طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت چیست؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
Mohammad

در دنیای امروز ، جایی که بیشتر شرکت ها به سرعت به سمت دیجیتالی شدن حرکت می کنند ، طراحی وب سایت به یک مسئله مهم تبدیل شده است.

هنگامی که شرکت ها قصد دارند در دنیای اینترنت کار کنند ، باید از طریق روش های مربوط به طراحی وب سایت یک وب سایت ایجاد کنند.

البته این فعالیت مراحل بسیاری دارد و به تجربه و دانش زیادی نیاز دارد. آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه یک وب سایت طراحی شده است؟

اولین قدم برای شروع طراحی وب سایت چیست؟ امروز ما در مورد ساخت سایت ، تاریخچه آن و مراحل اصلی این فعالیت برای شما خواهیم گفت. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی وب سایت با تیم طراحی سایت محمد جانبلاغی همراه باشید.

طراحی وب سایت چیست؟

قبل از اینکه به موضوعات تخصصی تر مربوط به طراحی وب سایت ها توجه کنیم ، باید با تعریف آن آشنا شویم.

طراحی وب سایت مراحل مربوط به ساخت و طراحی یک وب سایت برای اطلاع رسانی ، ارائه شرکت یا فروش محصولات مختلف است.

طراحی وب سایت روند ایجاد یک وب سایت است. این ممکن است برای تجارت الکترونیکی یا سایت وبلاگ باشد.

اما همه چیز مربوط به ظاهر یک وب سایت تحت کلاه “طراحی” است. طراحی وب سایت بسیار مهم است. زیرا برای مارک تجاری و افزایش اعتبار شرکت خود ، باید از یک وب سایت ویژه استفاده کنید.

جالب است بدانید که طراحی وب سایت یک فرآیند طولانی است که از مراحل و قطعات مختلف تشکیل شده است.

لایه بندی صفحات وب ، ایجاد محتوا ، طراحی گرافیک و اصول سئو از مهمترین قسمت های طراحی وب سایت است. همه این مراحل بسیار مهم هستند و تأثیر مستقیمی در ارائه نهایی وب سایت برای سازمان دارند.

طراحی سایت چیست؟

سابقه طراحی وب سایت

اولین وب سایت در جهان در سال 1991 توسط مردی به نام تیم برنرسلی ایجاد شد. این شخص که با نام های مختلف شبکه نیز شناخته شده است ، اولین وب سایت تاریخ مشخص را ثبت می کند. اختراع تیم بر زندگی میلیاردها نفر تأثیر گذاشته است.

اولین وب سایت تاریخ از یک متل و ارتباطات الکترونیکی استفاده می کند. جالب است بدانید که این وب سایت همچنین امکان ارسال ایمیل را دارد. این سایت فوق العاده ساده که هنوز هم برای کاربران قابل دسترسی است ، هیچ گرافیکی ، متن و رنگ ندارد. با مراجعه به آدرس وی ، می توانید وضعیت طراحی وب سایت را در اولین روزهای ایجاد اینترنت مشاهده کنید.

فقط می توانید یک شماره متن را در این وب سایت مشاهده کنید. آدرس اولین وب سایت ایجاد شده در جهان Info.Cern.ch.

چرا طراحی خوب وب سایت مهم است؟

چه آگاهانه باشد یا نه ، ما تمایل داریم که ابتدا به تصاویر واکنش نشان دهیم. مردم به طور طبیعی به طراحی خوبی جذب می شوند. به همین دلیل ، طراحی وب سایت شما مهم است. زیرا مشتریان شما از طراحی مراقبت می کنند. وب سایت شما درب ورودی شرکت شما است.

در مورد طراحی وب سایت شما ، مطالعات دوباره و دوباره ثابت می کند که کاربران به سرعت تجارت شما را بر اساس عناصر بصری ارزیابی می کنند. اگر وب سایت شما ضعیف طراحی شده باشد ، آنها اغلب استفاده از آن را متوقف می کنند.

اهمیت طراحی وب سایت

طبق نظرسنجی استنفورد ، 75 ٪ از کاربران تأیید می کنند که قابلیت اطمینان یک شرکت را بر اساس طراحی وب سایت آن ارزیابی می کنند. علاوه بر این ، 38 ٪ از مردم اگر محتوا و طراحی جذاب نباشند ، دیگر به وب سایت شما وصل نمی شوند.

