زندگی در ترکیه

زندگی در ترکیه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
روش های اخذ اقامت برای زندگی در ترکیه متفاوت بوده که از متداول ترین آن ها می توان مهاجرت به وسیله ازدواج، کار، سرمایه گذاری و .. را نام برد. از لحاظ فرهنگی مردمان ترکیه شبیه به ایرانیان بوده و در خصوص هزینه زندگی نیز با توجه به محلی که برای زندگی و اقامت انتخاب می کنید باید هزینه متفاوتی را پرداخت نمایید.



یکی از کشورهایی که در سال‌ های اخیر به عنوان میزبان شمار بسیار زیادی از مهاجران شناخته می‌شود، کشور ترکیه است. این کشور که یکی از پرطرفدارترین کشورهای خاورمیانه در بین مهاجران است، به عنوان پل ارتباطی بین قاره‌ اروپا و آسیا شناخته شده و از آن به عنوان یک کشور اروپایی آسیایی یاد می‌ شود.

زندگی در ترکیه رفاه و آسایش بسیاری را برای افراد مقیم در این کشور به همراه داشته و مهاجران در این کشور، می‌ توانند بهترین شرایط را برای زندگی داشته باشند. پیش از این که برای مهاجرت به ترکیه و زندگی در این کشور تصمیم بگیرید، لازم است که از شرایط زندگی در آن از جهات مختلف آگاهی پیدا کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط زندگی در کشور ترکیه بپردازیم.



زندگی در ترکیه
یکی از بهترین تجربه‌ ها برای هر فردی، زندگی در ترکیه است. این کشور که شرایط بسیار خوبی را از جهات مختلف برای زندگی مهاجران فراهم می‌ آورد، می‌ تواند شرایط بسیار خوبی را مهیا کند تا افراد برای زندگی در کشورهای برتر جهان، با هیچ مانعی مواجه نشده و راه برای آن‌ ها هموار شود. به همین دلیل سالانه تعداد زیادی از مهاجران در سراسر جهان، با اهداف مختلف و از روش‌ های گوناگونی به این کشور مهاجرت می‌ کنند.



مهاجرت از طریق کار، تحصیل و سرمایه گذاری، از جمله روش‌ های مهاجرت به ترکیه است. علاوه بر آن افراد می‌ توانند برای زندگی در ترکیه و مهاجرت به این کشور توسعه یافته از طریق ازدواج نیز اقدام کنند. اما پیش از این که تصمیمی قطعی برای زندگی در ترکیه بگیرید، لازم است که از شرایط زندگی در این کشور آگاهی پیدا کنید.







کشور ترکیه دارای اقلیم و آب و هوایی بسیار معتدل و خوب است که این عامل، یکی از اصلی‌ ترین عواملی است که بسیاری از مهاجران را مجاب به مهاجرت به کشور ترکیه و زندگی در این کشور می‌ کند. مردم کشور ترکیه فرهنگ بسیار غنی و چند هزار ساله دارند. کشور ترکیه دارای جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری بسیار زیبایی است که باعث شده سالانه بسیاری از مردم از کشورهای مختلف جهان، برای بازدید از جاذبه‌ های گردشگری این کشور برای اخذ ویزا و مهاجرت اقدام کنند.



کشور ترکیه دارای یک نظام آموزشی بسیار عالی است و دانشگاه‌ ها و مراکز آموزشی این کشور، از جمله بهترین مراکز آموزشی در سطح جهان می‌ باشند؛ به همین علت با تحصیل در این دانشگاه‌ ها و مراکز آموزشی، آینده‌ای بسیار روشن در اختیار شما خواهد بود و در صورت اخذ مدرک از این مراکز تحصیلی، آینده‌ ای روشن پیش روی افراد خواهد بود.



با وجود تحصیل در ترکیه، اوضاع بازار کار در کشور زیاد خوب نیست و نرخ بیکاری در این کشور زیاد است؛ به همین علت تنها راه اشتغال در این کشور توسعه یافته این است که از طریق اخذ جاب آفر از کارفرمایان این کشور اقدام کنید. وجود یک فضای کاملا صمیمانه‌ بین المللی در این کشور به علت اقامت تعداد زیادی از مهاجران از سراسر جهان، شرایط زندگی را برای مهاجران آسان کرده است.



بیشتر بخوانید: ویزای ترکیه





شرایط فرهنگی و اجتماعی زندگی در ترکیه
نکته‌ دیگری که برای اقامت در کشور ترکیه باید در نظر داشته باشید، شرایط فرهنگی و اجتماعی زندگی در این کشور است. لازم است که بگوییم که از کشور ترکیه، به عنوان یک کشور دموکراتیک یاد می‌ شود. باید بدانید که با زندگی در ترکیه، اوقاتی بسیار خوش و لحظاتی شیرین داشته باشید؛ چرا که مردم این کشور به عنوان مردمی بسیار خونگرم و مهمان‌ نواز شناخته می‌ شوند که با رفتار مهربان خود، یک میزبان بسیار خوبی برای شما خواهند بود.

باید گفت که زندگی در کشور ترکیه برای بسیاری از مهاجران سراسر جهان به خصوص ایرانیان، مانند زندگی در وطن خودشان است؛ چرا که فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترکیه و همچنین دین آن‌ ها، همانند مردم ایران بوده و به همین دلیل ایرانیان با زندگی در ترکیه، احساسی مشابه با زندگی در کشور خودشان خواهند داشت و این امر متقاضیان تحصیل در ترکیه را نیز افزایش داده است.



