آنچه که باید درباره آزمون ارشد باید دانست

آنچه که باید درباره آزمون ارشد باید دانست
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مهسا علیزاده

زمان ثبت نام ارشد 1402
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد هر ساله در آذرماه انجام می گیرد و حدود یک هفته نیز فرصت برای ثبت نام وجود دارد. زمانبندی ثبت نام از چند ماه قبل به داوطلبان اطلاع رسانی می شود تا بتوانند مدارک و اطلاعات لازم جهت نام نویسی در آزمون را آماده سازی کنند. طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور ، ثبت نام ازمون کارشناسی ارشد 1402 از روز 16 آذر ماه 1401 آغاز خواهد شد و تا روز 22 آذرماه 1401 ادامه دار خواهد بود. داوطلبان در این مهلت چند روزه فرصت خواهند داشت در سایت سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند و در صورت جا ماندن از نام نویسی ، احتمالا مهلت مجددی برای آنها در نظر گرفته شود.

مرتبط بخوانید : شهریه دانشگاه غیرانتفاعی ارشد

راهنمای ثبت نام اینترنتی آزمون کارشناسی ارشد 1402
برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1402 باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنید و پس از دانلود دفترچه راهنما و مطالعه آن ، با خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ، مراحل ثبت نام را آغاز نمایید.

احتمالا این را هم بپسندید  تغییر رشته با کارنامه سبز کارشناسی ارشد 1401 - راهنمای کامل
بدین منظور پس از ورود به سایت سنجش از منوی سمت راست سامانه گزینه “کارشناسی ارشد” را انتخاب کنید و سپس بر روی لینک “ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402” کلیک نمایید.

با ورود به صفحه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402 ابتدا باید گزینه “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب کنید تا مراحل پرداخت هزینه ثبت نام را طی کنید. پس از واریز موفقیت آمیز هزینه و دریافت سریال پرداخت به صفحه اول برگردید و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک کنید.

حال باید سریال پرداخت و کد امنیتی را وارد کنید تا امکان دریافت فرم ثبت نام را داشته باشید. برای تکمیل فرم ثبت نام ابتدا باید عکس خود را با انتخاب گزینه “choose file” بارگذاری نمایید و سپس بندهای فرم ثبت نام را با اطلاعات تحصیلی ، شناسنامه ای و … تکمیل کنید. توجه داشته باشید که ثبت نام شما در صورتی به اتمام می رسد که از سامانه شماره پرونده و کدپیگیری دریافت کنید و در صورت عدم دریافت این دو کد لازم است مراحل ثبت نام را از ابتدا طی کنید.

مرتبط بخوانید : کارشناسی ارشد بدون کنکور  و فرق رشته اصلی و شناور

شرایط نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد 1402
ثبت نام ارشد

برای نام نویسی کنکور کارشناسی ارشد 1402 باید از شرایط لازم برخوردار باشید که به شرح زیر می باشند :

لازمه شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1402 ارائه مدرک کارشناسی پیوسته یا کارشناسی ناپیوسته است.
دانشجویان سال آخر مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به شرط فارغ التحصیلی تا 31 شهریورماه 1402 ، مجاز به شرکت در ازمون ارشد 1402 می باشد.
داوطلبان آقا به شرط ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت مجاز به نام نویسیکنکور ارشد 1402 می باشد.
دانشحویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه روزانه به شرط انصراف از دانشگاه می توانند در کنکور شرکت کنند.
داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد می توانند علاوه بر رشته اصلی در یکی از رشته های شناور نیز آزمون دهند که نیاز است برای ثبت نام رشته شناور ، هزینه پرداخت کنند.
آزمون کارشناسی ارشد 1402 برای دانشگاه های سراسری و ازاد به صورت مشترک برگزار می شود و شما با شرکت در یک آزمون می توانید انتخاب رشته تمام دانشگاه ها را انجام دهید.
محدودیتی برای شرکت همزمان در ازمون کارشناسی ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت وجود ندارد و اگر رشته شما در هر دو این آزمون ها ارائه می شود ، می توانید در سال 1402 در هر دو آنها شرکت کنید.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lAM1
نظرتان را بنویسید