بنابراین طراحی وب بد نه تنها به مشروعیت شما آسیب می رساند. اگر به زیبایی طراحی نشده باشد ، می تواند یک سوم بازدید کنندگان شما را به همراه مشتریان بالقوه شما دفع کند.

چرا یک وب سایت دیگر گزینه ای ندارد؟

داشتن وب سایت گزینه ای برای کارآفرینان یا مشاغل دیگر نیست! این تنها راه زنده ماندن ، انجام کار ، کسب درآمد اینترنتی ، پوشش هزینه و موارد دیگر است.

اگر از ابتدا طراحی وب سایت ساده ، کاربردی و پاسخگو ندارید و ارزش طراحی وب سایت را دست کم می گیرید ، با مشکلات جدی مانند موارد زیر روبرو خواهید شد:

  • علاقه ها ، سوالات و خرید را برای کاربران بالقوه از دست دهید.
  • برای اینکه از استانداردهای شرکت آفلاین خود پیروی کنید ، باید سخت کار کنید و پول زیادی بپردازید.
  • از فرصتی برای ایجاد یک برند رویایی که معتبر و به راحتی از آن استفاده می شود ، پرش کنید.
  • فرصتی را برای پیشی گرفتن از رقبای خود در بازار مجازی از دست ندهید.
  • یک پایگاه بالقوه خریداران یا مشتریان وفادار و طولانی مدت را از دست دهید.

وظایف طراح وب

قبل از توجه به مراحل مختلف و بخش های طراحی وب سایت ، باید به وظایف طراح وب سایت نیز توجه کنیم.

یک طراح وب وظیفه مهمی دارد. ابتدا باید وظیفه طراح مشخص شود. این وب سایت از دو قسمت  تشکیل شده است.

جلوه یا ظاهر و رابط کاربری وب سایت بخشی است که کاربران در آن تعامل دارند و می توان آنها را مشاهده کرد. طراحی ظاهر سایت به خلاقیت زیادی نیاز دارد.

از طرف دیگر ، در طراحی سایت ، پس زمینه بخشی است که کاربر با آن ارتباط برقرار نمی کند. پردازش منطقی ، محاسبات سبد خرید و…

وقتی صحبت از سایت شما می شود، باید به این نکته توجه کنید که وب سایت ها به دو نوع اصلی پویا و استاتیک تقسیم می شوند.

وب سایت های استاتیک

آنها فقط دارای قسمت جلویی هستند. این وب سایت ها هیچ باطنی ندارند و هیچ پردازشی روی آنها انجام نمی شود. زمانی که قصد تغییر صفحات این وب سایت ها را دارید باید از افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه استفاده کنید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. سایت های رزومه و پیشنهاد تیم معمولا از این نوع هستند.

سایت های پویا

گفته می شود که یک دسته خاص از وب سایت ها دارای هر دو قسمت جلویی و پشتی هستند. یعنی طراحان بخش‌هایی را که در ایجاد منطق در این وب‌سایت‌ها دخیل است گرفته‌اند و لایه بیرونی را ایجاد کرده‌اند که کاربر با آن تعامل دارد.

این وب سایت ها پویا هستند و برنامه نویسان باید سیستمی را طراحی کنند که وب سایت بتواند به صورت پویا صفحات ایجاد کند و نویسندگان بتوانند از آن استفاده کنند.

مراحل طراحی سایت

همانطور که در قسمت های قبل به این امر بسیار مهم اشاره کردیم، طراحی سایت از مراحل و قسمت های مختلفی تشکیل شده است.

تمامی این مراحل و قسمت ها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و پاسخگوی نیازهای عمومی و جامع کاربران می باشد.

اولین مرحله طراحی سایت طراحی وایرفریم است. المان و نمای کلی سایت در این قسمت طراحی شده است. در این مرحله باید یک نقشه کلی از وب سایت خود تهیه کنید. اقلام و اقلام مختلفی در این قسمت دسته بندی شده اند.

