عرضه ارز های مجازی توسط بانک‌ های مرکزی کشور ها

عرضه ارز های مجازی توسط بانک‌ های مرکزی کشور ها
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw
به نقل از فارس، کارشناسان این موسسه اعلام کردند که باز شدن فضا برای عرضه ارز های دیجیتال از سوی بانک ‌های مرکزی در صورتی که مخاطرات آن مدیریت نشود، می‌تواند به اختلال در نظام ‌های مالی بین ‌المللی منجر شود.
مشکلات مربوط به امنیت سایبری و تهدیدات آن از جمله مخاطراتی هستند که به اختلال در نظام‌ های مالی منجر می‌شوند؛ چراکه به گسترش اتصال ‌های الکترونیک‌ بین بانک‌ های مرکزی و اقتصاد ها منجر خواهد شد. البته این موسسه گفته عرضه ارز های مجازی برای بانک‌ های مرکزی مزایایی را هم در پی خواهد داشت که از جمله آن ها افزایش معاملات بدون اسکناس و آوردن پول‌ های سرگردان به اقتصاد ها هستند.

از طرف دیگر عرضه این پول‌ های دیجیتال حریم خصوصی ضعیف ‌تری را برای کاربران در پی خواهد داشت و ممکن است از آن طرف دولت‌ ها هم میزان دارایی کیف پول دیجیتال افراد را هم محدود کنند که این مسائل ممکن است باعث شود، علاقه مردم به استفاده از ارز های مجازی کمتر شود.
برخی بانک ‌های مرکزی کشور های جهان اعلام کردند که در حال توسعه بستر عرضه ارز های دیجیتال خود هستند و به عنوان مثال چین اعلام کرده که قرار است استفاده از یوآن دیجیتال به صورت رسمی در المپیک زمستانی 2022 که در این کشور برگزار خواهد شد، رسماً آغاز شود.



منبع : اقتصاد آنلاین
برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/WYKx
نظرتان را بنویسید