اخرین مدل های لوستر خطی

اخرین مدل های لوستر خطی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
bitamolaii

کاربرد لوستر در دکوراسیون داخلی

زندگی انسان‌ها و تمام لحظات ما را نور فراگرفته است. یکی از  عناصر اصلی زندگی ما یعنی روشنایی محیط، تبدیل به یک وسیله برای زیبایی دکوراسیون‌های خارجی و داخلی شده است. یکی از ابزارها و یا اکسسوری‌های روشنایی، فروش لوستر هستند که در تمام فضاهای زندگی ما مانند سالن های ناهارخوری، اتاق‌های نشیمن، پذیرایی، تالارهای بزرگ و… از آن‌ها استفاده می‌شود. امروزه می‌توان کاربرد لوستر خطی را در بیشتر مکان های مدرن به وضوح مشاهده کرد.

استفاده از لوسترها یکی از محورهای زیبایی و روشنایی محسوب می‌شود. لوسترها با ده‌ها لامپ و منشورهای کریستالی تزیین می‌شوند که زیبایی دو چندانی را به وجود می‌آورند. یکی از این نوع لوسترها، لوسترهای خطی است.

لوستر خطی چیست؟

نمونه‌ای از لوسترهای مدرن است که به آن لوستر لاینر هم گفته می‌شود. بیشتر لوسترها گرد و یا شعاعی هستند؛ اما لوسترهای خطی شکل‌های کشیده مانند مستطیل دارند که از جنس فلز، کریستال و حتی چوب تولید می‌شوند. لوسترهای خطی از قرارگرفتن چندین لامپ به شکل یک لامپ گسترده و سراسری در پشت یک ویترین شیشه‌ای ساخته می‌شوند. لوستر خطی تنوع بسیار زیادی دارد. زیرا از مجموعه لوستر سقفی مدرن و کریستالی محسوب می‌شود.

به دلیل همین شکل و فرمی که دارد، به نام لوستر خطی نامیده می‌شود و از جمله لوسترهای پرطرف‌دار امروزی است. بیشترین جنس لوسترهای خطی از برنز، آلومینیوم و برنج است. به دلیل سادگی مدل‌های مدرن برای ساختن این لوسترها از مواد ساده‌ای مانند پلاستیک‌های ساده و چوب زیاد استفاده می‌شود. البته از ماده‌های دیگر، مخصوصا کریستال‌ها هم در این لوسترها به‌صورت محدود استفاده می‌شود. رنگ‌های مناسب برای این لوسترها بیشتر رنگ‌های کدر و ساده است.

مزایای استفاده از لوسترهای خطی

شکل مستطیلی و خطی‌ این لوستر موجب شده انعطاف بیشتری در تطبیق با مدل‌های مختلف دکوراسیون‌های داخلی در مکان‌های مختلف داشته باشد. لوسترهای خطی به دلیل ساده‌بودن یک تعادل و هماهنگی را در فضاهای مختلف ایجاد می‌کند. انتخاب مدل مناسب از این لوسترها بستگی به نوع دکوراسیون هر فضای موردنظر دارد. میزناهارخوری بزرگ، آشپزخانه و کافه از نمونه مکان‌هایی است که می‌توان کاربرد لوستر خطی را در آن‌ها مشاهده کرد.

یکی از مزیت‌های مهم این اکسسوری نورپردازی خطی نسبت به دیگر مدل‌های خود داشتن ظاهر تمیز و تقارنی است که برای ایجاد یک فضای متعادل از این لوسترها استفاده می‌شود. می‌توان این لوسترها را در ارتفاعی مناسب در مکان موردنظر تنظیم کرد.

انواع لوسترهای خطی

لوسترهای زیبا و مدرن را در هر مکانی می‌شود، نصب کرد. امروزه شاهد کاربرد لوستر خطی و جدیدترین مدل‌های مدرن آن در بازار هستیم. از انواع مختلف لوسترهای خطی می‌توان نمونه‌ها زیر را نام برد:

· لوستر آویز خطی _ این نوع لوسترها معمولا دارای دو طناب، میله یا حتی بندهای معلق آویزان از سقف هستند که لوسترهای خطی را نگهداری می‌کنند و می‌توان در هر ارتفاعی آن را تنظیم کرد.