نکته‌ مهم دیگر درباره‌ شرایط فرهنگی و اجتماعی زندگی در کشور ترکیه این است که با توجه به این که درصد مهاجرت مردم سراسر جهان به این کشور بسیار زیاد است و از ترکیه به عنوان یک کشور مهاجرپذیر یاد می‌ شود، فرهنگ‌ های متنوعی در این کشور وجود دارد و مهاجران می‌ توانند به شکل کاملا آزادانه‌ ای در این کشور توسعه یافته زندگی کنند. به عبارتی زندگی در ترکیه، فرصت را برای مهاجران جهت زندگی در کشوری با فرهنگی تلفیقی از فرهنگ اروپا و آسیا را فراهم می‌ آورد.



برای مثال در کشور ترکیه خانم‌ ها پس از ازدواج کردن با نام خانوادگی همسر خود شناخته می‌ شوند که این یکی از آداب و رسوم اروپایی می‌ باشد که در این کشور بین مردم جا افتاده است. مردم کشور ترکیه پیرو ادیان متنوعی هستند؛ اکثر مردم این کشور پیر دین اسلام بوده و بیش از 47 میلیون نفر از آن‌ ها سنی و مابقی مسلمان شیعه هستند. همچنین 18 میلیون نفر از مردمی که در کشور ترکیه زندگی می‌ کنند، پیرو دین علوی بوده و بقیه‌ مردم این کشور نیز، ادیان دیگری دارند.



مردم ترکیه به زبان ترکی صحبت می‌ کنند، که یک زبان بسیار شیرین با قدمتی بسیار طولانی است. به دلیل شباهت‌ های زیاد زبان ترکی استانبولی و زبان ترکی آذری، ایرانیان ترک تبار با مهاجرت و زندگی در ترکیه می‌ توانند یک زندگی بسیار راحتی داشته باشند. درصدی از مردم این کشور نیز به زبان کردی صحبت می‌ کنند. وجود یک فضای کاملا صمیمانه‌ بین المللی در این کشور به علت اقامت تعداد زیادی از مهاجران از سراسر جهان، شرایط زندگی را برای مهاجران آسان کرده است.



بیشتر بخوانید: تحصیل پزشکی در ترکیه


هزینه‌های زندگی در ترکیه
هزینه‌ لازم برای زندگی در ترکیه با توجه به هدف افراد از مهاجرت به این کشور متفاوت است. برای مثال افرادی که در جهت تحصیل به این کشور مهاجرت می‌ کنند، لازم است که علاوه بر پرداخت هزینه‌ هایی همچون تامین خوراک، اجاره‌ خانه، تهیه‌ پوشاک و... هزینه‌ های لازم برای تحصیل خود را نیز بپردازند. هزینه‌ هایی مثل تهیه‌ کتاب و جزوات، شهریه‌ مراکز آموزشی محل تحصیل و... .



با این حال بسته به سبک زندگی مهاجران در کشور ترکیه، هزینه‌ لازم جهت زندگی در این کشور برای آن‌ ها متفاوت خواهد بود و نمی‌ توان یک نرخ ثابت را برای آن در نظر گرفت. اگر بخواهیم به شکل تقریبی بگوییم، برای زندگی در این کشور لازم است که ماهیانه‌ مبلغی بین 2 تا 3 هزار لیر خرج کنید.



در صورتی که برای تحصیل در مراکز آموزشی دولتی این کشور پذیرش بگیرید، ملزم به پرداخت هزینه‌ ای به عنوان شهریه نخواهید بود. اما تحصیل در دانشگاه‌ های خصوصی و نیمه خصوصی این کشور، با توجه به این که در کدام دانشگاه و در چه رشته‌ ای تحصیل می‌ کنید متفاوت است.



برای این که یک خانه‌ 70 متری را در یک محله‌ مناسب در کشور ترکیه اجاره کنید، لازم است که ماهیانه حدودا 1000 لیر را به عنوان اجاره بپردازید. باید بدانید که نرخ تورم در کشور ترکیه به شدت بالاست که این باعث می‌ شود تا شرایط زندگی افراد مقیم در این کشور، از نظر تامین هزینه‌ های لازم برای زندگی بسیار سخت و پیچیده شود.



کارشناسان سامانه مشاوره هیوا با در دست داشتن اطلاعات به روز از شرایط اخذ اقامت و زندگی در ترکیه می توانند متقاضیان علاقه مند به زندگی و تحصیل در ترکیه را راهنمایی کرده و اطلاعات لازم از اخذ ویزا ترکیه و سایر مراحل را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا به آن ها توضیح دهند.



در ادامه بخوانید: بورسیه ترکیه









سوالات متداول


1- زندگی در ترکیه به چه صورت است ؟
ترکیه دارای مردمانی مهمان نواز بوده و از لحاظ فرهنگی و اجتماعی به کشور ایران شباهت هایی دارند که در متن مقاله به توضیح آن پرداخته شده است.




2- هزینه زندگی در ترکیه چقدر است ؟
هزینه زندگی در ترکیه با توجه به محل زندگی و سبک خرج و مخارج افراد متفاوت از هم خواهد بود که در متن مقاله به محدوده این مبالغ اشاره شده است.




3- شرایط اخذ اقامت برای زندگی در ترکیه چیست ؟
از طریق روش های گوناگونی مانند ازدواج، کار و سرمایه گذاری می توان برای زندگی در ترکیه اقدام کرد که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است.

منبع : زندگی در ترکیه
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1KD3
نظرتان را بنویسید