تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی

تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی به منظور فارغ التحصیلی از این دانشگاه، می بایست ابتدا مراحل تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی را انجام دهند. مراحل مربوط به تسویه حساب دانشگاه های علمی کاربردی به صورت آنلاین و غیر حضوری، از طریق سامانه هم آوا انجام می شود.

 

 

در حال حاضر دانشجویان زیادی در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه علمی کاربردی کشور در حال تحصیل می باشند و بعضی از دانشجویان با اتمام واحدهای تحصیلی خود، قصد فارغ التحصیلی از دانشگاه علمی کاربردی را دارند.

دانشجویان به منظور فارغ التحصیل شدن از دانشگاه علمی کاربردی می بایست که ابتدا تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی را انجام دهند تا پس آن بتوانند مراحل فارغ التحصیلی خود را انجام دهند و برای دریافت مدارک خود اقدام کنند.

با توجه به اهمیت بسیار زیاد تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی در فارع التحصیلی دانشجویان، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی و جزئیات مربوط به آن آشنا کنیم.

 

زمان تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان هر یک از مقاطع تحصیلی که در یکی از دانشگاه های علمی کاربردی تحصیل می کنند، پس از اتمام تمامی واحدهای درسی خودشان و کسب نمره قبولی در تمامی آن ها، می توانند مراحل فارغ التحصیلی خود را آغاز کرده و از دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

 

به منظور فارغ التحصیل شدن از دانشگاه علمی کاربردی، لازم است که دانشجویان دارای یک سری شرایط باشند. به طور مثال لازم است که دانشجویان متقاضی فارغ التحصیلی، هیچ بدهی به دانشگاه نداشته باشند تا امور مالی دانشگاه، فارغ التحصیلی دانشجویان را تایید کند. در غیر این صورت به هیچ وجه امکان فارغ التحصیلی برای دانشجو وجود نخواهد داشت. 

 

به طور کلی دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه شهریه پرداز علمی کاربردی، در دو زمان می توانند اقدام به تسویه حساب با دانشگاه کنند. تسویه حساب دانشگاه می بایست به صورت ترمیک انجام شود تا دانشجویان بتوانند در امتحانات آن ترم شرکت کنند. در غیر این صورت اجازه شرکت در امتحانات به دانشجویان داده نمی شود.

 

دومین زمانی که دانشجویان می توانند اقدام به تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی کنند، زمانی است که قصد دارند از دانشگاه فارغ التحصیل شوند و مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه اخذ نمایند. در این زمان لازم است که دانشجویان تمامی بدهی های خود که از انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی در ترم اول تا به الان، برای آن ها تعیین شده است را پرداخت کنند تا بتوانند از دانشگاه فارغ التحصیل شوند و مدرک خود را دریافت کنند.

 

بنابراین، زمان تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی، زمان فارغ التحصیلی دانشجویان است که در این زمان امور مالی دانشگاه علمی کاربردی، می تواند فرم تسویه حساب دانشجو را تکمیل نماید و به دانشجو برای انجام مراحل بعدی فارغ التحصیلی ارائه کند.

 

بیشتر بخوانید: انصراف از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی

 

 

سایت تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی پس از اینکه تمامی واحدهای تحصیلی خود را پاس کردند، می توانند اقدام به انجام مراحل فارغ التحصیلی کنند. دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه شهریه پرداز است و بدیهی است که فارغ التحصیلی از دانشگاه علمی کاربردی منوط به تسویه حساب این دانشگاه می باشد.

 

دانشجویانی که در آستانه فارغ التحصیلی از مقاطع کاردانی و کارشناسی هستند، به منظور تسویه حساب کردن با دانشگاه علمی کاربردی، لازم است که دانشجویان به سایت تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی مراجعه کنند و مراحل تسویه حساب خود را انجام دهند.

 

لازم به ذکر است که در حالت عادی، نیاز به مراجعه حضوری به امور مالی دانشگاه علمی کاربردی نمی باشد و کلیه دانشجویان می توانند از طریق سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی به نشانی edu.uast.ac.ir، تمامی بدهی های تحصیلی خود را مشاهده کنند و از طریق  این سامانه مراحل تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی را انجام دهند.

 

بدین منظور لازم است که دانشجویان با اطلاعات حساب کاربری خود به سامانه هم آوا به نشانی edu.uast.ac.ir مراجعه نمایند و از طریق این حساب کاربری، مراحل تسویه حساب مالی را با ورود به بخش «تسویه حساب» انجام دهند.

 

پس از تسویه حساب دانشجو به صورت اینترنتی از طریق سامانه هم آوا، اطلاعات مربوط به تسویه حساب دانشجو به امور مالی دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود و دانشجویان می توانند فرم تسویه حساب دانشجو را از دانشگاه علمی کاربردی اخذ نمایند و به امور مالی تحویل دهند تا این فرم به تایید امور مالی برسد.

 

پس از تایید امور مالی دانشگاه علمی کاربردی، دانشجویان می توانند با در دست داشتن فرم مربوطه، مراحل بعدی تسویه حساب دانشگاه را انجام دهند و در نهایت مدرک تحصیلی خود را پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دریافت کنند. البته دانشجویان در نظر داشته باشند که پس از فارغ التحصیلی، گواهی موقت مدرک تحصیلی به آن ها ارائه می شود و برای صدور مدرک اصلی، لازم است که مدت زمان چند ماهه ای از ثبت درخواست فارغ التحصیلی بگذرد.

