پوزیشن های دوران بارداری

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
mosahab
دوران بارداری بسیار حساس و پر فشار بوده و باید مراقبت های لازم برای جلوگیری از آسیب به مادر و جنین انجام گیرد ، بسیاری از زنان باردار تصور می کنند در دوران بارداری داشتن رابطه جنسی برای جنین ضرر داشته و گاهی از آن پرهیز می کنند ، در صورتی که این تفکر درست نبوده و زوجین می توانند در دوران باراداری برای رفع نیاز جنسی و کاهش اضطراب و تنش ناشی از عوامل مختلف از جمله بارداری ، رابطه جنسی برقرار کنند .

داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری موردی ندارد گرچه برخی زنان با کاهش میل جنسی در بارداری خود رو به رو شده اما برای انجام سکس در بارداری و جلوگیری از وارد شدن فشار به جنین برخی پوزیشن ها مناسب بوده و آسیبی به جنین وارد نمی کند ، در این مقاله پوزیشن های مناسب در دوران بارداری توضیح داده شده است .



پوزیشن های مناسب رابطه جنسی در بارداری
رابطه جنسی در دوران بارداری می تواند به حفظ رابطه زوجین کمک کرده و استرس های ناشی ار بارداری را از آن ها به خصوص زن دور کند ، بسیاری از زوجین تصور می کنند که رابطه جنسی در بارداری منجر به آسیب دیدن جنین می شود این در حالی است که هنگام دخول آلت مرد با دیواره رحم که جنین در آن محافظت می شود برخورد نکرده و آسیبی نمی زند به همین دلیل داشتن رابطه جنسی برای تحکیم رابطه زوجین و رفع نیاز جنسی در حاملگی مناسب است ، اما استفاده از پوزیشن های مناسب بارداری نیز الزامی است که در این جا 9 مورد از مدل های رابطه جنسی در بارداری ارائه شده است .



حتما بخوانید: بارداری پس از سقط جنین


پوزیشن داگی استایل یا سگی در بارداری ( Doggy style )
این پوزیشن یکی از مدل های رایج سکس بوده که زوجین می توانند در دوران بارداری آن را انجام دهند . پوزیشن داگی استایل به این صورت است که زن کف دستان و زانو های خود را به صورت چهار دست و پا روی زمین قرار می دهد و مرد پشت سر او روی زانو ها نشسته و عمل دخول را انجام می دهد ، برای در دست گرفتن کنترل سکس مرد می تواند دستانش را بر روی لگن زن قرار دهد ، در این پوزیشن کمتر آسیبی به جنین وارد می شود .

حتما بخوانید: داگ استایل و بارداری


 پوزیشن کنار هم در بارداری ( Side by side position )
در این مدل سکس زن و مرد هر دو به پهلو و رو به رو هم دراز کشیده و دخول را انجام می دهند ، این پوزیشن صمیمیت را حفظ کرده و زوجین چهره به چهره بوده و می توانند یکدیگر را ببینند یا ببوسند . در این پوزیشن زن احساس امنیت برای جنین را حس می کند و می تواند بالشی را پشت خود برای راحتی کمر قرار دهد .

 پوزیشن قاشقی یا اسپونینگ در بارداری ( Spooning position )
یکی از بهترین پوزیشن هایی که در سکس موجب صمیمت طرفین می شود ، پوزیشن اسپونینگ است که در آن مرد و زن به صورت دو قاشق که درون هم قرار گرفته اند به پهلو خوابیده و زن جلوی مرد قرار دارد ، مرد زن را از پشت در آغوش گرفته و رابطه جنسی انجام می گیرد ، این پوزیشن در سکس هم صمیمت را زیاد کرده و هم در بارداری مناسب است زیرا زن در وضعیت راحتی قرار دارد و فشاری به جنین وارد نمی شود .

حتما بخوانید: انواع پوزیشن های سکس
پوزیشن پروانه در بارداری ( Butterfly position )
پوزیشن پروانه از مدل هایی در سکس است که تنوع را به رابطه جنسی می بخشد زیرا می تواند بر روی تخت و میز انجام گیرد ، در این پوزیشن زن روی لبه تخت یا میز دراز کشیده طوری که پاهای او بیرون قرار گیرد ، مرد رو به روی ایستاده و زن می تواند پاهای خود را بر روی شانه های مرد قرار دهد .

در پوزیشن پروانه زن منفعل بوده و می تواند زیر کمر خود بالش قرار دهد تا لگن او بالا آمده و فشاری به او و جنین وارد نشود ، هم چنین مرد برای کنترل بیشتر می تواند لگن زن را گرفته و رو به بالا کشد .

