تغییر بخش هایی از کتاب درسی های حجیم به مطالعه آزاد

تغییر بخش هایی از کتاب درسی های حجیم به مطالعه آزاد
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
به گفته سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی طبق " راهنمای درسی در وضعیت زرد و قرمز" که چندی پیش ابلاغ شد، در شرایط قرمز  ، کتاب های درسی  حجیم بخش هایی را تحت عنوان خودخوان و مطالعه آزاد خواهند داشت . 

علی محبی ، با اشاره به آماده سازی راهنما های برنامه درسی تحولی تا بهمن ماه سال جاری اظهار کرد: پس از آماده سازی این راهنما ها، احتمالا بتوانیم برای مهر 1400 - 1401 حدود 20 درصد بسته های تربیت و یادگیری را تولید کنیم.

وی در پاسخ به اینکه بسته های تربیت و یادگیری شامل چه محتوایی خواهند بود؟ گفت: هیچ چیزی جایگزین کتاب درسی نمی شود. کتاب درسی ارزش و اعتبار خاص خودش را دارد ، اما اگر تا کنون همه چیز منحصر به کتاب درسی می شد ، پس از این بسته های یادگیری جایگزین می شوند .

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته ‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تاکید کرد که بسته های تربیت و یادگیری به پایداری و ثبات کتاب های درسی کمک بیشتری  می کنند .

محبی افزود : به این معنا که وقتی کتاب درسی را تالیف و نهایی می کنیم دیگر لزومی ندارد برای تغییرات جزئی ، کل کتاب را تغییر دهیم بلکه در بسته های مکمل هرگونه تغییری که مورد نیاز است اعمال می شود . این بسته ها اعم از فیلم و محتواهای دیگر آموزشی است که به جریان یادگیری کمک می کند .

وی درباره اینکه آیا ارزشیابی از دانش آموزان محدود به همان کتاب درسی است یا از کل بسته تربیت و یادگیری خواهد بود ؟ عنوان کرد : بستگی به این دارد که هر بخش بسته تربیت و یادگیری با چه هدفی ارائه می شود . به عنوان مثال امسال راهنما و بسته های تربیت و یادگیری برای کووید 19  را هم برای خانواده ها و هم دانش آموزان فرستادیم و برای خود کتاب های درسی نیز مواردی مشخص شده بود .

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد : به عنوان مثال در " راهنمای درسی در وضعیت زرد و قرمز" که چندی پیش ابلاغ شد در کتاب های درسی که حجیم هستند در شرایط قرمز بخش هایی را تحت عنوان خودخوان و مطالعه آزاد در معین کردیم . خب این را نمی شود داخل کتاب تغییر داد ، اما بسته های تربیت و یادگیری مکمل کمک کننده هستند .



منبع : تغییر بخش هایی از کتاب درسی های حجیم به مطالعه آزاد
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/JmXK
نظرتان را بنویسید