لیست رشته های بومی ، ناحیه ای ، قطبی و کشوری هنر

لیست رشته های بومی ، ناحیه ای ، قطبی و کشوری هنر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
رشته های هر گروه آزمایشی بر اساس پراکندگی آن ها در دانشگاه های استان های مختلف کشور در یکی از مجموعه های استانی ، ناحیه ای ، قطبی و یا کشوری جای می گیرد . اما رشته های گروه آزمایشی هنر بر خلاف سایر گروه ها تنها گزینش کشوری دارد و این امر سبب می شود شانس قبولی برای کلیه داوطلبان در کل کشور یکسان باشد .




هر ساله با نزدیک شدن به زمان انتخاب رشته کنکو سراسری هنر ، تب و تاب متقاضیان برای انتخاب رشته ای دقیق و آگاهانه بالا گرفته و مسایل مربوط به انتخاب رشته در صدر توجه داوطلبان هنر قرار می گیرد . 
هر رشته با توجه به توزیع آن در دانشگاه های استان های مختلف کشور در یکی از مجموعه های استانی ، ناحیه ای ، قطبی و یا کشوری جای می گیرد که اطلاع از جزئیات هر یک و استفاده درست از آن می تواند تا حدودی شانس داوطلب را در رشته محل های انتخابی افزایش دهد .
یکی از موضوعاتی که ذهن داوطلبان را درگیر خود می کند ، این است که هر یک از رشته ها به عنوان مثل رشته نقاشی در کدام یک از زیر مجموعه های استانی ، ناحیه ای ، قطبی و کشوری قرار می گیرد و نحوه تاثیر آن بر انتخاب رشته چگونه است ؟ به همین جهت در ادامه نوع گزینش بومی در هر رشته در گروه آزمایشی هنر ارائه شده است .



لیست رشته های کشوری هنر
رشته های گروه آزمایشی هنر بر خلاف سایر گروه های آزمایشی که دارای گزیینش بومی استانی ، بومی قطبی و بومی ناحیه ای هستند تنها دارای گزینش کشوری است . منظور از این نوع گزینش رشته های بوده که در اکثر قطب های بومی وجود نداشته و تنها در تعدادی از دانشگاه ها و مؤسسا ت آموزش عالی ارائه می شود .

در این بخش بعضی رشته های دوره روزانه هنر که پذیرش کشوری دارند ارائه شده است : 



لیست رشته های بومی استانی هنر
آموزش ارتباط تصویری  موسیقی نظامی طراحی لباس
آهنگ سازی نقاشی طراحی و ساخت طلا و جواهر
ادبیات نمایشی نمایش عروسکی عکاسی 
ارتباط تصویری نوازندگی موسیقی ایرانی فرش
بازیگری نوازندگی موسیقی جهانی کارگردانی تلوزیون
باستان شناسی هنر اسلامی کتابت و نگارگری
تلوزیون و هنر های دیجیتالی هنر های صناعی مجسمه سازی
چاپ کاردانی انیمیشن مزمت آتار تاریخی
سینما کاردانی باستان شناسی مرمت بناای تاریخی
صنایع دستی کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی طراحی صنعتی
طراحی پارچه کاردانی طراحی پوشاک کاردانی هنر سفالگری
طراحی صحنه کاردانی گرافیک
بیشتر بخوانید: ظرفیت پذیرش کنکور سراسری هنر



 توصیه می کنیم به منظور قبولی در رشته دلخواه در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری حتما انتخاب های خود را بر اساس چهار فاکتور علاقه ، هزینه ، مسیر و کیفیت و تاثیر بومی گزینی انجام دهید .

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز توجه داشته باشند بومی گزینه در این انتخاب رشته بی تاثیر است انتخاب رشته این دانشگاه به صورت جداگانه و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود .

در ادامه بخوانید: انتخاب رشته کنکور سراسری 99




در این راستا کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی هیوا آماده اند تجربیات خود را در اختیار داوطلبان قرار داده و از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص را برای آن ها انجام دهند .




سوالات متداول


1- نوع بومی گزینی در انتخاب رشته نوازندگی موسیقی ایرانی  به چه نحوی است ؟
مطابق متن مقاله انتخاب رشته وازندگی موسیقی ایرانی از نوع کشوری است که برای اطلاع از نوع بومی گزینی سایر رشته ها می توانید مقاله را مطالعه کنید .




2- توجه به گزینش بومی چه تاثیری در قبولی داوطلبان هنر در اعلام نتایج کنکور سراسری دارد ؟  
شانس قبولی برای داوطلبان بومی بیشتر از شانس قبولی داوطلبان غیر بوم است برای اطلاع از نوع گزینش هر یک از رشته های گروه آزمایشی هنر می توانید مقاله را مطالعه کنید .




3-  رشته های گروه ازمایشی هنر چند نوع گزینش دارند ؟
 تنها گزینش کشوری دارند که در این مقاله توضیحات بیشتر به همراه رشته ها قرار داده شده است .

منبع : لیست رشته های بومی ، ناحیه ای ، قطبی و کشوری هنر
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BZYY
نظرتان را بنویسید