ثبت نام لیسانس به پزشکی

ثبت نام لیسانس به پزشکی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی سال تحصیلی 1401 - 1402 مانند سال های گذشته در دی ماه می باشد. این ثبت نام برای پذیرش فارغ التحصیل لیسانس رشته های تجربی و ریاضی می باشد که علاقه مند به تحصیل پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران هستند.

 

 

دانشگاه علوم پزشکی تهران هر ساله آزمونی را تحت عنوان آزمون لیسانس به پزشکی برگزار می کند تا داوطلبانی که علاقه مند به رشته های پزشکی هستند، اما به هر دلیلی در رشته های دیگری در کنکور سراسری قبول شده اند بتوانند به ادامه تحصیل در رشته پزشکی بپردازند. از جمله شروط ثبت نام آزمون پزشکی از لیسانس، داشتن گواهی فراغت از تحصیل کارشناسی در یکی از رشته های مجموعه تجربی یا ریاضی است.

معمولا ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در دی ماه آغاز می شود و در این مدت داوطلبان موظف هستند با اطلاع کامل از شرایط و ضوابط ثبت نام، مدارک و اطلاعات خود را از پیش آماده نموده و پس از پرداخت هزینه ثبت نام، مدارک خواسته شده را در سایت معاونت پزشکی تهران آپلود نماید. به همین دلیل برای اطلاع داوطلبان از جزئیات این آزمون در ادامه این مقاله زمان، نحوه، شرایط و مدارک ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1401 را ارائه داده ایم.

 

زمان و نحوه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1401

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی گروه تجربی و ریاضی که متقاضی شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی 1401 هستند، در صورتی که واجد شرایط ثبت نام باشند، می توانند مطابق اطلاعیه منتشر شده در سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، در زمان مقرر نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

 

معمولا ثبت نام در ظرفیت آزمون لیسانس به پزشکی هر ساله از دی ماه آغاز و تا نیمه های بهمن ماه ادامه دارد. سال گذشته ثبت نام آزمون پزشکی از لیسانس از ابتدای دی آغاز شد و تا یک ماه ادامه داشت. امسال نیز احتمالا ثبت نام لیسانس به پزشکی 1401 - 1402 در این بازه زمانی انجام شود.

 

 

 زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1401 به محض اعلام در اینجا قرار می گیرد.

 

نحوه ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲

 

برای ثبت نام در آزمون لیسانس به پزشکی سال 1401 داوطلبان باید کلیه مراحل ثبت نام خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت معاونت دانشگاه علوم پزشکی تهران به آدرس education.tums.ac.ir انجام دهند و فرم ثبت نام لیسانس به پزشکی را بصورت اینترنتی تکمیل کرده و مدارک خود را آپلود کنند. در نهایت پس از پرداخت هزینه ثبت نام و تایید اطلاعات و دریافت کد رهگیری ثبت نام به اتمام می رسد.

 

در مقاله زیر تمامی جزئیات مربوط به ثبت نام آزمون پزشکی از کارشناسی توضیح داده شده است. داوطلبان می بایست در موعد مقرر برای ثبت نام اقدام کرده و مدارک لازم را در سامانه معاونت پزشکی دانشگاه تهران بارگذاری نمایند.

 

بیشتر بخوانید: صفر تا صد لیسانس به پزشکی

 

 

شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1401

شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی 1401 - 1402 دارای شرایطی است که علاقه مندان پیش از ثبت نام باید از آنها مطلع شده و در صورتی که واجد این شرایط می باشند نسبت به پرداخت هزینه ثبت خود اقدام نمایند.

 

داشتن مدرک کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی

 

حداکثر سن قابل پذیرش در زمان ثبت نام آزمون 25 سال تمام است (مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می شود)

 

معدل کل دیپلم 18 و بالاتر و معدل مقطع کارشناسی 16 و بالاتر باشد.

 

دانشجویان مشمول آیین نامه استعدادهای درخشان در رشته های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی از شرط معدل معاف هستند.

 

شرایط ذکر شده مربوط به ثبت نام آزمون پزشکی از لیسانس سال گذشته می باشد که به محض انتشار سال جدید، بروزرسانی می شود.

 

بیشتر بخوانید: نمونه کارنامه آزمون لیسانس به پزشکی

 

آیین نامه استعداد های درخشان لیسانس به پزشکی 1401

 

برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه 500 کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور)

 

دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیادهای علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)

 

برگزیدگان حائز رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره های خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم

 

مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده با تائید معاونت تحقیقات و فن آوری وزارتخانه های مربوطه

 

برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با تایید مرکز رشد استعداد های درخشان و معاونت های آموزشی دانشگاه ها

 

دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته های غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم

 

دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعملی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه ها اعلام گردیده است

 

دارندگان مدال طلای المپیادهای دانش آموزی از آزمون کتبی معاف می باشند و بدون شرکت در آزمون کتبی صرفا با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می گیرند و دارندگان مدال های نقره و برنز این رشته ها باید در آزمون کتبی شرکت نمایند و حداقل 90٪ نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی را احراز نمایند. (کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی الزامی است)

 

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی

 

 

 

 

 

 

مدارک ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1401

در زمان ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی سال 1401 داوطلبان باید جهت تکمیل فرم ثبت نام اطلاعاتی از قیبل اطلاعات فردی - شناسنامه ای، اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی، اطلاعات مربوط به محل سکونت خود را وارد نموده و همچنین ملزم به بارگذاری برخی از مدارک در سایت معاونت دانشکده پزشکی تهران هستند. در ادامه به بررسی مدارک لازم برای ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ می پردازیم.

