خیال پردازی جنسی

خیال پردازی جنسی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab

خیال پردازی جنسی به معنای تصورات جنسی مختلف است که در رابطه جنسی کاملا نرمال می باشد. اما در صورتی که این تصورات غیر از رابطه جنسی در زمان های دیگری رخ دهد و ذهنیت شما را از رابطه جنسی با همسرتان دور نماید، به انحرافات جنسی منجر می شود.

در این صورت بهتر است تا قبل از آنکه این تصورات رابطه جنسی و زندگی زناشویی شما را تحت تاثیر قرار دهد، برای رفع آن اقدام نمایید. اما نکته قابل توجه این است که چگونه می توان تخیلات طبیعی و نرمال را از تخیلاتی که منجر به انحراف جنسی می شود، تشخیص داد؟ به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با دلایل و روش های برطرف نمودن خیال پردازی جنسی به طور کامل آشنا کنیم.

 

خیال پردازی جنسی چیست

به طور کلی هرگونه تخیل و رویایی که با محتوای جنسی در ذهن فرد نقش ببندد، خیال پردازی جنسی نامیده می شود. که در حالت نرمال این امر کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. اما در برخی از مواقع ممکن است این خیال پردازی ها منبع ناسالم داشته باشند، که در این صورت منجر به انحرافات جنسی می شوند. اما منشا تخیلات جنسی چیست؟ معمولا خیال پردازی جنسی هنگامی که میل جنسی ایجاد می شود، بروز پیدا می کند. البته تماشای فیلم های پورنوگرافی، سابقه رابطه جنسی، سن و قدرت تخیل از جمله عواملی هستند که بر شدت این تخیلات موثر می باشند.

زمانی که خیال پردازی جنسی منجر به ارضا و آرامش روحی شود، به گونه ای که فرد دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی با همسر خود نداشته باشد، مخرب بوده و باید هرچه سریع تر برای برطرف نمودن آن اقدام نمود. میزان تعداد دفعات خیال پردازی جنسی در طول روز به میزان شهوت و میل جنسی فرد وابسته می باشد.

محتوای این خیال پردازی ها نیز در بانوان و آقایان متفاوت است. معمولا بانوان در تصورات خود مردان جذابی را تصور می نمایند. در صورتی که آقایان بیشتر افراد مشهور را تصور می کنند. این تصورات معمولا زمانی بروز پیدا می کنند که فرد از رابطه جنسی با همسر خود، احساس رضایت کامل نداشته باشد. یا اینکه از همسر خود توقعاتی داشته باشد که همسرش با آن ها مخالفت نماید و او را همراهی نکند. همچنین در سن بلوغ نیز به دلیل تمایل جنسی بالا این خیال پردازی ها بیشتر از سایر زمان ها بروز پیدا می کنند. که باید کنترل شوند. به طور مثال برای کنترل نمودن آن می توان از دیدن فیلم های نامناسب اجتناب نمود.

حتما بخوانید: دیدن فیلم پورن توسط کودکان

 

 

 

 

 

علت خیال پردازی های جنسی

 با توجه به اینکه در بسیاری از مواقع خیال پردازی جنسی امری طبیعی است. دلایل مختلفی برای بروز این تخیلات وجود دارد. اما برای اینکه بتوانید نامناسب بودن این تخیلات را تشخیص دهید، بهتر است با دلایل خیال پردازی جنسی به طور کامل آشنا شوید. مهم ترین دلایل خیال پردازی جنسی به شرح زیر می باشند.

تمایلات جنسی بدن:

زمانی که هورمون تستوسترون در بدن افزایش می یابد. بدن تمایل بسیار زیادی به رابطه جنسی پیدا می کند. همین موضوع موجب می شود تا ذهن نیز میل به رابطه جنسی پیدا کند. بنابراین فرد برای ارضای جسم و ذهن خود از تخیلات جنسی کمک می گیرد.

قدرت بدنی بالا:

قدرت بدنی بالا نیز علت خیال پردازی جنسی در اکثر آقایان است. معمولا آقایان زمانی که ورزش می کنند و قدرت بدنی بالایی دارند، برای تخلیه کردن انرژی خود به رابطه جنسی تمایل پیدا می کنند. زمانی که نتوانند با همسر خود رابطه جنسی برقرار نمایند، شروع به خیال پردازی جنسی می نمایند.

تخیلات جنسی ناشی از هیجان:

زمانی که هیجان در فردی افزایش پیدا می کند. بدن تمایل دارد تا از این هیجان لذت کامل را ببرد. خیال پردازی جنسی یکی از راه های تخلیه هیجان ذهن است. که به صورتی هیجان انگیز و خوشحال کننده در ذهن نقش می بندد.

تخیلات جنسی ناشی از عشق:

عشق به همسر نیز می تواند موجب بروز خیال پردازی جنسی شود. معمولا زمانی که فرد عاشق شخص دیگری است. به صورت هیجان انگیز و خوشحال کننده ای رابطه جنسی با او را تصور می نماید.

مشاهده فیلم و یا تصاویر نامناسب:

تخیلات جنسی زمانی مخرب است که ناشی از تماشای فیلم های نامناسب باشد. در این صورت فرد شریک جنسی خود را افراد مختلفی تصور می نماید. این موضوع می تواند میزان نارضایتی او از رابطه جنسی با همسر خود را افزایش دهد و منجر به انحرافات جنسی شود. 

