سمعک به افراد کم شنوا چه کمکی میکند

سمعک به افراد کم شنوا چه کمکی میکند
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
علیرضا کیانی
سمعک به افراد کم شنوا چه کمکی میکند؟

ناشنوایی و کم شنوایی به دلایل مختلف رخ می‎دهد و می‎تواند باعث صدمات روحی و جسمی فراوان در افراد شود. ناتوانی در شنیدن اصوات باعث بروز مشکلاتی همچون کاهش اعتماد به نفس و نیز بروز بیماری‎هایی نظیر فشار خون بالا، استرس، پرخاشگری، بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تفسی و تنگی نفس، سرگیجه، ضعف تعادل می‎شود.

استفاده از سمعک یکی از راه های کنترل کم شنوایی و بهبود این حس از حواس پنجگانه است، سمعک ها ساختار و انواع مختلفی دارند اما به طور کلی از سه قسمت، میکروفون، آمپلی فایر و بلند گو تشکیل شده اند، توسط میکروفون صدای محیط دریافت شده و با آمپلی فایر امواج الکتریکی به صوتی تبدیل شده و تقویت می شوند و در نهایت از طریق بلندگو صدا در کانال گوش پخش می شود تا فرد اصوات را بشنود.


سمعک ها انواع مختلفی دارند.
1. سمعک هایی که داخل کانال گوش قرار می گیرند.
2. سمعک هایی که به کنار گوش متصل شده و میکروفون آن خارج گوش قرار دارند.

این روزها صنعت ساخت سمعک پیشرفت فراوانی کرده است و افراد کم شنوا در تمام سنین می توانند با استفاده از آن زندگی راحت و آسوده ای داشته باشند.

در عین حال انتخاب نوع سمعک باید حتما توسط متخصص انجام شود، استفاده از سمعک های کوچک که داخل گوش قرار می گیرند برای کودکان مناسب نیست زیرا گوش آنها همزمان با افزایش سن بزرگ می شود، قدرت سمعک باید متناسب با نیاز مصرف کننده باشد. سمعک های جدید می‎توانند صداها را تفکیک کنند و به این ترتیب نویزها و صداهای زمینه ای را حذف کنند تا شخص دچار سردرد و احساس استرس نشود.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/1lVZ
نظرتان را بنویسید