ساخت کانال در برنامه شاد

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدیران مدارس مسئول مدیریت کلاس های درسی در نرم افزار شاد هستندکه برای این کار ابتدا باید نرم افراز شاد را نصب و از طریق شماره همراهی که در سامانه سناد ثبت کرده اند وارد این کانال شوند . هم چنین گزینه جدیدی به نام ساخت کانال ، امکان ساخت کانال های مختلف در سامانه شاد را در بستر این نرم افزار فراهم نموده است .




یکی از مهمترین اتفاقاتی که در دوران تعطیلی مدارس به دلیل بیماری کرونا به وجود آمد گسترش آموزش از راه دور از طریق شبکه های مجازی بوده است . برای همین منظور وزارت آموزش و پرورش برای نرم افزار شاد را طراحی و در اختیار مدیران ، معلمان و دانش آموزان قرار داده است . 

مدیریت کانال های کلاس درسی مدارس بر عهده مدیران است و آن ها باید بعد از ورود به نرم افزار شاد کلاس های مربوطه را با ساختن کانال ها ایجاد کرده و سپس معلمان و دانش آموزان را به این کانال ها دعوت نمایند . به همین منظور در ادامه راهنمای ساخت کانال و دعوت از معلمان و دانش آموزان توضیح داده شده است .  



نحوه ساخت کانال در برنامه شاد
در حال حاضر امکان ساخت کانال برای مدیران و معلمان وجود ندارد و با توجه به موجود بودن اطلاعات این افراد و اطلاعات کلاس های درسی در سامانه سناد ، کانال ها به صورت خودکار ایجاد می شوند . اما به تازگی گزینه ای با نام ساخت کانال جدید در این برنامه فعال شده که پیش بینی می شود ساخت کانال در آینده از این طریق امکان پذیر باشد . در ادامه این مقاله به راهنمای تصویری دسترسی به این گزینه پرداخته ایم .



 برای دسترسی به گزینه جدید ، دو راه وجود دارد . اول انتخاب گزینه مخاطبین از گوشه سمت راست صفحه و یا انتخاب دایره ای در سمت چپ که در آن شکل مداد وجود دارد.









 انتخاب گزینه کانال جدید







انتخاب یک اسم برای کانال مورد نظر خود و کلیک بر روی علامت تایید موجود در گوشه بالای سمت چپ







انتخاب مخاطبان خود برای عضویت در کانال و انتخاب علامت تایید در گوشه بالای سمت چپ







 در حال حاضر ، بعد از انجام مراحل بالا با تصویر زیر رو به رو می شویم که بدین معناست که هنوز امکان ساخت دستی کانال برای افراد در این برنامه فعال نشده است .





در حال حاضر امکان ساخت کانال در برنامه شاد هنوز امکان پذیر نشده اما به محض فعال شدن این گزینه ، این مقاله به روز رسانی خواهد شد .

 احتمالا افراد عادی قادر خواهند بود با استفاده از مجوزی که از طرف آموزش و پرورش صادر می شود ، با ساخت کانال برای دانش آموزان تولید محتوا کنند .

علیرغم عدم امکان ساخت کانال برای افراد عادی ، کانال های متعددی در برنامه شاد راه اندازی شده که به اطلاع رسانی در مورد اخبار آموزش و پرورش ، محتوای آموزشی ، پرورشی و غیره می پردازد . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این کانال ها و نحوه دسترسی به آن ها ، توصیه می کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید .

حتما بخوانید: معرفی کانال های برنامه شاد









نحوه ساخت کانال کلاس های درسی
به دلیل آن که وظیفه مدیریت کانال های درسی هر مدرسه بر عهده مدیران مدارس می باشد برای این کار باید مراحل زیر توسط مدیران طی شود . در تصویر زیر راهنمای ورود مدیران به اپلیکیشن شاد ارائه شده است .







تکمیل اطلاعات معلمان (شامل کد ملی و شماره همراه) ، کلاس ها و دانش آموزان در سامانه سناد

لازم است مدیر مدرسه هر چه سریع تر نسبت به تکمیل این اطلاعات اقدام نماید . ️همچنین در صورت تکمیل بودن این اطلاعات نیازی به ورود به سامانه سناد نیست و مستقیما به مرحله دوم بروید.


دانلود برنامه شاد و نصب این اپلیکیشن بر روی دستگاه هوشمند خود . 



مرحله سوم : ورود مدیر به اپلیکیشن شاد با وارد کردن شماره تلفن همراه خود .

دقت شود که شماره تلفن همراه مدیر باید دقیقا همان شماره مشخص شده در سامانه سناد باشد و همچنین ️لازم است خط تلفن مدیر روشن باشد .

پس از دریافت پیامک تایید و ارسال شماره آن در اپلیکیشن ، وارد اپلیکیشن شاد می شوید . پس از ورود در ابتدا نام خود را وارد نمایید . ️دقت شود که این نام برای تمامی مخاطبین شما اعم از معلمان ، دانش آموزان و اولیا نمایش داده می شود . 


انتخاب گزینه «ورود مدیر/معلم/دانش آموز» 

در کادر نمایش داده شده ، نقش «مدیر» را انتخاب کنید و پس از آن ، در کادر جدید ، کد ملی خود را وارد نموده و دکمه تایید را فشار دهید . 


انتخاب گزینه «مشاهده لیست مدارس» و سپس انتخاب مدرسه مورد نظر خود


ایجاد گروه های کلاسی مدرسه شما 

پس از ایجاد کانال ها و کلاس های درسی به دلیل اینکه کد ملی معلمان در سامانه سناد وجود دارد خود به خود این کانال ها برای معلمان قابل دسترس خواهد بود .


دعوت از معلمین به اپلیکیشن شاد در تاریخ اعلام شده در شیوه نامه ارسالی وزارت آموزش و پرورش


دعوت از دانش آموزان به اپلیکیشن شاد پس از اتمام ثبت نام معلمان

در ادامه بخوانید: امتحانات در برنامه شاد









در صورتی که در مورد نحوه ساخت کانال ها و کلاس های درسی در نرم افزار شاد و نحوه دعوت از معلمان و مدیران به این پیام رسان سوال داشتید می توانید از کارشناسای سامانه مشاوره هیوا مشاوره بگیرید . همچنین آخرین اخبار مدارس از طریق کانال تلگرامی مدارس هیوا و همچنین صفحه اینستاگرامی مدارس هیوا به اطلاع دانش آموزان می رسد .






سوالات متداول


1-  مسئول ساخت کانال در نرم افزار شاد چه کسی است ؟
 همانطوری که در متن مقاله توضیح داده شده است مسئول ساخت و ایجاد کانال های درسی هر کلاس مدیر مدرسه می باشد .




2-  پس از ساخت کلاس در پیام رسان شاد مدیر مدرسه چه کاری باید انجام دهد ؟
 پس از ساخت همه کانال های مربوط به یک مدرسه مدیر باید همه معلمان را به این کانال ها دعوت نماید که نحوه دعوت آن ها در متن مقاله شرح داده شده است .




3-  دانش آموزان چه زمانی باید وارد اپلیکیشن شاد شوند ؟
 پس از دعوت مدیر مدرسه دانش آموزان باید نرم افزار شاد را نصب و عضو آن شوند که نحوه عضویت آن ها در متن مقاله شرح داده شده است .

منبع : ساخت کانال در برنامه شاد
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/6E2R
نظرتان را بنویسید