آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

یکی از سوال های پر تکرار افراد در زمینه آزمون تافل آن است که آزمون تافل چیست؟ آزمون TOEFL یکی از معتبر ترین آزمون های جهانی زبان انگلیسی می باشد که فرد در صورت کسب نمره قابل قبول، می تواند از مدرک زبان انگلیسی تافل خود در جهت مهاجرت شغلی یا تحصیلی و یا تحصیل در مقطع دکتری استفاده نماید.

 

داشتن مهارت زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی مطلبی است که تقریبا اکثریت قشر تحصیل کرده جامعه را به خود درگیر کرده است. افراد به دلایل گوناگون از جمله ادامه تحصیل در مقطع دکتری، مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت شغلی به کشور های مختلف، تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی می گیرند.

آزمون زبان انگلیسی تافل TOEFL یکی از معتبر ترین آزمون های جهانی تعیین سطح زبان انگلیسی می باشد که در کشورهای گوناگون و دانشگاه های مختلف اعتبار دارد. این آزمون با در نظر گرفتن مهارت های گوناگون در زبان انگلیسی، سطح توانایی افراد در زبان انگلیسی را تعیین می کند. به دلیل اهمیت این آزمون برای داوطلبان، در ادامه مقاله توضیحاتی در خصوص آنکه آزمون تافل TOEFL چیست آورده ایم.

 

آزمون تافل چیست ؟

در سراسر دنیا آزمون های بسیاری وجود دارند که سطح زبان انگلیسی افراد را بسنجند و به داوطلبان گواهی معتبری می دهند که افراد بتوانند آن را به محل کار خود یا محل تحصیل خود ارائه دهند. یکی از این آزمون ها، آزمون تافل TOEFL می باشد. تقریبا تمام کسانی که به گونه ای با زبان انگلیسی در ارتباط بوده اند، حداقل یک بار اسم تافل را شنیده اند.

 

تافل TOEFL که مخفف Test Of English as a Foreign Language می باشد، یک تست استاندارد زبان انگلیسی است که افراد گوناگون برای مقاصد مختلف مثل تحصیل یا مهاجرت از آن استفاده می کنند. این آزمون در کنار آزمون آیلتس، مشهور ترین آزمون برای زبان انگلیسی می باشد.

 

آزمون تافل TOEFL برای تمام کسانی که قصد رفتن به کشور های انگلیسی زبان را دارند، گزینه مناسبی است. این آزمون هر چهار مهارت Listening، Reading، Speaking، Writing را ارزیابی می کند. تقریبا تمامی کشورهای دنیا آزمون تافل TOEFL را برای پذیرش مهاجرت، کار و یا ادامه تحصیل قبول می کنند.

 

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام آزمون تافل، می توانند به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایند.

 

حتما بخوانید: ثبت نام آزمون تافل

 

 

ساختار کلی آزمون تافل

شرکت در آزمون تافل برای افرادی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند و در دانشگاه هایی که زبان تحصیل آن ها انگلیسی می باشد، لازم است. البته بعضی از دانشگاه ها در برخی کشور ها افراد متقاضی را بدون داشتن مدرک زبان پذیرش می کنند، اما فرد موظف است که در همان کشور و قبل از شروع دوره تحصیلی، در کالج های زبان انگلیسی شرکت کند.

 

توصیه ما به متقاضیان این است که آن ها مدرک زبان خود را در ایران بگیرند تا هزینه زندگی و هزینه تحصیل کمتری بپردازند. حداقل مدرک زبان برای تحصیل در خارج از کشور از سوی هر دانشگاه به طور جداگانه و در قسمت شرایط اخذ پذیرش ذکر می شود.

 

آزمون تافل (TOEFL) شامل 4 بخش زیر است:

 

بخش شنیداری آزمون تافل

 

این قسمت شامل 3 بخش است. هر سه بخش، مکالمه بین دو شخص را ذکر کرده است با توجه به این که در سطح اول مکالمات روزمره، در بخش دوم مکالمات گسترده تر و در بخش سوم مکالمات در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی ذکر شده است. متقاضی بعد از هر مکالمه باید به سوالات مطرح شده پاسخ دهد.

 

بخش ساختاری آزمون تافل

 

این بخش شامل دو دسته سوال است. دسته اول سوالات ساختاری که فرد باید ساختار صحیح و ترتیب لغات را نشان دهد و دیگری سوالات نگارشی که فرد باید در جملات ذکر شده کلمات نادرست را شناسایی کند.

 

بخش درک مطلب آزمون تافل

 

حدودا 5 متن در زمینه های علمی و دانشگاهی آورده می شود و هر متن در انتهای خود شامل 10 سوال است که باید بعد از خواندن متن به آن ها پاسخ دهید.

 

 

بخش نوشتاری (نگارش) آزمون تافل

 

در این بخش از شما خواسته می شود که در مورد موضوعی خاص، متنی بنویسید که در واقع نوعی انشا به حساب می آید.

 

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان برگزاری آزمون تافل، می توانند به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایند.