حتما بخوانید: احتلام در خواب چیست

 

عوارض تخیلات جنسی

خیال پردازی جنسی در صورتی که در حد نرمال اتفاق بیفتد کاملا طبیعی بوده و هیچ گونه مشکلی را به همراه نخواهد داشت. اما در صورتی که این تخیلات به دلیل عدم ارضا شدن در رابطه جنسی با همسر باشد. باید برای بهبود رابطه جنسی اقدام نمود.

در غیر اینصورت فرد به جای رابطه جنسی با همسر از خیال پردازی جنسی نامناسب برای ارضا جسم و روح خود استفاده می نماید. که در نهایت تمایل او را به مشاهده تصاویر و فیلم های پورنوگرافی افزایش می دهد. تا زمانی که این موضوع به اعتیاد تبدیل شود. به طور کلی از عوارض خیال پردازی جنسی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

اعتیاد به تماشای فیلم ها و عکس های نامناسب از ابتدایی ترین عوارض خیال پردازی جنسی است.

نارضایتی از رابطه جنسی با همسر و عدم تمایل به برقراری رابطه جنسی با او

در صورتی که این خیال پردازی ها به موقع درمان نشوند، شکلی وسواس گونه به خود می گیرند. که فرد برای آرام نمودن نگرانی و استرس های خود مجبور به خیال پردازی جنسی می شود.

ایجاد تنش و اختلالات عصبی در روابط زناشویی

متاسفانه در صورت عدم رسیدگی و کنترل خیال پردازی های جنسی، این تخیلات به نوعی اعتیاد تبدیل می شوند که می توانند زندگی فرد را به طور کامل تحت تاثیر قرار دهند.

از مخرب ترین عوارض خیال پردازی جنسی می توان به تمایل پیدا کردن به خود ارضایی اشاره نمود. که در پی آن عوارض خود ارضایی نیز بروز پیدا خواهد کرد.

خیال پردازی های جنسی

راه های از بین بردن خیال پردازی جنسی

در صورتی که خیال پردازی جنسی منجر به بروز عوارض ذکر شده گردد، به معنای بروز انحرافات جنسی است. بنابراین باید برای اصلاح آن ها اقدام نمود. روش های برطرف نمودن این خیال پردازی ها با توجه به دلیل و میزان شدت آن ها متفاوت است. اما به طور کلی از مهم ترین روش های اصلاح خیال پردازی های جنسی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

اجتناب نمودن از تماشای فیلم های پورنوگرافی:

از ابتدایی ترین راه حل های اصلاح نمودن خیال پردازی های جنسی می توان به خودداری نمودن از تماشای فیلم های نامناسب اشاره نمود. زیرا تماشای این فیلم ها می تواند انتظارات جنسی شما را تغییر دهد و منجر به نارضایتی شما از رابطه جنسی با همسرتان شود. از طرفی افرادی که در این فیلم ها حضور دارند، با انجام جراحی های زیبایی فراوان، بدون نقص می باشند. بنابراین توقعات شما را نیز از همسرتان تغییر می دهند.

تصورات هنجار:

در صورتی که دچار این تخیلات شدید، تنها همسر خود را در ذهنتان راه دهید. این کار می تواند از بروز انحرافات جنسی جلوگیری نماید. همچنین به بهبود کیفیت رابطه جنسی شما با همسرتان نیز کمک می نماید. از طرفی به راحتی می توانید این تخیلات را به رابطه واقعی تبدیل نمایید.

داشتن رابطه جنسی:

از آنجایی که یکی از دلایل اصلی خیال پردازی های جنسی، میل جنسی جسم و ذهن است. برقراری رابطه جنسی با همسرتان موجب تخلیه انرژی روح و جسم شما می شود. به همین دلیل از بروز تخیلات جنسی نامناسب به میزان قابل توجهی جلوگیری می نماید.

منشاء خیال پردازی های خود را پیدا کنید:

زمانی که دلیل اصلی خیال پردازی های جنسی خود را بشناسید. می توانید راحت تر آن ها را برطرف نمایید و از بروز انحرافات جنسی نیز جلوگیری نمایید. در صورتی که احساس می کنید به تنهایی قادر به برطرف نمودن این تخیلات جنسی نمی باشید. بهتر است از یک روانشناس برای درمان اصولی تر کمک بگیرید.

در ادامه بخوانید: bdsm چیست

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ خیال پردازی جنسی چیست؟

✔️ معمولا خیال پردازی جنسی هنگامی که میل جنسی ایجاد می شود، بروز پیدا می کند که در متن مقاله توضیح آن ارائه شده است.



 

2- ✔️ علت خیال پردازی های جنسی چیست؟

✔️ دلایل مختلفی برای بروز خیال پردازی های جنسی وجود دارد و بهتر است با دلایل خیال پردازی جنسی به طور کامل آشنا شوید که در متن مقاله شرح داده شده است.



 

3- ✔️ عوارض تخیلات جنسی چیست؟

✔️ در صورتی که این تخیلات به دلیل عدم ارضا شدن در رابطه جنسی با همسر باشد، عوارضی دارد که در متن مقاله مطرح شده است.

منبع : خیال پردازی جنسی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lZ3l
نظرتان را بنویسید