· لوسترهای خطی دیواری _ این لوسترهای لاینر هم بر روی دیوار نصب می‌شوند و دارای نورپردازی برجسته هستند. برای تاکید روی یک یا چند وسیله استفاده می‌شود. این لوسترها در شکل‌های مخروطی روی یک خط نصب شده و از سه الی تا چند لامپ در آن‌ها سوار است.

· لوستر خطی سقفی _ این لوسترها به سقف نصب می‌شود و فاصله‌ای بین سقف و لوستر وجود ندارد. در ساختمان‌های اداری مکان‌هایی با ارتفاع کم استفاده می‌شوند. لوستر سقفی کریستالی مستطیلی نمونه‌ای از لوستر خطی‌ها است.

کاربرد لوستر خطی در مکان‌های مختلف

همان‌طور که گفته شد، در بیشتر مکان و فضاها می‌توان کاربرد لوستر خطی را مشاهده کرد. این لوستر با هر سبک دکوراسیون‌هایی قابل هماهنگی است. تعدادی از فضاهای نصب جدیدترین مدل‌های این لوستر را برای شما آورده‌ایم:

· نورپردازی اتاق‌های ناهارخوری _ فضای مناسب و عالی برای این لوسترها است. زیرا روشنایی یکنواختی را منتشر می‌کنند و برای میزهایی که تعداد نفرات آن زیاد است، بسیار ایده‌آل است.  چرا که نور را به‌اندازه در طول میز پخش می‌کند.

· نصب در آشپزخانه‌ها _ در بیشتر آشپزخانه‌ها معمولا میزهایی برای انجام کار یا جزیره و حتی اپن وجود دارد. این لوسترها می‌توانند، برای این مکان‌ها بسیار کاربردی باشند. میزان نور مناسبی که برای انجام کار در آشپزخانه نیاز است را این لوسترها تامین می‌کنند.

کاربرد در فضاهای بیرونی

در مکان‌های بیرونی مانند بالکن و تراس، می‌توان کاربرد لوستر خطی را مشاهده کرد. این مکان‌ها برای صاحبان خانه‌ها یک فضایی برای ایجاد دورهمی خانوادگی و مهمانی‌ها محسوب می‌شود که معمولا افراد زیادی را در خود جای می‌دهد و نیاز به نورهای مناسب و یکنواخت است.

بیشتر سرویس‌های بهداشتی نیز به دلیل سبک لوکسی که دارند از این لوسترهای خطی استفاده می‌کنند. به دلیل نیاز به وجود آینه و نور مناسب در این مکان باید نور با شدت و اندازه در تمام آینه پخش شود و سایه اضافی ایجاد نکند پس لوستر خطی بهترین گزینه است.

مدل‌های مختلف لوسترهای خطی

لوستر خطی در مکان‌های مختلف موجب شده تنوع مدل‌های این لوستر هم‌افزایش پیدا کند و طرح‌های زیبایی از این لوستر به بازار وارد شود. از جمله انواع لوسترهای خطی عبارت‌اند از:

لوستر خطی چوبی

یکی از رایج‌ترین مدل‌های لوستر لاینر، خرید لوستر چوبی است که در بیشتر سبک‌های دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. این لوسترها سبک بوده و به‌راحتی نصب می‌شوند که یک ویژگی عالی برای یک لوستر انتخابی است.

لوستر خطی ستاره‌ای

بیشتر افراد تصور می‌کنند، لوسترهای خطی فقط به شکل مستطیل و شکل‌های متقارن است. اما لوسترهای ستاره‌ای خطی این فرضیه را برهم زده است. لوستر ستاره‌ای با طراحی منحصربه‌فردی که دارد، موجب می‌شود نور در همه جهت‌ها به‌صورت مناسب پخش شده و یک نورپردازی مناسب ایجاد شود.

لوستر خطی مخروطی

این لوستر نمونه‌ای از لوستر خطی کلاسیک است که با سبک مدرن ترکیب شده است. لوستر به شکل مخروط‌های روی یک خط نصب شده و ۳ تا چند لامپ را روی خود جای‌داده است. این لوسترها نور را به سمت بالا و پایین منتشر می‌کنند.

