استخراج کادنا توسط دستگاه ماینر ها

استخراج کادنا توسط دستگاه ماینر ها
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، می‌ توان گفت که ارزش رمز ارز ها در این سال رشد بسیار خوبی داشته است و در نتیجه، ماینر ها نیز سود خوبی کسب کرده‌اند. طبق آمار های موجود، سود آور ترین ارز دیجیتال در زمینه استخراج در اواخر ماه نوامبر، کادنا ( Kadena ) بوده است، به طوری که با یک دستگاه با هشریت 18 تراهش بر ثانیه، می‌ توان تا 236 دلار در روز سود کسب کرد. رمز ارز های مبتنی بر الگوریتم اسکریپت ( Scrypt ) و Ethash نیز دومین و سومین رمز ارز های سود آور در روز های اخیر هستند که به ترتیب 110 و 105 دلار سود نصیب ماینر ها می‌ کند.

به نقل از Bitcoin.com، استخراج بر مبنا ی کادنا، اسکریپت، ات‌هش و ایگل‌سانگ ( Eaglesong ) بسیار سود آورتر از استخراج کوین‌ های مبتنی بر SHA256 بوده است.

نزدیک به 13 سال قبل که بیت کوین عرضه شد، می‌ توانستیم این رمز ارز را با CPU استخراج کنیم. این موضوع بدان معنا است که هر کسی با در اختیار داشتن یک رایانه قوی و مناسب در آن زمان، می‌ توانست به استخراج بیت کوین و کسب پاداش بلاک بپردازد. پس از آن دوران، کاربران به استفاده از دستگاه‌ های واحد پردازش گرافیک ( GPU ) روی آوردند.

بیت کوین از الگوریتم ماینینگ SHA256 استفاده می‌ کند؛‌ اما برای مثال دوج کوین الگوریتم اسکریپت ( Scrypt ) را به کار می‌ گیرد. این تفاوت مهمی است؛ زیرا الگوریتم اسکریپت نیاز به برق و توان محاسباتی کمتری دارد و سریع تر از SHA256 است. این برای ماینر هایی که توان محاسباتی کمتر یا کامپیوتر های ضعیف تری دارند، بسیار مناسب است.

امروزه، ماینر های بیت کوین از دستگاه‌ های اسیک برای استخراج بیت کوین بهره می‌ برند. دستگاه‌ های استخراج بیت کوین، توان پردازشی خود را به الگوریتم SHA256 اختصاص می‌ دهند. این موضوع بدان معنا است که دستگاه اسیک نمی‌ تواند رمز ارز هایی نظیر اتریوم، لایت کوین و کادنا را استخراج کند.

این شبکه‌ ها از الگوریتم اجماع دیگری استفاده می‌ کنند و دستگاه‌ های مختص به استخراج شبکه‌ های رمز ارز با الگوریتم‌ های اجماع منحصر به‌ فرد ساخته شده‌اند. SHA256 یک الگوریتم اجماع است که توسط بیت کوین استفاده می‌ شود، اما ماینر های SHA256 می‌توانند رمز ارز های دیگری نظیر بیت کوین کش، بیت کوین SV، پیرکوین ( PPC ) و آنبریکبل ( UNB ) استخراج کنند.

در پایان ماه نوامبر 2021، رمز ارز های مبتنی بر SHA256 پنجمین رمز ارز ها از لحاظ کسب سود حاصل از استخراج بوده‌اند. چهار الگوریتم اجماع برتر از لحاظ سود آوری حاصل از استخراج به ترتیب کادنا، اسکریپت، ات‌هش و ایگل‌ سانگ بوده‌اند.

طبق آمار asicminervalue.com، یک دستگاه ماینر اسیک مبتنی بر کادنا با توان 18 تراهش بر ثانیه ( با 0.12 دلار به ازای هر کیلو وات ساعت ) در زمان نگارش این خبر می‌تواند روزانه تا 297 دلار درآمد داشته باشد. ماینر مبتنی بر اسکریپت با توان 9.5 گیگاهش بر ثانیه و همان میزان هزینه انرژی نیز روزانه می‌تواند 110 دلار سود کسب کند.

اسیک 750 مگاهش بر ثانیه‌ ای که به استخراج کوین‌ هایی با الگوریتم ات‌هش ( مانند اتریوم، اتریوم کلاسیک ) می‌ پردازد می‌ تواند روزانه تا 52 دلار سود ارائه دهد. دستگاه‌ های استخراج مبتنی بر ایگل‌سانگ که به استخراج CKB می‌ پردازند می‌ توانند با 12 تراهش بر ثانیه، روزانه ۴۵ دلار سود ارائه دهند.

 

دستگاه‌ های نسل بعدی استخراج ات‌هش و SHA256


الگوریتم‌ های اجماع دیگری نظیر blake2bsia، X11، blake256R14 و Equihash وجود دارند. دستگاه‌ های استخراج مبتنی بر Blake2bsia به استخراج رمز ارز های SIA و HNS و دستگاه‌ های استخراج مبتنی بر X11 به استخراج کوین‌ های DASH و CANN می‌ پردازند. دستگاه‌ های استخراج مبتنی بر الگوریتم Blake256R14 می‌ توانند ارز دیجیتال DCR را استخراج کنند، در حالی که از دستگاه‌ های مبتنی بر Equihash برای استخراج کوین‌ های ZEC، HUSH و ZEN استفاده می‌ شود.

دستگاه‌ های ماینر SHA256 با توان تقریبی 100 تراهش بر ثانیه می‌ توانند با استخراج خود روزانه تا 27 دلار سود نصیب ماینر ها کند. طی چند ماه آتی، دستگاه‌ های ماینر نسل بعدی عرضه خواهد شد.

نسل بعدی دستگاه‌ های استخراج، توان هش بسیار بیشتری را برای الگوریتم‌ های اجماع ات‌هش و SHA256 ارائه می‌ دهند. انتظار می‌ رود در ماه جولای 2022، شرکت بیت‌مین ( Bitmain ) انت ماینر S19 XP با توان 140 تراهش بر ثانیه را عرضه کند. همچنین به زودی ماینر A11 Pro ETH نیز توسط Innosilicon عرضه خواهد شد.

 

منبع : میهن بلاک چین

 

در ادامه بخوانید: انواع ارز دیجیتال

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/yqnn
نظرتان را بنویسید