 

پرداخت الکترونیکی مبلغ یک میلیون ریال از طریق سامانه ثبت نام

برگ ثبت نام تکمیل شده (درج شده در این اطلاعیه- یک قطعه عکس 4*3 روی فرم ثبت نام الصاق گردد.)

مدرک معتبر که نشان دهنده معدل کل مقطع دیپلم متوسطه باشد. (معدل پیش دانشگاهی مد نظر نمی باشد)

مدرک معتبر که نشان دهنده معدل مقطع کارشناسی رشته های مورد پذیرش باشد.

کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای داوطلبان مرد.

مدرک پایان و یا معافیت از طرح برای مشمولان طرح نیروی انسانی. داوطلبانی که مشغول گذراندن طرح نیروی انسانی هستند در صورت قبولی، هنگام ثبت نام در دانشگاه ملزم به ترخیص از طرح می باشند.

تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

بارگذاری عکس 4*3

ارائه مدرک زبان با شرایط زیر :

 

مدارک زبان انگلیسی مورد پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی 1401 - 1402
توضیحات حد نصاب قبولی نام مدرک زبان
 50MHLE
 50MCHE
 50MSRT
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور480TOEFL ( PBT )
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور60TOEFL ( IBT )
اخذ شده در خارج از کشور یا سازمان سنجش آموزش کشور5IELTS
 480TOLIMO
 70MELAB

 

نکته: داوطلبان تا زمان مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی فرصت دارند تا مدرک زبان خود را ارائه دهند در غیر این صورت قبولی شان لغو خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: شرایط و منابع آزمون لیسانس به پزشکی

 

 

 

 

مشاوره ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1401

توجه داشته باشید داوطلبان دارای طرح نیروی انسانی و داوطلبان آقایی که خدمت سربازی انجام داده اند به حداکثر شرط سن شان اضافه می شود و همچنین داوطلبانی که خدمت سربازی شان تا قبل از شروع نیمسال اول سال تحصیلی 1401 تمام می شود می توانند به صورت مشروط در ثبت نام لیسانس به پزشکی شرکت نمایند.

 

نکته شایان ذکر این است که دارندگان مدال طلای المپیاد های دانش آموزی از آزمون کتبی معاف می باشند و بدون شرکت در آزمون کتبی پزشکی از کارشناسی صرفا با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می گیرند. مطالعه نمونه کارنامه های قبولی لیسانس به پزشکی می تواند به داوطلبان در پذیرش هر چه بهتر کمک نماید. همچنین دارندگان مدال های نقره و برنز این رشته ها باید در آزمون کتبی شرکت نمایند و حداقل 90٪ نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی و کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی الزامی است .

 

بیشتر بخوانید: ادامه تحصیل از پرستاری به پزشکی

 

 

منابع آزمون لیسانس به پزشکی 1401 - 1402

 

طبق اطلاع رسانی سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران، داوطلبان آزمون لیسانس به پزشکی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ می بایست منابع زیر را مطالعه کنند.

 

ردیفحیطهحیطه هاتعداد سوال های پیشنهادیمنابع
1مبانی بیوشیمیایی و بیولوژیکی سیستم های حیاتیبیوشیمی (8)85منابع علوم پایه
ژنتیک (10)
بافت شناسی عمومی و جنین شناسی (9)
فیزیولوژی (19) و آناتومی سیستم های بدن (17)
ایمونولوژی (10)
باکتری و ویروس ( میکروبشناسی ) (12)
2شیمیایی و فیزیکی سیستم های حیاتیشیمی عمومی15جامع شیمی آلی و عمومی ( تالیف دکتر رشید قنبرپور و مهندس آیدا خواجه ) - فیزیک گزشکی برای دانشجویان پزشکی با سرپرستی دکتر عقابیان
شیمی آلی (4)
شیمی معدنی (4)
فیزیک پزشکی با گرایش پایه (7)
3مبانی بیولوژیک ، روانشناختی و جامعه شناختی رفتارروان شناختی مقدماتی25جامعه شناختی عمومی ( دکتر منوچهر محسنی ) - روانشناسی عمومی ( دکتر حمزه گنجوی )
جامعه شناختی مقدماتی
4مهارت های استدلال و تفکر نقاددر حیطه علوم انسانی و علوم اجتماعی 25راهنمای علمی برای مهارت های تفکر نقاد ( دکتر اکبر سلطانی و مریم آقازاده )

 

کارشناسان سامانه مشاوره هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی 1401 را در اختیار متقاضیان گذاشته و آن ها را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا راهنمایی نمایند. همچنین از طریق عضویت در کانال تلگرامی و یا اینستاگرامی هیوا می توانید آخرین اخبار مربوط به این حوزه را دریافت نمایید.

 

در ادامه بخوانید: اعلام نتایج آزمون لیسانس به پزشکی



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ زمان ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی چه تاریخی است ؟

✔️ لینک ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی معمولا در دی ماه فعال می شود که تاریخ دقیق آن در مقاله گفته شده است.



 

2- ✔️ نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی به چه صورت است ؟

✔️ ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی به صورت اینترنتی انجام می شود که آدرس سایت و لینک ثبت نام در این مقاله ارائه شده است.



 

3- ✔️ آیا شرکت در ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی دارای شرط معدل و شرط سنی است ؟

✔️ بله، داوطلبانی که در این ثبت نام شرکت می کنند باید دارای سن 25 سال تمام و معدل دیپلم 18 به بالا باشند که تمام موارد درباره شرط سنی و شرط معدل در این مقاله گفته شده است.

منبع : ثبت نام لیسانس به پزشکی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Lkkp
نظرتان را بنویسید