رشته های مورد نیاز جامعه | 10 رشته کم تقاضا با آینده شغلی خوب

 رشته های مورد نیاز جامعه | 10 رشته کم تقاضا با آینده شغلی خوب
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
جواد قانع

رشته های مختلفی در دانشگاه های سراسر ایران ارائه می شوند که هر یک دانشجویان را برای ورود به صنعت خاصی آماده می کنند؛ برخی از رشته ها تقاضای زیادی دارند و تقاضای برخی نیز کم است. گاه فراموش می شود که رشته های مورد نیاز جامعه تنها رشته های پرتقاضا نیستند و برای داشتن جامعه ای بهتر، باید برای پذیرش در رشته های کم تقاضا با آینده شغلی خوب نیز تلاش کرد. به همین علت در ادامه این مقاله به معرفی 10 رشته کم تقاضا با آینده شغلی خوب خواهیم پرداخت. همچنین لیستی از رشته های مورد نیاز جامعه که شاید کمتر به آن ها توجه می شود نیز ارائه خواهیم کرد. لازم به ذکر است که رشته های پر متقاضی، در بازار کار نیز به سرعت اشباع می شوند، به همین دلیل هم خوب است تا با رشته های کم تقاضا با آینده شغلی خوب آشنا شوید. 

لیست رشته های مورد نیاز جامعه برای استخدام در دستگاه های اجرایی

در دوره های مختلفی، همواره برخی از رشته ها متقاضی بیشتری داشتند و بیشتر جلب توجه کرده اند، به همین علت نیز تعداد فارغ التحصیلان چنین رشته هایی بیشتر از حد نرمال می گردد؛ فراموش نکنید که این تقاضای زیاد در انتخاب رشته، هرگز به معنای این نمی باشد که فرصت شغلی کافی نیز برای همه فارغ التحصیلان وجود خواهد داشت. در چنین شرایطی پیشنهاد می کنیم که در زمان انتخاب رشته به لیست 10 رشته کم تقاضا با آینده شغلی خوب که در ادامه ارائه خواهیم کرد نیز توجه داشته باشید. اما در این قسمت می توانید لیستی از رشته های مقطع کاردانی را که مورد نیاز جامعه برای استخدام در دستگاه های اجرایی هستند را مشاهده کنید.

مقطعمجموعه رشته ها / گرایش های تحصیلی گرایش های تحصیلی رشته های مورد نیاز جامعه

 
کاردانیشیمی آزمایشگاهیگرایش غذایی، گرایش صنعتی، گرایش آرایشی و بهداشتی
کاردانیامور مالیامور مالی و مالیاتی
کاردانیکاردانی فنی برق قدرت گرایش انتقالبرق قدرت گرایش پست و انتقال
کاردانیکاردانی فنی برق قدرت گرایش توزیعبرق قدرت گرایش توزیع
کاردانیکاردانی فنی برق قدرت گرایش پستبرق قدرت گرایش پست و انتقال
کاردانیالکترونیککاردان فنی الکترونیک
کاردانیمدیریت امور دفتریحرفه ای امور دفتری
کاردانیمدیریت دولتی (تمام گرایش ها)مدیریت دولتی (تمام گرایش ها)

10 رشته کم تقاضا با آینده شغلی خوب

همانطور که قبلا گفته شد، پر متقاضی بودن رشته ای، لزوما به این معنا نیست که فرصت شغلی زیادی هم برای آن وجود خواهد داشت و تمامی افراد در آن موفق خواهند شد. در برخی مواقع نیز به علت اشباع شدن چنین رشته هایی، امکان پیدا کردن شغل مناسب نیز کاهش می یابد و افراد در استخدام به مشکل می خورند.

به همین دلیل هم خوب است تا به لیست 10 رشته کم تقاضا با آینده شغلی خوب توجه کنید و در زمان انتخاب رشته، این رشته ها را نیز مد نظر قرار دهید. 

  1. کار درمانی 
  2. مهندسی ژنتیک
  3. اقتصاد
  4. مدیریت ارتباطات
  5. مهندس اَبَرداده‌
  6. امنیت شبکه‌
  7. طراحی بازی‌های رایانه‌ای
  8. اینترنت اشیا
  9. مهندسی برق در حوزه انرژی تجدیدپذیر
  10. زیست‌سنجش یا بیومتریک

لازم به ذکر است که برای هر یک از گروه های آزمایشی، شغل های مناسب متفاوت می باشند. همچنین لیست رشته های کم تقاضا با آینده شغلی خوب با توجه به شرایط جامعه می تواند تغییر کند؛ به همین دلیل هم می بایست در هر زمانی با توجه به شرایط موجود تصمیم نهایی خود را گرفته و انتخاب رشته کنید. مشاوران انتخاب رشته می توانند در چنین مواقعی شما را به درستی راهنمایی کنند و بهترین گزینه های موجود را براساس شرایطتان به شما اطلاع دهند. برای برقراری ارتباط با متخصصان ایران تحصیل و اطلاع از بروزترین لیست 10 رشته کم تقاضا با آینده شغلی خوب، با شماره 9099075307 تماس بگیرید. 

منبع: https://irantahsil.org/%D8%B1%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87/

نظرتان را بنویسید