قسمت دوم طراحی گرافیکی سایت است. در این قسمت طراحان UI/UX با استفاده از نرم افزارهایی مانند Photoshop و Illustrator ظاهر وب سایت را طراحی می کنند.

جالب است بدانید که این مرحله ممکن است ظاهر وب سایت را مشخص کند، اما روی فرآیندهای پشت صحنه تأثیری ندارد.

توجه به رنگ بندی، استفاده از تصاویر و آیکون های مختلف از جمله مهم ترین ویژگی های این قسمت از طراحی وب سایت می باشد.

بخش سوم طراحی سایت کد نویسی است. این بخش که طولانی ترین بخش طراحی وب سایت در نظر گرفته می شود، می تواند کمی چالش برانگیز باشد.

در این مرحله طراحان وب سایتی را بر اساس نیازهای عمومی و جامع مشتریان تهیه و آن را آزمایش می کنند. این تست باعث می شود طراحان وب سایت از عملکرد صحیح و به موقع مطمئن شوند.

مرحله آخر راه اندازی وب سایت است. در این مرحله طراح وب سایت نیاز به انتشار آن با استفاده از دامنه و هاست دارد.

یک طراح وب از کجا باید شروع کند؟

برای شروع طراحی وب سایت، باید مفاهیم اولیه را درک کنید. اگر قصد راه اندازی یک وب سایت را دارید یا می خواهید از این راه کسب درآمد اینترنتی کنید، کسب دانش و تجربه در این زمینه می تواند بازده خوبی برای شما به همراه داشته باشد.

بهترین توصیه در زمینه آموزش طراحی وب سایت می تواند آموزش پروژه محور باشد. آموزش های مبتنی بر پروژه به شما می آموزد که دقیقاً برای چه کدنویسی استفاده می شود و در چه موقعیت هایی باید از چه کدهایی استفاده کنید.

این امر یادگیری شما را بسیار سریعتر می کند. بنابراین، اولین و مهمترین قدم برای راه اندازی یک وب سایت، یادگیری طراحی سایت یا کدنویسی وب سایت است. در این بین بهتر است از همان ابتدا صنعت خود را مشخص کنید.

بسیاری از افراد با ذهن خلاق در طراحی سایت فرانت اند کار می کنند. در عوض افرادی که توانایی حل مسائل را دارند و می توانند مسائل مختلف را به خوبی حل کنند در زمینه انجام فعالیت های خاص مانند طراحی بک اند فعالیت می کنند.

زبان های برنامه نویسی زیادی برای یادگیری وجود دارد. اولین زبان نشانه گذاری HTML و CSS است. سپس باید جاوا اسکریپت را یاد بگیرید. اکنون که جاوا اسکریپت را یاد گرفتید، زمان کار با چارچوب های وب فرا رسیده است. می توانید گزینه های مختلفی را در نظر بگیرید. هر کدام از این گزینه ها یک سری ویژگی های خاص دارند و برای یک سری پروژه های خاص مناسب هستند.

مهمترین عناصر طراحی سایت

طراحی وب با کیفیت بالا برای موفقیت هر وب سایت تجاری ضروری است. بازدیدکنندگان شما می توانند اعتماد، اقتدار، امنیت و موارد دیگر را فقط از ظاهر و احساس وب سایت شما احساس کنند. اگر بارگیری کند، پیمایش پیچیده یا خواندن آن دشوار است، ممکن است بازدیدکنندگان ارزشمند و مشتریان بالقوه را از دست بدهید.

کاربران امروزی وقت خود را در وب سایت های بی کیفیت تلف نمی کنند. اطلاعات بسیار و وب سایت های بسیار زیادی وجود دارد. بنابراین اگر وب‌سایت شما همتراز نیست، بازدیدکنندگان شما تنها چند کلیک با رقبای شما فاصله دارند.

عناصر طراحی وب سایت

طراحان وب وظیفه مهم ترکیب طراحی زیبا با عملکرد و قدرت را بر عهده دارند و در عین حال به بازدیدکنندگان سایت کمک می کنند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنند.

پس چگونه می توان این کار را انجام داد؟ و چه چیزی یک وب سایت بد را از یک وب سایت سودمند جدا می کند؟

در زیر مهمترین بخش های طراحی وب سایت آورده شده است. این جنبه ها اغلب بیشترین مشکلات را ایجاد می کنند!

