دکتری خارج از کشور

دکتری خارج از کشور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
هانیه شیخ

وب‌سایت پی اچ دی تست، جهت تکمیل اطلاعات متقاضیان ورود به مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) در کنار معرفی فرصت‌های تحصیل در کشور، قصد دارد در این صفحه گزینه‌های تحصیل در دیگر کشورها را نیز در جهت انتخاب آگاهانه‌تر مخاطبان ارائه نماید.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

 

از آن‌جا که مخاطبان این سایت از رشته‌های مختلفی هستند، آن‌چه در ادامه می‌آید بررسی موارد کلی و عمومی است که شامل حال همه رشته‌ها می‌شود و ماحصل تجربه کسانی است که این فرایند را از سر گذرانده‌اند و تجربیاتشان را در اختیار ما گذاشته‌اند.

لازم به ذکر است که در این زمینه هیچ منبعی بهتر و موثق‌تر از سایت خود دانشگاه‌ها نیست. علاوه بر اطلاعات جامع و مانع موجود در سایت، کسانی هستند که پاسخگوی سؤالات شما در تحصیلات تکمیلی هستند و توصیه‌های بسیار ارزنده‌ای ارائه می‌دهند.

پس از گام نهادن در مسیر تحصیل در دانشگاه‌های دیگر کشورها، اولین انتخاب اساسی انتخاب کشور محل تحصیل دکتری خارج کشور است که نقشی تعیین‌کننده بر گزینه‌های دیگر خواهد داشت.

پس از انتخاب کشور، نوبت به انتخاب دانشگاه خارجی می‌رسد که می‌بایست در انتخاب آن پارامترهای متعددی لحاظ کرد. البته گرفتن فاند ( Fund ) از دانشگاه مورد نظر نیز پارامتری مهمی در این انتخاب است.

پس از این انتخاب‌ها، نوبت انتخاب و برگزیدن شما توسط دانشگاه است. باید با تکمیل  مدارک لازم پذیرش دکتری خارج کشور درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایید و پیگیر پاسخ از سوی آنان باشید. نگارش یک رزومه تحصیلی خوب می‌تواند کمک زیادی به شما بکند.

نحوه ارزشیابی مدارک دکتری خارج از کشور

وزارت علوم در سال 1397 اعلام کرده است که تنها مدارک دکتری خارج کشور که از دانشگاه‌های سطح الف (ممتاز) و سطح ب (خوب) را مورد بررسی ارزشیابی قرار می‌دهد.

بنابراین متقاضیان دکتری خارج از کشور لازم است تنها نسبت به انتخاب و طی کردن مراحل اپلای در این دانشگاه‌ها اقدام نمایند تا مدارک تحصیلی آن‌ها در مقطع دکتری از سوی وزارت علوم معتبر شناخته شود.حوه ارزشیابی مدارک دکتری خارج از کشور

 

داوطلبان گرامی می‌توانند پس از مطالعه لینک‌های موجود در صفحه، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، سؤالات خود را مطرح فرمایند.

با توجه به نوع سؤالات این بخش، ممکن است پاسخ‌گویی به پرسش‌های کاربران عزیز با تأخیر انجام پذیرد. پیشاپیش از شکیبایی شما سپاس‌گذاریم.

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/oM8K
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر