بررسی علت بروز ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور

بررسی علت بروز ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
arezooahmadi7470

اگر در منزل و محیط کار خود پکیج دارد و مدل آنها با عبارت E،  BM،  ECO و M شروع می شود باید بدانید که این مطلب دقیقاً برای شما به تحریر در آمده است. در این مقاله ارور ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور را بررسی و علت آن را بیان کرده ایم. البته تلاش شده در مقاله های مجزا هر مورد را به صورت اختصاصی، علت یابی کنیم.

علت ارور ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور چیست؟

سرمای خیلی زیاد را می ‌توان علت اصلی این ارور و خطا در پکیج ایران رادیاتور در نظر گرفت. همان طور که می ‌دانید در فصل سرما مصرف گاز به شدت افزایش می‌ یابد و همین علت موجب افت فشار گاز در لوله ها می شود و یا حتی در برخی موارد سرما زیاد موجب یخ زدگی لوله ها می شود.

مسلماً این اتفاق بر روی عملکرد پکیج تاثیر منفی خواهد گذاشت. اما گاهی علت این خطا در خود دستگاه نهفته است و نقص فنی و یا خرابی یک قطعه موجب این خطا می شود. پس بررسی برخی قطعات مانند میله جرقه زن و شیر کنترل اجباری خواهد بود.

  • گاز ورودی پکیج را چک کنید.
  • دستگاه را ریست کنید.

راهکار ساده برای رفع ارور ۷۰ ۸۰ این است که ابتدا شیر ورودی گاز را چک کنید، اگر شیر گاز در حالت عمود بر لوله گاز بود به این معنا است که مسیر گاز بسته شده است و باید آن را باز کنید و برای اینکار کافیست شیر را در حالت موازی و در امتداد لوله بچرخانید و سپس دستگاه را ریست کنید.

در اغلب موارد با انجام این کار مورد حل می ‌شود اما اگر به هر مورد حل نشد، باید موارد زیر را بررسی کنید.

  • تنظیم بودن میله جرقه زن (فاصله استاندارد ۳ تا ۵ میلیمتر)
  • بررسی سلامت شیر کنترل
  • عیب یابی برد الکترونیک پکیج
  • مسدود نبودن سوراخ ها شعله بر روی برنر
  • تنظیم فشار گاز اولیه (حدود ۲۰ میلی بار فشار)
  • رفع ایراد در میله یون
  • علت اصلی بروز ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور

همان‌گونه که بیان کردیم، عدم تشخیص یا تشکیل شعله به عنوان دلایل ارسال ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور عنوان می‌شوند. با این حال باید بدانید که چه دلیلی وجود دارد که این خطا بر روی پکیج دیواری نمایش داده شود.

اگر بخواهیم علت بروز این خطا را بیان کنیم، سرمای خیلی زیاد به عنوان یکی از دلایل می‌تواند در نظر گرفته شود.هنگامی که در فصل سرما نیاز به مصرف گاز به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، در لوله ها با افت فشار مواجه می شویم. به همین علت ارور ۷۰ ۸۰ ایران رادیاتور اتفاق خواهد افتاد. علاوه بر این، یخ زدن لوله ها در سیستم گرمایشی نیز ممکن است به دلیل سرما اتفاق افتاده و خطای مورد نظر را ارسال کند.

این عوامل به عنوان عوامل محیطی و خارج از سیستم گرمایشی، موجب ارسال ارور ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور خواهند شد. در عین حال اگر بخواهیم خطاهایی که در دستگاه نهفته هستند و موجب ارسال این کد می شوند را عنوان کنیم، موارد دیگری را باید در نظر داشته باشیم.

به عنوان مثال، تنظیم نبودن شعله در سیستم های گرمایشی از جمله مواردی به شمار می‌رود که این خطا را بر روی پکیج نمایان می کند. برخی دیگر از دلایلی که موجب به وجود آمدن ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور می شوند، گزینه های زیر خواهند بود.

قطع بودن گاز

همانگونه که عنوان شد، قطع بودن و افت فشار گاز یکی از اصلی ترین دلایل ارسال این خطا خواهد بود. سعی کنید به محض مواجهه با این خطا در نخستین گام، به بررسی شیر گاز اصلی پرداخته و اطمینان داشته باشید که شیر گاز بعد از کنتور نیز سالم است. به راحتی می توانید شیری که در زیر پکیج قرار گرفته را باز کرده و با جدا کردن شلنگ متصل به آن، اطمینان حاصل کنید که جریان گاز درون سیستم گرمایشی وجود دارد.

تنظیم نبودن جرقه زن و خرابی آن

اگر جرقه زن با فاصله نامناسب از صفحه قرار داشته باشد نیز این خطا را مشاهده خواهید کرد. فاصله استاندارد برای نصب این قطعه تا صفحه 3 الی ۵ میلیمتر است. چنانچه فاصله برنر تا سر جرقه زن کم یا زیاد شود، با عدم تشکیل شعله مواجه خواهید شد.

به همین خاطر ارور ۷۰ ۸۰ ایران رادیاتور را مشاهده می کنید. اگر جرقه زن قابلیت عملکرد خود را از دست بدهد نیز خطای مذکور را مشاهده خواهید کرد. سعی کنید برای تعویض جرقه زن از راهنمای موجود بهره بگیرید.

کمبود هوا در دستگاه

گاهی اوقات مسدود بودن مسیر دودکش و کمبود هوا در دستگاه نیاز موجب ارسال ارور ۷۰ ۸۰ ایران رادیاتور می شود. هنگامی که در سیستم، اکسیژن به میزان کافی وجود نداشته باشد، قادر به روشن کردن شعله نخواهد بود.

بدون تردید عدم تشکیل شعله به عنوان یکی از مهمترین دلایل بروز ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور، از این عامل می‌تواند نشات می گیرد. برای رفع این مشکل سعی کنید مسیر دودکش را بررسی نمایید. علاوه بر این، باز کردن دریچه های هوا در بالای پکیج نیز به شما کمک می کند تا بتوانید برای رفع خطای مورد نظر اقدام نمایید.

خرابی شیر کنترل

یکی دیگر از دلایل بروز ارور ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور، خرابی شیر کنترل محسوب می شود. اگر شیر گاز برقی نتواند برای باز کردن مسیر جریان گاز به خوبی عمل کند؛ خطای مورد نظر را مشاهده خواهید کرد. در بسیاری از مواقع سوختن بوبین ۲۲۰ کنترل گاز به عنوان یکی از دلایل اصلی، موجب ارسال این خطا می شود. برای بررسی این بخش از سیستم گرمایشی می‌توانید راهکار زیر را در نظر داشته باشید.

ابتدا مهره بالای شیر کنترل گاز را باز کنید. این مهره توسط لوله مسی به برنر متصل شده است. پس از این مرحله می توانید پکیج را ریست نمایید. اگر شیر کنترل، مسیر گاز را بتواند باز کند، پس از سلامت آن می توانید اطمینان حاصل نمایید.

یک نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد، بالا بودن سرعت و دقت عملکرد خواهد بود. حتما قبل از انجام هرگونه عملی سعی کنید از روی برد الکترونیکی، فیش جرقه زن را بردارید. اگر این عمل را انجام دهید، پس از باز کردن مسیر گاز و جمع شدن آن، به هنگام جرقه زدن، انفجار در پکیج به وجود خواهد آمد.

خرابی برد کنترل

اگر موارد بیان شده را بررسی کردید و همچنان خطای ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور وجود داشت، باید به سراغ برد کنترل بروید. در واقع رفع ارور ارور ۷۰ ۸۰ ، هنگامی که با خرابی در برد کنترل همراه باشد، نیاز به تخصص خواهد داشت. عیب یابی و رفع خطاهای مختلف بر روی برد کنترل توسط تکنسین وارد به این امر صورت می پذیرد.

سایر دلایل بروز ارور ۷۰ ۸۰

در کنار مواردی که عنوان کردیم و ممکن است موجب ارسال این ارور شوند، دلایل دیگری نیز می‌توانند در این مشکل اثرگذار باشند. خرابی میله یون نیز از جمله مواردی به شمار می رود که خطای ۷۰ ۸۰ را بر روی پکیج به وجود خواهد آورد. اگر میله یون پکیج خراب شود، در سریع ترین زمان باید برای تعویض آن اقدام نمایید. سعی کنید فشار گاز اولیه در پکیج را نیز بررسی کرده تا حدودا بر روی ۲۰ میلی بار قرار داشته باشد.