پوزیشن دختر گاوچران در بارداری ( Cowgirl position )
در این پوزیشن مرد به پشت دراز کشیده و پاهای خود را صاف نگه می دارد ، زن بر روی مرد نشسته و زانو های خود را به حالت خم در کنار بدن مرد قرار می دهد و عمل دخول انجام می گیرد . در پوزیشن دختر گاوچران چون زن فعالیت بیشتری دارد امکان خستگی او در بارداری نیز بوده و باید پوزیشن را پس از مدتی تغییر دهند تا به او و جنین فشار وارد نشود . این پوزیشن همراه با تحریک بسیار بالای نقطه جی زن است و لذت را چند برابر می کند .

همچنین پوزیشن دختر گاوچران می تواند به صورتی که زن نشسته اما پشت او به مرد است انجام شود که به آن پوزیشن دختر گاوچران معکوس ( reverse cowgirl position )  می گویند .

پوزیشن میسیونری یا سنتی در بارداری ( Missionary position )
پوزیشن میسیونری از پوزیشن های راحت و رایج در سکس است که زوجین به آن علاقه زیادی دارند ، در این پوزیشن زن به پشت دراز کشیده و زانو های خود را کمی خم کرده و از هم فاصله می دهد ، سپس مرد روی زن و بین پاهای او دراز کشیده و عمل دخول را انجام می دهد ، اما در دوران بارداری برای جلوگیری از وارد شدن فشار به شکم زن و جنین ، مرد می تواند زانو های خود را خم کرده و وزن خود را روی زانو ها بیندازد .

پوزیشن ایستاده در بارداری ( Stand position )
در این پوزیشن زن و مرد ایستاده و زن جلوی مرد قرار می گیرد و مرد از پشت دخول را انجام می دهد ، برای راحتی در پوزیشن ایستاده زن می تواند دستان خود را به دیوار تکیه دهد و یا کمی خم شده و دستان را روی سطحی بگذارد تا به او فشار و سنگینی به دلیل بارداری وارد نشود ، هم چنین مرد با گرفتن کمر زن می تواند کنترل سکس را در دست بگیرد .



پوزیشن قیچی در بارداری ( Scissors position )
در این پوزیشن زن دراز کشیده ، زانو های خود را خم کرده و روی ران مرد در حالی که او نیز به پهلو دراز کشیده و به پاهای زن نزدیک است قرار می دهد و مرد بدون وارد شدن هیچ فشاری به جنین عمل دخول را انجام می دهد و زن نیز می تواند ناحیه کلیتوریس خود را با دست تحریک کرده و لذت را چندین برابر کند .

پوزیشن صندلی در بارداری ( Chair position )
در این پوزیشن مرد روی صندلی نشسته و زن بر روی او می نشیند این مدل در سکس شبیه به پوزیشن دختر گاوچران اما روی صندلی است و کمترین فشار را به جنین وارد می کند و در عین حال به علت نزدکی بدن دو طرف آن ها می توانند یکدیگر را ببوسند و یا مرد سینه های زن را مالش دهد .



حتما بخوانید: رژیم غذایی در بارداری
 نکات آخر

در دوران حساس بارداری قطع روابط جنسی به دلیل کاهش میل جنسی و یا ترس از آسیب جنین می تواند منجر به مشکلات زیادی از جمله ، فشار روانی ، استرس و اضطراب ، عصیانیت در بارداری ، و در برخی مواقع خیانت مرد در این دوران شود . بنابراین با حفظ نکات لازم و انجام پوزیشن های مناسب در بارداری به رابطه جنسی پرداخته و تنش را از خود دور کنید .



در ادامه بخوانید: خیانت مردان در دوران بارداری



سوالات متداول


1- آیا رابطه جنسی در بارداری درست است ؟
رابطه جنسی در دوران بارداری می تواند به حفظ رابطه زوجین کمک کرده و استرس های ناشی ار بارداری را از آن ها به خصوص زن دور کند که در متن مقاله توضیح داده شده است .




2- پوزیشن های مناسب در دوران بارداری چیست ؟
برخی پوزیشن ها در دوران بارداری مناسب بوده و آسیبی به جنین وارد نمی کند که در متن مقاله ارائه شده اند .




3- عواقب نبود رابطه جنسی در بارداری چیست ؟
قطع ارتباط جنسی در بارداری عواقب زیادی همراه با افزایش تنش دارد که در متن مقاله ارائه شده است .

منبع : پوزیشن های دوران بارداری
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Yg30
نظرتان را بنویسید