روش مطالعه دین و زندگی رتبه های برتر کنکور سراسری

روش مطالعه دین و زندگی رتبه های برتر کنکور سراسری
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

درس دینی به خاطر ضریب بالایی که داره در رتبه و نمره داوطلبا تاثیر خوبی میزاره یعنی دانش‌ آموزایی که بتونن در این درس تراز بالایی کسب کنن شانس بیشتری برای قبولی دارن. برای رسیدن به درصد بالا در درس دینی کنکور باید با روش مطالعه صحیح متن، آیات کتاب درسی و مرور مطالب آشنا باشین، تا بتونین به راحتی با استفاده از بهترین منابع تستی دینی، به نتیجه دلخواهتون برسین.

 

 

درس دینی، یکی از دروس عمومی مهم با ضریب بالا برای داوطلبای کنکور سراسری در همه گروه های آزمایشی محسوب میشه که از دو بخش آیات و متن تشکیل شده. داوطلبایی که می خوان به درصد بالایی در درس دینی برسن باید این درس رو به بهترین روش بخونن.

اما خیلی از داوطلبا با توجه به مطالعه زیاد درس دینی باز هم موفق به کسب درصدی بالا در این درس نمیشن و به دنبال راه حلی برای این مشکل هستن. برای اطلاع از روش مطالعه دینی رتبه های برتر کنکور با ما همراه باشین!

 

نحوه مطالعه دین و زندگی کنکور

برای گرفتن نتیجه خوب در درس دینی بهتره تا اول بدونین که از کجا شروع کنین و چجوری بخونین. مرحله اول برای شروع مطالعه دروس عمومی کنکور از جمله درس دینی آشنایی با ماهیت این درس هستش. درس دینی سومین درس از دفترچه عمومی کنکور سراسری هستش که ضریب در نظر گرفته شده برای این درس 3 هستش. این قسمت شامل 25 سوال و 17 دقیقه مدت زمان پاسخگوییه یعنی هر سوال باید در 42 ثانیه جواب داده بشه. حالا بریم سراغ روش مطالعه درس دینی تا بدونین که برای مطالعه این درس چیکار کنین تا بتونین درصد بالایی رو بدست بیارین.

 

اطلاع از بودجه بندی کنکور درس دینی

طراحی سوالات دینی کنکور به صورت پایه ای و از پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم انجام میشه. برای شروع مطالعه دینی کنکور بهتره که بدونیم هر پایه چه میزان اهمیت داره. بررسی بودجه بندی دینی کنکور باعث میشه تا درس های پر اهمیت و پر تکرار رو شناخته و بدونین روی چه درس هایی باید وقت بیشتری بزارین تا یک برنامه ریزی کنکور دقیق داشته باشین.

بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور سراسری

 

روخوانی کامل متن درس دین و زندگی کنکور

برای شروع مطالعه دینی بهتره ابتدا یک دور از روی متن درس، آیه ها و پیام آیات با دقت بخونین و زیر نکته های مهم خط بکشید. سعی کنید فقط از روی کتاب درسی بخونین نه منابع کمک آموزشی! پیام آیات رو کنار هر آیه وارد کنین تا در مواقع مرور و مطالعه راحت تر باشین.

 

طبقه بندی مطالب دینی کنکور در ذهن

بعد از مطالعه کلی درس دینی کنکور سراسری و به دست آوردن یک دید کلی نسبت به متن، حالا نوبت طبقه بندی مطالب درسی در ذهنتون هستش. برای این کار لازمه تا حتما مطالب رو بصورت پاراگرافی خونده و بعد از مطالعه اون قسمت، تموم نکات مهم و پیام آیه مرتبط با اون پاراگراف رو به خاطر بسپارین. در این قسمت می تونین از درسنامه منابع کمک آموزشی هم استفاده کنین.

 

استخراج پیام آیه برای آیات ابتدای هر درس دین و زندگی

بعد از مطالعه و یادگیری متن درس دینی، بهتره برگردین به آیات ابتدای هر درس و بعد از خوندن آیه و ترجمه مربوط به اون، پیام آیات رو برای هر آیه استخراج کنین. در این حالت می تونین از منابع کتاب آموزشی هم برای سرعت بخشیدن به کارتون استفاده کنین.

 

تکنیک تست زنی دینی کنکور

قبل از تسلط روی متن درس و پیام آیه های مربوط به درس دینی، به هیچ وجه تست نزنین چون بدون تسلط روی آیات، احادیث و متن درس فقط دچار گمراهی میشین و وقتتون رو هدر میدین پس بهتره بعد از اتمام مطالعه هر درس سراغ حل تست رفته و با اطلاع کافی شروع به تست زنی کنین.