برای عیب یابی و یا برطرف کردن ارور ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور باید یک تعمیرکار متخصص کامل قطعات مربوط به دستگاه را بررسی کند و بعد از عیب یابی اقدام به برطرف کردن این مشکل کند. پس لطفا اگر تخصص کافی در تعمیر و عیب یابی پکیج دیواری ندارید اقدام به انجام کاری نکنید و اجازه دهید که سرویسکار این کار را انجام دهد.

رفع ارور ۷۰ ۸۰ پکیج ایران رادیاتور

برای این کار باید با باز کردن کاور اصلی فشار گاز ورودی را افزایش دهید. کاور یا همان بدنه دستگاه با باز کردن چهار پیچ چهارسو، باز می شود پس از برداشتن کاور شما می ‌توانید شیر کنترل گاز را مشاهده کنید (برای اطمینان از اینکه تشخیص شما درست است یا خیر، شلنگ گاز را دنبال کنید) شما باید به دنبال قطعه پلاستیکی بگردید که در عموما یک قاب شیشه ای قرار دارد.

پس از بیرون کشیدن قاب شما باید فقط یک سانتی متر پیچ تنظیم کنترل را باید بچرخانید. دقت کنید و حتما مراقب باشید که اصلاً و به هیچ عنوان بیشتر از یک سانتی متر این چرخش صورت نگیرد و بعد از این کار باید دستگاه را ریست کنید.

  • چرخش پیج تنظیم فشار گاز ورودی باید در جهت عقربه های ساعت باشد.
  • روش افزایش فشار گاز در پکیج ایران رادیاتور در ۵ گام
  • کاور پکیج را باز می کنیم
  • پیچ کنترل گاز را پیدا می کنیم
  • قاب شیشه ای را بیرون می کشیم
  • پیچ تنظیم شیر کنترل را در جهت عقربه های ساعت می چرخانیم
  • پکیج را ریست می کنیم

سوالات رایج درباره ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور :

اگر پکیج ایران رادیاتور در حالت گرمایشی به خوبی کار می کند اما در حالت  مصرفی با ارور ۷۰۸۰ رو به رو می شویم دلیل آن چیست؟

در صورت سرویس نکردن پکیج خود و رسوب داشتن مبدل ثانویه و بای پس دستگاه ما در حالت مصرفی ممکن است با بروز این ارورمواجه شویم.

ارور 70 80 در کدامیک از پکیج های ایران رادیاتور اتفاق میافتد:

اگر شما از پکیج های E،  BM،  ECO و M ایران رادیاتور در منزل و یا محل کار خود اسفاده میکنید ، باید بدانید این ارور ممکن است ، برای شما هم بوجود بیابید.

 پکیج ایران رادیاتور FF24 که مدتی طولانی خاموش و شیر گازش هم بسته بوده است را بعد از باز کردن کاور فلزی و روشن شدن دستگاه  ارور 7080 را  روی صفحه نمایشگرمشاهده میکنیم و بعد از چند مرحله ریست کردن دستگاه روشن میشود ولی موقع نصب کاور فلزی و جا زدن آن بلافاصله شعله خاموش میشه و ارور 7080 میده علت آن چیست؟

هنگام بروز چنین مشکلی در  دستگاه خود کافیست دریچه های پلاستیکی اطراف دودکش را باز کنید و کنار بگذارید مشکل شما برطرف خواهد شد.

تعمیر پکیج ایران رادیاتور :

برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور در سراسر تهران کافیست با یکی از شعب تهران سرویس در نزدیکی محل خودتان تماس حاصل نمایید .تا در کمتر از یک ساعت نیروی متخصص در محل حاضر و اقدام به رفع مشکلات پکیج شما نمایند .تمامی خدمات تهران سرویس با ضمانت 6 ماه صورت میپذیرد.

لینک مرجع https://b2n.ir/t08998
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ky0r
مطلب قبلی
هواگیری پکیج
نظرتان را بنویسید