوطلبان مرد، پس از رسیدن به سن مشمولیت باید نسبت به گذراندن خدمت سربازی خود اقدام نمایند. افراد ذکور ایرانی جهت ادامه تحصیل، پس از سن مشمولیت می بایست اقدام به دریافت برگه معافیت تحصیلی و یا کارت پایان خدمت نمایند تا اجازه ادامه تحصیل را داشته باشند در غیر اینصورت سازمان نظام وظیفه اجازه ادامه تحصیل به وی نخواهد داد.

یکی از نگرانی های اصلی داوطلبان آقای علاقمند به شرکت در کنکور سراسری 1400، وضعیت معافیت تحصیلی شان می باشد. به دلیل اهمیت موضوع وضعیت نظام وظیفه جهت شرکت در این رقابت سنگین، در ادامه این مقاله به توضیح در خصوص معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها و کدهای لازم برای این دسته از داوطلبان جهت ثبت نام در این ماراتن نفسگیر پرداخته ایم.



معافیت تحصیلی پشت کنکوری های 1400
امروزه کنکور سراسری، یکی از مراحل سرنوشت ساز برای تعیین آینده شغلی و حتی مسیر زندگی افراد می باشد. هرساله تعداد زیادی متقاضی شرکت در این آزمون سنگین و طاقت فرسا می باشند تا با تلاش و کوشش بتوانند وارد رشته مورد علاقه خود شده و این مرحله از زندگی را نیز با موفقیت سپری کنند.

هر ساله عواملی مانند سنگین شدن رقابت بر سر رشته و دانشگاه های مطرح، افزایش تعداد شرکت کنندگان، کاهش ظرفیت پذیرش برخی رشته ها و ... عواملی هستند که سبب می شود تعدادی از داوطلبان علیرغم تلاش هایی که داشتند، نتیجه مطلوب خود را کسب نکرده و تصمیم به تلاش مجدد برای رسیدن به هدف خود داشته باشند.

همانطور که می دانید، داوطلبان آقا پس از رسیدن به سن 18 سالگی و اخذ مدرک دیپلم مشمول بوده و می بایست نسبت به گذراندن خدمت مقدس سربازی اقدام کنند. یکی از پرتکرارترین سوالات در خصوص ثبت نام کنکور سراسری که از طرف آقایان پرسیده می شود، وضعیت معافیت تحصیلی افراد پشت کنکوری است.

برای جواب دادن به این سوال، باید بگوییم که وضعیت داوطلبان ذکور پشت کنکوری با یکدیگر متفاوت می باشد، اما در حالت کلی با چند دسته مواجه می شویم که معافیت تحصیلی شان به شرح زیر می باشد:

 دسته اول: داوطلبانی که قبل از 18 سالگی فارغ التحصیل شده و اصطلاحا موفق به دریافت مدرک دیپلم می شوند، تا 18 سال و 6 ماه وقت دارند که برای ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایند.

 دسته دوم: داوطلبانی که بعد از سن 18 سالگی فارغ التحصیل می شوند، حداکثر تا یکسال بعد از دریافت مدرک خود می بایست برای ورود به دانشگاه اقدام نمایند .

 دسته سوم: اگر داوطلبی بعد از سن 20 سالگی فارغ التحصیل شود تا یک سال سازمان نظام وظیفه اجازه درس خواندن به وی را می دهد. این دسته از داوطلبان چند روز مانده به مهلت اتمام طرح معافیت یک ساله خود می بایست برای معرفی خود به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند تا وارد غیبت سربازی نشوند. همچنین لازم است این دسته از داوطلبان در زمان 18 تا 20 سالگی خود نسبت به دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزی از پلیس +10 و تحویل آن به مدرسه خود اقدام نمایند.



کد سوابق تحصیلی از کدهای ضروری جهت ثبت نام کنکور سراسری 1400 تلقی می شود که برای استفاده از تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری می باشد. برای اطلاع از نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی مطالعه مقاله زیر پیشنهاد می گردد.

بیشتر بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی





وضعیت نظام وظیفه پشت کنکوری ها زمان ثبت نام کنکور سراسری 1400
همزمان با شروع ثبت نام کنکور سراسری 1400، دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر شده و به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. ثبت نام کنکور سراسری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود. تمامی داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور سراسری موظف به ثبت نام از طریق این سامانه می باشند.​

تکمیل بند 45 فرم اینترنتی ثبت نام کنکور سراسری 1400، برای داوطلبان آقایی که متقاضی شرکت در این رقابت هستند، الزامی می باشد زیرا این کد مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه داوطلبان می باشد. تمامی کدهای مربوط به نظام وظیفه در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 آورده شده است، اما به دلیل راهنمایی بهتر برای داوطلبان آقای پشت کنکوری در این قسمت کدهای مربوط به این افراد را به تفصیل توضیح دادیم.