در حل تست سعی کنین بیشتر از سوالات مشابه کنکور سراسری استفاده کنین تا با سوالات مورد نظر طراح سوال آشنا بشین. سعی کنین حتما، بلافاصله بعد از یادگیری کامل هر درس سراغ تست ها برین تا اگه مبحثی رو متوجه نشدین همون موقع بتونین مشکلتون رو برطرف کنین.

بیشتر بخوانید : تکنیک تست زنی

 

انجام مرور به موقع

با توجه به ماهیت درس دینی و فرار بودن اون، بهتره حتما مرور مطالب رو در بازه های مشخصی انجام بدین تا مباحث در ذهنتون کم رنگ نشن. برای سرعت بخشیدن به مرورهاتون سعی کنین حتما حین مطالعه هر درس خلاصه نویسی رو هم انجام بدین. سعی کنید در هر مطالعه و تست زنی، خلاصه‌های خودتون رو بروز رسانی کنین و نکات جدیدی که از درس متوجه شدین رو یادداشت کنین.

 

داوطلبایی که قصد برنامه ریزی در کنکور سراسری رو دارن برای اطلاع از نحوه برنامه ریزی کنکور می تونن مقاله ای که لینک اون رو در قسمت زیر قرار دادیم مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی کنکور سراسری

 

 

 

 

 

بهترین منابع دین و زندگی کنکور

همونطور که گفته شد، برای موفقیت در این رقابت بزرگ خوندن کتاب درسی به تنهایی کافی نیست و ما رو به اون نتیحه دلخواه نمی رسونه. برای رسیدن به نتیجه دلخواه لازمه تا در کنار کتاب درسی از بهترین منابع کنکو سراسری و کمک آموزشی درس دینی هم استفاده کنین. کارشناسای تحصیلیکو با بررسی کتابای موجود در بازار، بهترین منابع درس دین و زندگی رو طبق جدول زیر براتون جمع آوری کردن.

 

 
سطح منبعنام کتابسری انتشاراتمولفتعداد جلد
منبع پیشنهادیجامع انتشارات خیلی سبزسری تستزهرا سمیعی عارف و حامد دورانیدو جلدی (جلد اول درسنامه و بانک تست ، جلد دوم پاسخنامه تشریحی )
منبع آموزش بیشترانتشارات گاجسری میکروطلاییمرتضی محسنی کبیر و محمدرضا بقا

دو جلدی (جلد اول درسنامه ، جلد دوم بانک تست و پاسخنامه تشریحی )

منبع تست بیشترانتشارات گاجسری میکروطبقه بندیافشین افشار و فرشته الماشی

دو جلدی (جلد اول درسنامه و بانک تست ، جلد دوم پاسخنامه تشریحی )

 

 

پیشنهاد تحصیلیکو به ترتیب تهیه و مطالعه منبع پیشنهادی هستش. ولی داوطلبایی که نیاز به آموزش بیشتر دارن منبع آموزش بیشتر و برای داوطلبایی هم که منابع گفته شده رو مطالعه کردن و حالا می خوان بیشتر تست بزنن منبع تست بیشتر مناسب هستش.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین روش جمع بندی دینی کنکور پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو مطالعه کنین.

در ادامه بخوانید : بهترین روش جمع بندی دینی کنکور

 

اگه بعد از خوندن این مقاله باز هم احساس کردین که نیاز به کمک برای مطالعه و یادگیری در درس دینی دارین، می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با مشاورای این مرکز در ارتباط بوده تموم سوالاتون رو بپرسین.

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ بهترین روش مطالعه درس دینی برای کنکور چیه؟

✔️ یکی از روش مطالعه، مطالعه بصورت درس به درس هستش که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده.

 

2-  ✔️ در خلاصه نویسی دینی فقط همه مطالب و آیات رو باید بنویسیم؟

✔️ خیر، همون طور که در این مقاله توضیح داده شده منظور از خلاصه نویسی فقط نوشتن مطالب مهم هستش.

 

3- ✔️ برای مطالعه درس دینی باید از چه منبع استفاده کنیم؟

✔️ برای مطالعه این درس استفاده از کتاب درسی و یک کتاب کمک درسی با توجه به وضعیت تحصیلیتون کافیه، بهترین منابع مطالعاتی دینی در این مقاله گفته شده.

منبع : روش مطالعه دین و زندگی رتبه های برتر کنکور سراسری

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Kg1R
نظرتان را بنویسید