1. فضای سفید

طراحی شما باید ساده، تمیز و در دسترس باشد.

به طور کلی عناصر مشابه باید از هم فاصله داشته باشند. با عناصری مانند ناوبری شروع کنید و به توسعه محتوای خود در صفحه ادامه دهید. استفاده از طرح‌بندی‌های شبکه‌ای، طرح‌های شما را مرتب نگه می‌دارد و تعادل و ثبات صفحه را حفظ می‌کند.

تعادل

مفهوم تعادل را می توان به راحتی به عنوان تقسیم متناسب وزن بصری در هر پروژه طراحی وب تعریف کرد.

این یک واقعیت شناخته شده است که تعادل بینایی توسط یک محور عمودی تعیین می شود، چشم انسان به مقدار مشخصی وزن بینایی در هر طرف محور نیاز دارد.

انسان ها به عنوان موجوداتی متقارن شناخته می شوند و تعادل یکی از مهم ترین حواس ذاتی ماست. اگر عناصر سایت در محور عمودی متعادل نباشند، نتیجه خوشایند (برای چشم ناخوشایند) نخواهد بود. اهمیت تعادل در این فرآیند را نمی توان نادیده گرفت. زیرا این تنها چیزی است که باعث می شود طراح وب نتواند انتظارات کاربر را برآورده کند.

تضاد

کنتراست تفاوت بین دو یا چند عنصر است. با کنتراست، طراح می تواند علاقه بصری ایجاد کند و توجه کاربر را هدایت کند. اما تصور کنید همه عناصر یک صفحه وب از نظر سبک و ظاهر یکسان باشند.

هیچ سازمانی وجود نخواهد داشت، جریانی وجود نخواهد داشت و قطعاً سلسله مراتبی وجود نخواهد داشت. هضم محتوا تقریبا غیرممکن است. این امر کنتراست را به یک بخش اساسی از طراحی وب سایت موثر تبدیل می کند.

تاکید صفحه وب حول ایجاد یک عنصر یا ناحیه ای است که در صفحه برجسته می شود و نقطه کانونی آن صفحه است. این موثرترین راه برای تمرکز روی یک جزء خاص است.

نقطه کانونی می تواند بزرگتر از سایر عناصر موجود در صفحه وب باشد یا می تواند رنگ های روشن داشته باشد تا توجه بازدیدکنندگان وب سایت شما را به خود جلب کند و آنها را در سایت خود جذب کند.

یونیتی اصل طراحی است که تمام اصول دیگر را در یک اثر ادغام می کند و به هر یک از عناصر اجازه می دهد تا با یکدیگر همزیستی کنند و یک طرح زیباشناختی را شکل دهند.

به هر حال، وحدت چیزی است که به طراحی بیرونی انسجام می بخشد، حتی اگر اجزای داخلی آن در مقیاس، کنتراست یا سبک متفاوت باشند.

طراح باید از تمام اصول طراحی برای رسیدن به یک وحدت موفق استفاده کند. این کار با ارزیابی تمام عناصر درون طراحی برای درک بهتر روابط آنها و نحوه تعامل آنها با یکدیگر انجام می شود.

2. طرح رنگ

پالت رنگی وب سایت شما به طور مستقیم بر آنچه بازدیدکنندگان از سایت شما فکر می کنند تأثیر می گذارد. هنگام انتخاب یک طرح رنگی، باید صنعت و برند خود را در نظر بگیرید و رنگ هایی را که به بهترین شکل نشان دهنده کسب و کار شما هستند را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، در حالی که یک شرکت مراقبت های بهداشتی ممکن است بخواهد از سایه های آبی یا سبز برای نشان دادن سلامت و تندرستی استفاده کند، یک گلفروش محلی ممکن است سیاه و سفید را برای تضاد با رنگ های زنده محصولات خود انتخاب کند.

هنگامی که رنگ غالب را انتخاب کردید، باید به این فکر کنید که پالت رنگ شما چگونه باید باشد. شما می توانید یک پالت رنگ مشابه، با چندین رنگ که نزدیک به هم مرتبط هستند، یا رنگ های مکمل، برای مثال زمانی که می خواهید توجه را به یک دکمه یا محتوای خاص جلب کنید، انتخاب کنید.