 کدهای وظیفه مربوط به داوطلبان پشت کنکوری

 کد 6 : این کد برای آن دسته از افرادی است که تحصیلات مدرسه ای خود را حداکثر تا پایان 20 سالگی به صورت پیوسته و حضوری در مدارس روزانه، بزرگسال و آموزش از راه دور به اتمام رسانیده و وارد غیبت نشده اند.

این کد بیانگر این است که داوطلب در سن مشمولیت خود که بین 18 تا 20 سالگی می باشد، موفق به دریافت مدرک دیپلم خود شده است و سازمان نظام وظیفه یک سال پس از دریافت وی به او معافیت تحصیلی داده تا در این فرصت برای ثبت نام در دانشگاه اقدام نماید.



 برای اطلاع از سایر کدهای نظام وظیفه در کنکور سراسری 1400 مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

بیشتر بخوانید: کدهای نظام وظیفه کنکور سراسری 1400









مشاوره برای پشت کنکوری های 1400
هر ساله با تعدادی از داوطلبان پشت کنکوری مواجه هستیم که به دلیل عدم آگاهی از وضعیت نظام وظیفه خود و اینکه تا زمان اعلام نتایج این آزمون وارد غیبت می شوند، در صورت ثبت نام در کنکور سراسری سازمان نظام وظیفه برایشان معافیت تحصیلی دانشجویی صادر نمی کند و به عبارتی حق ادامه تحصیل در دانشگاه را در صورت گذراندن دوره خدمت سربازی خود ندارند.

اگر جزو این دسته از داوطلبان هستید جای نگرانی نیست، زیرا سازمان نظام وظیفه برای شما نیز شرایطی در نظر گرفته تا در صورت قبولی در رشته مورد علاقه خود، با یکی از دو روش زیر اجازه تحصیل در رشته محل مورد قبولی خود را داشته باشید.

 می توانید در یک رشته ثبت نام کرده تا برایتان معافیت تحصیلی با توجه به مقطع تحصیلیتان ( کاردانی یا کارشناسی ) صادر شده و از طرفی برای شرکت در کنکور 1400 تلاش کنید تا در صورت قبولی در رشته محل مورد علاقه خود، از رشته اول انصراف داده و در رشته محل جدید ثبت نام کرده و به ادامه تحصیل بپردازید.



 توجه داشته باشید که در طول تحصیل خود تنها یکبار مجاز به انصراف در یک مقطع هستید.



 در روش دوم می توانید دفترچه اعزام به خدمت خود را پست کرده و پس از اعلام نتایج کنکور سراسری و در صورت قبولی در رشته محل مورد علاقه خود، ایست خدمتی گرفته و به ادامه تحصیل بپردازید و پس از پایان تحصیلات خود خدمت سربازی تان را پشت سر بگذارید.

در ادامه بخوانید: مدارک لازم جهت دریافت معافیت تحصیلی







 کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا، آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی های لازم به مشمولان خدمت نظام وظیفه که قصد دریافت معافیت تحصیلی جهت شرکت در کنکور سراسری 1400 را دارند، می باشند. سیستم خدمات تحصیلی تلفنی یکی از پل های ارتباطی شما با کارشناسان مجرب این سامانه می باشد. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از اخبار مربوط به معافیت تحصیلی عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام کنکور سراسری هیوا باشید.




سوالات متداول


1- شرایط اخذ معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها به چه شکل می باشد؟
این شرایط با توجه به وضعیت هر داوطلب متفاوت می باشد که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است.




2-   داوطلبان پشت کنکوری چگونه می توانند معافیت تحصیلی دریافت نمایند؟
این دسته از مشمولان با مراجعه به مراکز پلیس + 10 می توانند نسبت به دریافت معافیت تحصیلی خود اقدام نمایند که جزئیات آن در متن مقاله گفته شده است.




3-   برای دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها ارئه چه مدارکی الزامی می باشد؟
همانطور که در متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده است، داشتن کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه، چند قطعه عکس که پشت نویسی شده  از جمله مدارک الزامی برای دریافت معافیت تحصیلی داوطلبان پشت کنکوری می باشد.

منبع : معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oxNN
نظرتان را بنویسید