ایجاد اعتماد در زندگی مشترک

ایجاد اعتماد در زندگی مشترک
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvafamily1

اعتماد یکی از اجزای اصلی تدوام زندگی مشترک است ، زن و مردی که با هم زندگی می کنند باید به هم اعتماد داشته باشند و بدانند که همسرشان از آنها حمایت می کند . توماس مالون می گوید " اعتماد یعنی شریک کردن خود واقعی با دیگری با علم به اینکه مورد تمسخر ، استهزا ، تجاوز و تعدی قرار نخواهیم گرفت  ؛ بلکه حمایت خواهیم شد " . وجود اعتماد یکی از دلایل اصلی ادامه پیدا کردن او تبدیل شدن به ازدواج موفق و رضایت از زندگی زناشویی است و قطعا رفتار درست و ارتباط درست است که باعث به وجود آمدن اعتماد می شود . یک زوج موفق  باید در هر شرایطی در کنار هم باشند و این حمایت را در عمل نشان بدهند . در ادامه مقاله به بیان راه های ایجاد اعتماد در زندگی مشترک می پردازیم . 



 

احساس تعهد در رابطه

همسرانی که با هم صمیمی هستند تعهد ویژه ای به هم دارند چیزی مانند تعهد به یک سازمان سری که مانع ورود دیگران به آن سازمان می شود . اعتماد به همسر به آسانی به دست نمی آید و نمی تواند دوام بیاورد مگر اینکه احساس امنیت کنیم و مطمئن باشیم که همسرمان به ما خیانت نخواهد کرد . هر چقدر که رازهای بین دو نفر افزایش پیدا کند اعتماد بین آن دو نفر بیشتر می شود . احساس اینکه می توان به همسر خود اعتماد کرد با وجود اینکه او رازهای مرا می داند و در دعواهایمان از آنها به نفع خودش استفاده نمی کند عنصر کلیدی است که زندگی دو نفر را به هم متصل می کند . اعتماد یک شبه به دست نمی آید بلکه زمان می برد تا دردها و رنج ها و شک های خود را با همسرمان قسمت کنیم . 
اعتماد ناشی از ادراک ماست.

حتما بخوانید: هفت رمز ازدواج موفق

 

 

 

 

 

اعتماد ناشی از ادراک ماست

رشد اعتماد یک رشد خطی نیست و زوجین باید این موضوع را درک کنند که همسر من فقط به این دلیل که نیازهایش را برآورده می کنم یا تنها به دلیل جذابیت ، توانمندی ، موقعیت و ... به من توجه نمی کند بلکه به دلایل درونی که نمی توان آنها را به طور منطقی شرح داد متوجه من است . این بدین معنی است که عشق وفادار و قابل اعتماد عشقی غیرمشروط است .

 

افزایش درک و فهم همسران از یکدیگر

برای ایجاد اعتماد در زندگی مشترک افزایش درک و فهم متقابل از همسر امری ضروری است . مردان و زنانی که صمیمیت زیادی با همسرشان دارند در پیش بینی احساسات ، عقاید و باورهای همسرشان بسیار دقیقند . همسرانی که از زندگی خود رضایت بالایی دارند می توانند شخصیت ، علایق ، احساسات و نیازهای اجتماعی همسرانشان را وصف کنند و همسران آنها نیز می توانند به همان صورت همسر خود را به لحاظ ظاهر ، احساسات ، توانمندی ها و ضعف ها وصف کنند . آنها وقت زیادی که با هم صرف می کنند  ، با یکدیگر درباره احساسات و اتفاقات روزمره یا آنچه همکارشان یا فرزندشان گفته است حرف می زنند و به همین دلیل ارتباط و اعتماد بیشتری به هم پیدا می کنند .

 

منبع : آموزش پیش از ازدواج ؛ مهدی میرمحمد صادقی

حتما بخوانید: برگرداندن اعتماد از دست رفته در رابطه

 

 

 

 



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ احساس تعهد در رابطه چیست؟

✔️ همسرانی که با هم صمیمی هستند تعهد ویژه ای به هم دارند که در متن مقاله توضیح کامل احساس تعهد ارائه شده است.



 

2- ✔️ اعتماد ناشی از چیست؟

✔️​ رشد اعتماد یک رشد خطی نیست و زوجین باید برخی موضوعات را نسبت به هم درک کنند که در متن مقاله توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ افزایش درک و فهم همسران از یکدیگر چه تاثیری بر اعتماد دارد؟

✔️ برای ایجاد اعتماد در زندگی مشترک افزایش درک و فهم متقابل از همسر امری ضروری است که در متن مقاله شرح داده شده است.

منبع : ایجاد اعتماد در زندگی مشترک

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZAJv
نظرتان را بنویسید