ارزش دارا یکم

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
rasoul
اولین صندوق سرمایه گذاری دولتی با عنوان صندوق دارا یکم متشکل از باقی مانده سهام دولت در بانک های صادرات ، ملت و تجارت و همچنین شرکت های بیمه اتکایی امین و البرز می باشد . این صندوق در اوایل اردیبهشت ماه امسال پذیره نویسی شده و یک ماه پس از این تاریخ در اوایل تیر ماه برای فروش و انجام معامله بر روی آن در بازار سرمایه آزاد سازی شد .

از جمله ویژگی هایی که برای این صندوق تعریف شده است می توان به مواردی مانند معافیت از پرداخت مالیات ، عدم وجود محدودیت سنی در خرید سهام این صندوق ، 20 درصد تخفیف ، حداکثر حجم خرید 200 سهمی ، سقف خرید 2 میلیون تومانی و .... اشاره کرد که سبب جذابیت هرچه بیشتر این صندوق برای سرمایه گذاران شده است .

پس از پایان مهلت پذیره نویسی صندوق دارا یکم و مجاز شدن خرید و فروش سهام این پرتفوی در اوایل تیر ماه و یک ماه پس از پایان مهلت پذیره نویسی حال بسیاری از دارندگان سهام این صندوق به دنبال ارزش واقعی آن و سهام خود می باشند . در ادامه به ارائه مطالبی در مورد ارزش صندوق دارا دوم پرداخته شده است .




نحوه محاسبه ارزش صندوق دارا یکم
پس از مجاز شدن انجام معامله و خرید و فروش صندوق دارا یکم در حال حاضر سهامداران این صندوق به دنبال ارزش واقعی سهام این صندوق برای مدیریت سهام خود و انجام معاملات بر روی آن می باشند . برای محاسبه ارزش واقعی و ذاتی سهام صندوق دارا یکم از روش ها و تحلیل های متفاوتی استفاده می شود و عوامل مختلفی بر روی قیمت آن تاثیر گذار می باشد .

اما در نهایت ارزش این پرتفوی نیز مانند سایر سهام های موجود در بازار سرمایه بر اساس تعادل عرضه و تقاضای آن و یا همان NAV بدست می آید . NAV مخفف ( Net Asset Value ) بوده و به معنای ارزش خالص دارایی می باشد و معیاری برای مقایسه عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مختلف با یکدیگر می باشد .

برای محاسبه ارزش سهام صندوق سرمایه گذاری با روش NAV کافی است تا مجموع بدهی های صندوق را از مجموع دارایی های آن کم کرده و حاصل را بر تعداد کل واحد های صندوق تقسیم کرده که در این صورت ارزش خالص دارایی یا NAV هر واحد آن بدست می آید . لازم به ذکر است که در اینجا مجموع بدهی های صندوق شامل بدهی به کارگزاری ها بابت خرید سهام و بدهی به ارکان صندوق می باشد . 

بیشتر بخوانید: زمان عرضه دارا سوم




قیمت امروز دارا یکم
پس از خرید سهام پرتفوی دارا دوم با نماد پالایشی یکم مهمترین مبحث برای سرمایه گذاران بازار به ویژه دارندگان سهام این صندوق اطلاع از قیمت روز سهام صندوق دارا دوم می باشد از این رو در ادامه امکانی فراهم شده تا به مشاهده ارزش روزانه سهام این صندوق از طریق لینک زیر پرداخته شود .



برای مشاهده ارزش روزانه سهام صندوق دارا یکم کلیک کنید .



برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارزش صندوق دارا یکم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ارزش صندوق دارا یکم پاسخ دهند .



در ادامه بخوانید : صندوق دارا سوم





سوالات متداول


1- ارزش صندوق دارا یکم به چه صورت محاسبه می شود ؟
ارزش این صندوق از روش های مختلف بدست می آید که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است 


2- روش NAV برای محاسبه ارزش صندوق به چه صورت است ؟
برای محاسبه ارزش صندوق بر حسب روش NAV از فرمول بسیار ساده ای استفاده می شود که در متن مقاله آموزش داده شده است


3- برای مشاهده ارزش لحظه ای صندوق دارا یکم به چه سایتی باید مراجعه کرد ؟
لینک سایت مشاهده ارزش لحظه ای صندوق دارا یکم در متن مقاله قرار داده شده است

منبع : ارزش دارا یکم
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/D5Vx
نظرتان را بنویسید