3. تایپوگرافی منحصر به فرد

هنگام انتخاب تایپوگرافی برای وب سایت خود، باید همان ملاحظات صنعت و برند را در نظر بگیرید که با طرح های رنگی انجام می دهید.

فونتی که انتخاب می کنید به شما کمک می کند پیام خود را به مشتریان خود منتقل کنید.

شما می خواهید تعادل مناسبی بین حرفه ای بودن و تازگی ایجاد کنید. مهم نیست چه فونتی را انتخاب می کنید. چیزی متفاوت پیدا کنید که بتواند سایت شما را از بقیه متمایز کند. خواندن آن هم در دسکتاپ و هم در موبایل باید آسان باشد. این معمولاً به معنای حداقل 16 پیکسل است.

همچنین می‌توانید یک فونت اضافی برای شناسایی عناوین و لهجه‌ها انتخاب کنید، اما با اندازه‌ها دیوانه نشوید وگرنه متن اصلی را تحت تأثیر قرار خواهید داد. در نهایت، باید از یک طرح رنگی استفاده کنید که متن و پس‌زمینه را در تضاد قرار دهد. رنگ های روشن را با رنگ های تیره ترکیب کنید و از ترکیب دو رنگ بسیار روشن خودداری کنید.

4. سلسله مراتب محتوا

اهمیت محتوای یک صفحه را نمی توان انکار کرد. این یکی از عوامل محرک نحوه دسترسی افراد به سایت شما از طریق موتورهای جستجو است.

ایجاد محتوای با کیفیت بالا برای وب سایت های موفق بسیار مهم است. اما جایی که محتوا را در صفحه فرود قرار می دهید برای تبدیل کاربران شما به همان اندازه مهم است.

هنگام تصمیم گیری در مورد سلسله مراتب محتوای خود، می خواهید مرتبط ترین اطلاعات را در بالای صفحه قرار دهید تا کاربر جستجو کند. شما باید بلافاصله با مشتری ارتباط برقرار کنید و راه حلی برای مشکل ارائه دهید. در زیر توضیحاتی در مورد خدماتی که ارائه می دهید و همه موارد منحصر به فرد ارائه شده است

هرچه حرکت در یک سایت آسان تر باشد ، افراد طولانی تر در کنار آن خواهند ماند.

طراحی سایت چیست؟

6. مناسب برای طراحی دستگاه های تلفن همراه

در دنیایی که استفاده از دستگاه های تلفن همراه در حال رشد است ، سایتی که برای دستگاه های تلفن همراه مناسب نیست ، منسوخ شده است! ترافیک موبایل پیش از قاچاق دسک تاپ و هیچ نشانه ای از تأخیر نشان نمی دهد. طراحی وب شما باید به همان اندازه در سیستم عامل های مختلف عملکرد خوبی داشته باشد.

7. تجربه کاربر

در حالی که یک تجربه کاربری عالی همیشه آن چیزی نیست که بازدید کنندگان شما می خواهند ، تجربه بد کاربر در یک سایت فوراً شناخته می شود.

وب سایت شما باید به زیبایی طراحی و استفاده آسان شود. طراحی تجربه کاربر (UX) برای طراحی بصری کمتر و بیشتر در مورد نحوه استفاده از سایت است. طراحی UX برای بهینه سازی تعامل بین کاربران و وب سایت شما ، خواه انیمیشن ، ناوبری ، محتوای قابل درک یا پاسخگویی است.

8. تماس به اقدام

دریافت مشتری برای اقدام در سایت شما ، مأموریت اصلی اکثر وب سایت ها است ، خواه این اقدام خرید یک محصول ، دریافت اطلاعات یا ارائه اطلاعات تماس باشد.

برای اطمینان از این امر ، توضیحات باید در کل صفحه قرار داشته و روشن باشد.

طراحی صفحه هدف باید کاربران را به این اقدام سوق دهد. استفاده از تکنیک هایی مانند رنگ های متضاد ، فاصله و محتوا ، کاربران شما را به سمت عمل درست هدایت می کند. خواستار عمل خود باید بسیار جذاب باشد و دقیقاً همان کاری را که می خواهید انجام دهید بگویید. این که آیا “اکنون خرید” ، “با ما تماس بگیرید” یا “ثبت نام رایگان”.