 

حتما بخوانید: زمان برگزاری آزمون تافل

 

 

 

 

اعتبار مدرک تافل

مدرک آزمون تافل دو سال اعتبار دارد. از تاریخی مدرک صادر می شود فرد می تواند به مدت دو سال از آن استفاده نماید و پس از گذشت دو سال، مدرک اعتبار قانونی ندارد و فرد باید دوباره در آزمون زبان انگلیسی تافل TOEFL شرکت کند و مجددا مدرک بگیرد.

 

همانطور که گفتیم از لحاظ معتبر بودن، مدرک آزمون زبان انگلیسی تافل، از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است به گونه ای که برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه های بین المللی از شما مدرک تافل را می خواهند. برای کار و مهاجرت به کشور های انگلیسی زبان نیز شما می بایست مدرک تافل را داشته باشید. همینطور برای آموزش در بسیاری از موسسات آموزش زبان نیز شما بایستی مدرک تافل را ارائه دهید.

 

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون تافل TOEFL را دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعلام نتایج آزمون تافل می توانند به لینک زیر مراجعه نمایند و مقاله مربوط را مطالعه کنند.

 

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج آزمون تافل

 

 

 

نمره دهی آزمون تافل

آزمون تافل به دو صورت برگزار می شود. حالت اول آزمون تافل کتبی (کاغذی) می باشد که فرد می بایست در جلسه امتحان حاضر شود و به صورت کتبی پاسخ سوالات را بدهد. حالت دوم آزمون تافل TOEFL کامپیوتری است که در زمان آزمون افراد پشت سیستم ها می باشند و پاسخ را وارد سیستم می کنند.

 

آزمون تافل مبتنی بر کاغذ (PAPER BASED) مانند دیگر آزمون ها به روش سنتی است و دارای 4 بخش است و رنج نمره آن بین 310 تا 677 است. معمولا برای پذیرش در دانشگاه هایی که مدرک تافل لازم دارند، متقاضی باید حداقل نمره 550 کسب کرده باشد. اما رنج نمره آزمون تافل کامپیوتری بین 0 تا 120 می باشد.

 

در آزمون تافل (TOEFLنحوه نمره دهی به این صورت است که ابتدا نمره هر قسمت از امتحان محاسبه می شود سپس نمره هر قسمت با دیگری جمع شده و حاصل در عدد 10 ضرب می شود، در انتها عدد حاصل را بر 3 تقسیم می کنند. عدد به دست آمده نمره متقاضی از امتحان می باشد که در زمان اعلام نتایج آزمون تافل به داوطلب اعلام می شود.

 

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون تافل را دارند، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام آزمون تافل، می توانند به لینک زیر مراجعه کرده و مقاله مربوطه را مطالعه نمایند.

 

بیشتر بخوانید: سایت آزمون تافل

تفاوت تافل و آیلتس

آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می شود در حالی که آزمون تافل از سوی شرکت ETS که یک شرکت آمریکایی در نیوجرسی می باشد برگزار می شود.

 

در صورتی که هدف شما از شرکت در آزمون زبان انگلیسی، انجام تحقیقات، تدریس، مطالعه و یا تحصیل در کالج و دانشگاه باشد می توانید در آزمون آیلتس آکادمیک یا آزمون تافل شرکت کنید، اما اگر هدف شما مهاجرت می باشد، باید در آزمون آیلتس جنرال شرکت نمایید.

 

اغلب واژگان و اصطلاحات استفاده شده در آزمون آیلتس بر حسب انگلیسی بریتانیایی (انگلیسی استرالیایی) می باشند در حالی که آزمون تافل شامل لغات و اصطلاحات آمریکایی است.

 

آزمون آیلتس صرفا به صورت کتبی است در حالی که آزمون تافل به دو صورت کتبی و کامپیوتری برگزار می شود.

 

آزمون تافل به صورت چند گزینه ای می باشد این در حالی است که آزمون آیلتس طیف گسترده ای از انواع سوالات مانند چند گزینه ای، جای خالی و .. را در بر می گیرد.

 

مدت زمان آزمون آیلتس 2 ساعت است ولی مدت زمان آزمون تافل 4 ساعت می باشد.

 

در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس، فرد با ممتحن گفت و گو می کند در حالی که در بخش اسپیکینگ آزمون تافل فرد به صورت اینترنتی و با میکروفن صحبت می کند.

 

داوطلبان می توانند علاوه بر شرکت در آزمون تافل TOEFL در آزمون زبان انگلیسی دولینگو نیز شرکت کنند. بدین جهت می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایند.

 

در ادامه بخوانید: آزمون زبان انگلیسی دولینگو

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص آزمون TOEFL را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام آزمون های زبان هیوا باشید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔ اعتبار مدرک آزمون تافل چقدر است؟

✔ همانطور که در متن مقاله آمده است، مدرک آزمون تافل 2 سال اعتبار دارد.



 

2- ✔ آزمون تافل از چند بخش تشکیل شده است؟

✔ آزمون تافل از 4 بخش تشکیل شده است که جزییات آن در متن مقاله آمده است.



 

3- ✔ آزمون تافل بر مبنای لهجه و اصطلاحات آمریکایی است یا بریتیش؟

✔ آزمون تافل بیشتر بر مبنای اصطلاحات آمریکایی می باشد که جزییات آن در مقاله گفته شده است.

منبع : آزمون تافل چیست؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/lJM6
نظرتان را بنویسید