هوشمند سازی منزل چیست؟

هوشمند سازی منزل چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mobin1

هوشمند سازی ساختمان یا BMS، یک سیستم یکپارچه است که از طریق تجمیع و کنترل عناصر اصلی ساختمان، مانند سیستم‌های روشنایی، دزدگیر، اعلام حریق، دوربین مدار بسته، تهویه مطبوع، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، سیستم صوت و غیره، به بهبود قابلیت‌های ساختمان، کاهش مصرف انرژی و حذف خطاهای انسانی کنترل و یکپارچه می‌کند12345. 

با پیاده‌سازی هوشمند سازی ساختمان، کاربر حتی در زمان‌هایی که در ساختمان حضور ندارد، می‌تواند سایر سیستم‌ها را بررسی و کنترل کند. به طور مثال تصاویر دوربین‌های مدار بسته را بررسی کند، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را روشن یا خاموش کند یا حتی درجه دمای محیط را افزایش یا کاهش دهد123. هوشمند سازی ساختمان باعث افزایش امنیت و آرامش ساکنین شده و به بهبود کارایی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان کمک می‌کند123.

برای نوشتن چنین مقالات پژوهشگران و نويسندگان بسياري در حال فعاليت هستند. شما مي توانيد با جستجو در پايگاه های علمي مقالات مفيد و جديدي در اين زمينه پيدا كنيد. بعضي از پايگاه های علمي كه مقالات خوبي در زمينه هوشمندسازي ساختمان دارن

 

هوشمند سازی منزل یا خانه هوشمند، باعث بهبود کیفیت زندگی، افزایش رفاه، افزایش طول عمر تجهیزات، افزایش ضریب ایمنی و کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف بی رویه برق و گاز می‌شو. با استفاده از هوشمند سازی منزل، می‌توانید به صورت لحظه‌ای در هر زمان و مکان بر اموال و دارایی‌های خود در منزل نظارت داشته باشید5. همچنین، با استفاده از تجهیزات هوشمند، می‌توانید به صورت لحظه‌ای کلید و پریزهای خود را کنترل کنید1. در ادامه چندین مورد از مزایای خانه هوشمند را برای شما ذکر می‌کنم:

  1. صرفه جویی در هزینه‌های انرژی:
  2.  با استفاده از تجهیزات هوشمند، مصرف برق و گاز در منزل به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند1.
  3. افزایش رفاه:
  4.  با استفاده از تجهیزات هوشمند، محافظت از خود و خانواده و رفاه بخشیدن به زندگی شخصی شما بهبود پیدا می‌کند1.
  5. افزایش طول عمر تجهیزات
  6. با استفاده از تجهیزات هوشمند، عمر تجهیزات الکترونیک در منزل به صورت قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند1.
  7. افزایش ضریب ایمنی:
  8.  با استفاده از تجهیزات هوشمند، ضرب‌العجل در صورت وقوع حادثه و گسترده شدن آسیب به خانوادۀ شما کاسته می‌شود1.
  9. کاهش هزینۀ نگهداري
  10. با استفاده از تجهيزات هوشمند، نياز به نگهداري دائمي تجهيزات الكترونيكي كاسته شده و در نتيجۀ آن هزينۀ نگۀداري كاستۀ مي‌شود2.

امیدوارم کافی بود.

نظرتان را بنویسید