ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1400 - 1401

ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1400 - 1401
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
مدارس نمونه دولتی در دوره متوسطه اول دو سالی است که به مدارس هیئت امنایی تبدیل شده و آزمون ورودی پایه هفتم برای ورود به این مدارس به کلی حذف شده است . متقاضیان تحصیل در این مدارس در سال تحصیلی 1400 - 1401 می بایست با در دست داشتن مدارک خود در بازه زمانی مشخص به صورت حضوری به مدارس نمونه دولتی مراجعه نمایند .




تا سال تحصیلی 96 - 97 هر ساله آزمونی تحت عنوان آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی ، برای ورود دانش آموزان به مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه برگزار می شد که با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش آن ها ، رقابت سنگینی میان دانش آموزان شکل می گرفت و اضطراب زیادی به کودکان و نوجوانان وارد می شد .

وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 97 – 98 اعلام کرد که آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده و در ادامه این تصمیم کلیه مدارس نمونه دولتی در مقطع متوسطه اول به مدارس هیئت امنایی تبدیل شدند . در این مقاله می خواهیم به بررسی روند ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی 1400 - 1401​ بپردازیم .



حذف آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم 1400 - 1401​
در سال تحصیلی 97 - 98 نحوه برگزاری آزمون نمونه دولتی دچار تغییرات گسترده ای شد و وزارت آموزش و پرورش طبق اطلاعیه ای اعلام کرد که زین پس آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده و دیگر هیچ آزمونی برای ورود به مدارس نمونه دولتی پایه هفتم برگزار نخواهد شد

بدین ترتیب ، نحوه مدیریت مدارس نمونه‌ دولتی دوره اول متوسطه به هیئت امنایی تغییر یافته و کلیه مدارس نمونه دولتی متوسطه اول ، خودشان اقدام به جذب دانش آموز ( بدون برگزاری آزمون ورودی ) کردند . در نتیجه در سال تحصیلی 1400 - 1401 هم مانند سال گذشته انتظار داریم آزمون ورودی برای مدارس نمونه دولتی پایه هفتم برگزار نشود .










نحوه ثبت نام در مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه 1400 - 1401​
به گفته مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش بر اساس تصمیمات جدید پذیرش در مدارس نمونه دولتی مناطق محروم که تا قبل از سال 90 دایر شدند به صورت بدون آزمون و با اعمال روش هایی همچون پذیرش دانش آموزان دارای رتبه برتر مسابقات فرهنگی و هنری خواهد بود .

مدارس نمونه دولتی مناطق شهری نیز که از سال 90 ایجاد شده اند به مدارس هیات امنایی تغییر کرده و پذیرش و ثبت نام دانش آموزان در این مدارس ، عادی و مطابق با محل سکونت آنها انجام می شود . بنابراین با توجه به اینکه دیگر آزمون نمونه‌ دولتی در پایه هفتم نخواهیم داشت .

 ثبت نام مدارس نمونه دولتی برای دانش آموزان همانند مدارس دولتی خواهد شد ، از ای نرو ورودی پایه هفتم عادی است و پایه هشتم و نهم مدارس نمونه دولتی نیز خارج و تمام مدارس نمونه دولتی در دوره اول متوسطه تبدیل به مدارس دولتی می ‌شود .



به محض اعلام زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی یا هیئت امنایی دوره اول متوسطه ( هفتم ) 1400 - 1401 در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .



در ادامه بخوانید: ثبت نام مدارس هیئت امنایی









برای اطلاع از نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1400 - 1401​ و آخرین تغییرات ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم ابتدایی می توانید عضو کانال تلگرام نمونه دولتی شوید . مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده ی ارائه ی خدمات در زمینه ی ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم ابتدایی 1400 - 1401​ از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا می باشد .






سوالات متداول


1- ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم چگونه انجام می شود ؟
همان طور که در این مقاله بدان اشاره شد ، برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی دوره متوسطه اول ، می بایست در بازه زمانی مقرر به این مدارس به صورت حضوری مراجعه نمود .




2-   آیا برای پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس نمونه دولتی ، آزمون ورودی برگزار می شود ؟
خیر . همانطور که در این مقاله بدان اشاره شد ، آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی برای ورود به پایه هفتم چند سالی است که حذف شده است .




3- تاریخ ثبت نام مدارس نمونه دولتی متوسطه اول در چه زمانی می باشد ؟
زمان دقیق ثبت نام مدارس نمونه دولتی متوسطه اول هنوز اعلام نشده است اما به محض کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد .

منبع : ثبت نام مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم 1400 - 1401
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/n3XR
نظرتان را بنویسید