لوستر خطی فنری

طراحی لوستر هم شبیه فنر نیمه‌باز است که با حباب و سرپیچ‌ها روی آن نصب شده است و یک کار خلاقانه به شمار می‌رود و جلوه زیبایی به مکان موردنظر می‌دهد. کاربرد لوستر خطی فنر در محیط‌هایی با دکوراسیون خلاقانه است.

لوستر خطی آکاردئونی

مدل آکاردئونی از ترکیب فلز و چوب است که با لامپ‌هایی تزیین شده است. امروزه در بیشتر لوسترهای مدرن لامپ‌ها را در معرض تماشا قرار می‌دهند که روشی جدید و متفاوت است.

لوستر خطی شیشه‌ای

شیشه‌ها موجب جلوه بیشتر نور شده و زیبایی آن را چندین برابر می‌کنند. از هدررفتن گرما هم جلوگیری کرده یک فضای گرم و دلنشین فراهم می‌کند. لوستر خطی شیشه‌ای یکی از جدیدترین مدل‌های مدرن است.

لوستر خطی کریستالی

لوستر خطی کریستالی معمولا از سبک‌های کلاسیک و لوکس بسیار زیباتر جلوه می‌کند. در مکان‌هایی مانند تالارها موجب ایجاد یک محیط تجملی می‌شود. این لوسترها در بالای میزهای سلف‌سرویس چشم نوازی می‌کنند.

نکات لازم برای خرید لوستر خطی

برای اینکه لوسترهای خطی مناسبی را تهیه کرد، ابتدا باید به نکاتی برای خرید توجه داشت که بتوان از بین جدیدترین مدل‌ها بهترین را انتخاب و تهیه کرد. این نکات شامل موارد زیر می‌شود:

· ارتفاع مکان موردنظر را اندازه بگیرید تا ارتفاع نصب برای لوستر مشخص شود.

· برای مشخص‌کردن اندازه این لوستر برای جزیره آشپزخانه و یا روی میز باید ارتفاع سطح تا لوستر را به طور دقیق و مناسب اندازه بگیرید.

· باید بدانید سبک و کاربرد لوستر خطی انتخابی شما با دکوراسیون و مکان سازگار است یا نه.

·  این لوسترها دارای روشنایی خوبی برای جزیره، آشپزخانه، میزها و نیمکت‌ها هستند. گاهی نیاز است که برای خرید این مدل لوسترها با یک مشاور و فرد باتجربه مشورت کرده تا در انتخاب یک لوستر مناسب به ما کمک کند.

برای خرید می‌توانید انواع مختلف را در لوستر سقفی در سایت دیدن کرده یکی از بهترین و جدیدترین مدل‌های مدرن ۲۰۲۲ را طبق سبک موردنظر خود انتخاب کنید.

چرا باید از لوستر خطی استفاده کرد؟

استفاده از این لوسترها در مکان‌هایی که نیاز به نور واضح و زیاد دارد، مناسب بوده، زیرا دارای نورپردازی فوق‌العاده‌ای است. لوسترهای خطی می‌توانند، فضای بیشتری نسبت به لوستر آویزها روشن کنند. ابتدا از این لوسترها در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شد. اما امروزه حتی در ورودی خانه‌ها هم استفاده می‌شود. زیرا گزینه مناسبی برای روشن‌کردن فضاهای اطراف ما است.

کلام پایانی

با آشنایی با انواع زیبای لوسترهای موجود و کاربرد لوستر خطی در سبک‌های مختلف، دیگر نیاز به نگرانی برای انتخاب یک لوستر مناسب نیست. زیرا امروزه با مدرن‌شدن بیشتر وسایل می‌توانید بهترین انتخاب را در مورد وسایل موردنیاز خود انجام دهید. اگر به دنبال جدیدترین مدل‌های لوستر خطی هستید، می‌توانید ابتدا درباره انواع لوستر مدرن موجود کمی تحقیق کنید.

 

لینک مرجع https://iranluster.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/GLyr
نظرتان را بنویسید