بلندی های بادگیر، داستان عشق و انتقام

بلندی های بادگیر، داستان عشق و انتقام
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مستر وبگرد
امیلی برونته از نویسندگان انگلستان ویکتوریایی بود که با تنها اثرش "بلندی‌ های بادگیر" جایگاه ویژه‌ای در ادبیات کلاسیک جهان یافت. بلندی‌ های بادگیر دوازدهمین رمان برتر جهان از دید سایت بی‌بی‌سی و ششمین شاهکار ادبی دنیا از دید روزنامه‌ی گاردین است.

کتاب صوتی این اثر را نیز می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید.
https://www.linkp.ir/ERwv

بلندی‌ های بادگیر یا "Wuthering Heights" در واقع نام عمارتی است که ارنشاوها در آن ساکن هستند. بلندی‌ های بادگیر ترجمه‌ی تحت اللفظی این اسم خاص است. کتاب از سال‌های نخستین انتشارش در ایران به انتخاب مترجم و احتمالا برای جذب و فروش بیشتر با نام “عشق هرگز نمی‌میرد” نیز شناخته می‌شود.

خلاصه‌ی داستان :
هیث‌کلیف نوزاد کولی‌زاده‌ و رهاشده‌ای است که آقای ارنشاو در خیابان می‌یابد و به سرپرستی می‌پذیرد. هیندلی، پسر خانواده از همان ابتدا به دشمنی با هیث‌کلیف می‌پردازد در‌ حالی که کیتی، دختر خانواده چنان روابط صمیمانه‌ای با او می‌یابد که آتش عشق را در قلب هیث‌کلیف شعله‌ور می‌کند. مرگ آقای ارنشاو، مخالفت هیندلی، اختلاف طبقاتی هیث‌کلیف با کیتی و آشنایی خانواده‌ی ارنشاو با خانواده‌ی ثروتمند و اشرافی لنیتون، سبب ازدواج کیتی با ادگار لنیتون می‌شود. هیث‌کلیف سه سال بعد از ناپدید شدنش با ثروتی هنگفت و با کینه‌ای از هیندلی، کیتی و ادگار، برای انتقام و با هدف به ذلت نشاندن هیندلی و ادگار و به‌دست‌آوردن همه‌ی ثروت این دو خانواده به دهکده باز‌می‌گردد. بازگشت او سبب می‌شود تا دو نسل از این دو خانواده لحظه‌ای روی آرامش به خود نبینند.


درباره‌ی نویسنده :
پدر امیلی کشیشی متعصب بود که به واسطه‌ی شغلش، خانواده مجبور به اقامت در بخشی از انگلستان با طبیعتی بکر شد. امیلی مادر خود را در سه سالگی از دست داد. پدر سختگیرش وظیفه‌ی آموزش فرزندان را در منزل عهده‌دار شد. اوقات فراغت امیلی در کنار خواهرانش شارلوت و آن با کتاب، داستان نویسی، شعر و طبیعت گذشت. بعدتر سه خواهر به دلیل فقر خانوادگی و در پی کسب استقلال مالی اقدام به تدریس کردند اما امیلی چنان شخصیت خجالتی و انزواجویی داشت که هرگز نتوانست برای مدتی طولانی دور از خانه بماند.

پاتریک برونته برادر امیلی نیز در زمینه‌ی شعر، ترجمه و نقاشی پرتره استعدادی ذاتی داشت. از آنجا که پدر و سه خواهر پاتریک به آینده‌ی او امید زیادی داشتند همه‌ی توانایی مالی خانواده صرف تحصیل پاتریک شد اما به دنبال شکست او در رابطه‌ا‌ی عاطفی به الکل و مواد مخدر رو آورد و کل خانواده را ناامید ساخت. او در سی‌و‌یک سالگی در اثر بیماری سل درگذشت.


برای مطالعه‌ی بیشتر درباره‌ی خواهران برونته به لینک مراجعه نمایید.
https://www.linkp.ir/G607
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J6B2
نظرتان را بنویسید