9. تصاویر خیره کننده

مشتریان دوست دارند علائم بصری را ببینند. آنها جذاب تر هستند و به شما در جلب توجه کاربران کمک می کنند. چه از تصاویر یا تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید ، تصاویری که استفاده می کنید باید به کاربران احساس محصول و سبک شما بدهد.

همچنین می توان از عناصر بصری برای جلب توجه به یک منطقه خاص از صفحه استفاده کرد و به بازدید کنندگان کمک کرد تا بدون توجه به آنها توجه کنند. از لحاظ بصری ، پرچم چشمگیر بلافاصله توجه را به خود جلب می کند ، در حالی که تصاویر صفحه شخصی می تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعات مورد نظر خود را آسانتر کنند.

10. Improvers SEO یا طراحی براساس سئو

سئو باید از همان ابتدای طراحی وب سایت در نظر گرفته شود ، زیرا بسیاری از اهداف به طور هم زمان کار می کنند.

موتورهای جستجو بسیاری از جنبه های تجربه مصرف کننده را به عنوان عوامل رتبه بندی مشاهده می کنند. مواردی از قبیل افزایش سرعت وب سایت ، ناوبری سایت ، سازگاری با تلفن همراه و متن به راحتی اسکن شده به نحوه تعامل کاربران با سایت شما کمک می کند.

اگر سایت شما تجربه رضایت بخش را ارائه ندهد ، معمولاً منجر به درجه بالایی از ترک و زمان کم مصرف می شود که این نشانه تجربه کاربری بد برای گوگل است که به نوبه خود منجر به از دست دادن رتبه بندی می شود.

برای اثربخشی هر وب سایت برای بررسی چگونگی تأثیر عناصر طراحی بر SEO بسیار مهم است ، زیرا این دو به طور قابل توجهی بر یکدیگر تأثیر می گذارند.

طراحی وب سایت با سیستم ها مدیریت محتوا

اگر دانش برنامه نویسی ندارید و نمی توانید وقت ارزشمند خود را برای یادگیری صرف کنید ، نگران نباشید. امروز ، سیستم های مدیریت محتوا به شما در ایجاد یک وب سایت منحصر به فرد کمک می کنند. این سیستم ها به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آنها به شما امکان می دهد به راحتی یک وب سایت کامل ایجاد کنید. البته نصب یک طراحی وب سایت با یک سیستم مدیریت محتوا نیز به تعدادی دانش فنی در زمینه مدیریت میزبانی و ثبت دامنه نیاز دارد.

آخرین کلمه

امیدواریم که این مقاله طراحی سایت چیست به شما در درک بهتر اصول اولیه طراحی وب کمک کرده باشد. بیایید هنگام طراحی یک وب سایت به برخی از عناصر اصلی نگاه کنیم ، که هم زیبا و هم کاربردی است:

کاربر همیشه اول است: تجربه کاربر باید در خط مقدم طراحی شما باشد ، زیرا کاربران شما در نهایت کسانی هستند که تعیین می کنند وب سایت شما ارزش بازدید دارد یا خیر.

بهترین طراح وب سایت را برای نیازهای خود انتخاب کنید: از خود بپرسید که اصلی ترین وظایف در وب سایت شما چیست و یک خالق وب سایت را انتخاب کنید که اطمینان حاصل شود که این نیازها برآورده می شود.

متعادل کردن عناصر بصری: نگه داشتن تعادل بین متن ، گرافیک ، چندرسانه ای و طرح رنگ برای جلوگیری از تحریک بیش از حد وب سایت شما از پیام هایی که می خواهید منتقل کنید بسیار مهم است.

اکنون که اصول اولیه طراحی وب سایت را تسلط داده اید، حتماً به انتشارات بیشتری مراجعه کنید تا در مورد انواع مختلف سازندگان وب سایت، روندهای طراحی ، عناصر طراحی و بسیاری بیشتر بدانیم

منبع: طراحی سایت چیست؟

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/3BRA
نظرتان را بنویسید