 

حتما بخوانید: نحوه پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی

 

 

 

 

نحوه تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی

در گذشته، تنها روشی که برای تسویه حساب دانشجویان در دانشگاه علمی کاربردی در نظر گرفته می شد، مراجعه حضوری به دانشگاه علمی کاربردی و انجام مراحل تسویه حساب از طریق امور مالی دانشگاه یا سامانه سجاد دانشگاه علمی کاربردی بود؛ اما در حال حاضر، نحوه تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی متفاوت شده است و می توان به صورت غیر حضوری مراحل تسویه حساب دانشجویان را انجام داد. 

 

دانشگاه علمی کاربردی به منظور رفاه حال دانشجویان، اقدام به راه اندازی سایت هم آوا برای انجام امور آموزشی دانشجویان کرده است. یکی از امکانات مهمی که در سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی به دانشجویان ارائه می شود، امکان تسویه حساب دانشجو به صورت غیر حضوری و آنلاین فراهم شده است.

 

دانشجویانی که قصد فارغ التحصیلی از دانشگاه علمی کاربردی را دارند و به همین منظور می خواهند که مراحل تسویه حساب خود را انجام دهند، می توانند به سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی به نشانی edu.uast.ac.ir وارد شوند و از طریق این سایت، اقدام به تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی نمایند.

 

لازم به ذکر است که پس از تسویه حساب دانشجو از طریق سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی، امکان مراجعه حضوری دانشجو برای دریافت تاییدیه امور مالی دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد؛ اما در صورتی که دانشجو از طریق سایت هم آوا، بدهی خود را به دانشگاه پرداخت نکرده باشد، امکان فارغ التحصیلی از دانشگاه برای وی وجود نخواهد داشت.

 

لذا در صورتی که قصد فارغ التحصیلی از دانشگاه علمی کاربردی را دارید، می توانید طبق مراحل زیر با استفاده از نام کاربری و رمز عبور سایت هم آوا وارد سامانه شوید و اقدام به تسویه حساب دانشجو نمایید.

 

⦁ ابتدا از طریق یکی از مرورگرهای خود به سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی به نشانی edu.uast.ac.ir وارد شوید. بهتر است که برای انجام تسویه حساب دانشجو به صورت صحیح، از سیستم های کامپیوتری و مرورگرهای کروم و یا فایرفاکس استفاده نمایید.

 

تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی

 

⦁ پس از ورود به سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی، می بایست با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خودتان به حساب کاربری خود وارد شوید. نکته: در صورتی که نام کاربری و یا رمز عبور خود را برای ورود به سایت هم آوا edu.uast.ac.ir فراموش کرده اید، می توانید با کلیک کردن بر روی گزینه «نام کاربری / رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟» اقدام به بازیابی رمز عبور و نام کاربری خود نمایید.

 

تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی

 

⦁ پس از ورود به سایت هم آوا و حساب کاربری خود بر روی گزینه «دسترسی سریع» کلیک نمایید.

 

تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی

 

⦁ حال گزینه «تسویه حساب دانشجو» را انتخاب نمایید و اقدام به پرداخت بدهی کل خودتان کنید. 

 

تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی

 

بیشتر بخوانید: سایت شکایات دانشگاه علمی کاربردی

 

 

 

نحوه دریافت گواهی موقت دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان به منظور شرکت در آزمون های استخدامی در هر یک از سازمان های دولتی و غیر دولتی و یا ثبت نام در  یک دانشگاه در مقطع تحصیلی بالاتر، نیاز به اخذ مدرک تحصیلی از سوی دانشگاه علمی کاربردی را دارند. مدرک تحصیلی دانشگاه علمی کاربردی به دو صورت موقت و اصلی صادر می شود و مدت زمان صدور هر یک از این مدارک با یکدیگر متفاوت می باشند. 

 

پس از انجام تمامی مراحل تسویه حساب از طریق سایت دانشگاه علمی کاربردی، دانشجویان می توانند برای اخذ مدرک تحصیلی خود اقدام کنند. به منظور دریافت مدرک تحصیلی، لازم است که دانشجویان تمامی مدارک لازم جهت فارغ التحصیلی به دانشگاه را ارائه دهند و با در دست داشتن این مدارک، مراحل فارغ التحصیلی خود را انجام داده و اقدام به اخذ مدرک تحصیلی نمایند.

 

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد، پس از انجام تمامی مراحل فارغ التحصیلی و پرداخت شهریه دانشگاه علمی کاربردی، دانشجویان می توانند مدرک تحصیلی موقت یا همان گواهینامه موقت تحصیلی را از دانشگاه اخذ نمایند. این گواهینامه تحصیلی، برای دانشجویان معتبر بوده و دانشجویان می توانند با این گواهینامه فارغ التحصیلی در دانشگاه دیگری ثبت نام کنند و یا در آزمون های استخدامی مختلف شرکت نمایند.

 

همچنین، دانشجویان در نظر داشته باشند که حتی زمان صدور گواهینامه موقت فارغ التحصیلی بلافاصله پس از فارغ التحصیلی نیست و حدود 1 ماه فرصت لازم است که تا این گواهینامه موقت صادر شود. معمولا بعد از گذشت  3 ماه از صدور گواهینامه موقت پایان تحصیلات دانشگاه علمی کاربردی، مدرک اصلی دانشجو از سوی دانشگاه علمی کاربردی صادر می شود و دانشجو می تواند با مراجعه حضوری به دانشگاه، این مدرک تحصیلی را اخذ نمایند.

 

در ادامه بخوانید: اپلیکیشن دانشجو دانشگاه علمی کاربردی

 

اگر پس از مطالعه مقاله تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی، سوالی در این زمینه دارید جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید. همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی را چه زمانی باید انجام داد؟

✔️ دانشجویان باید در زمان فارغ التحصیلی برای تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند که جزئیات آن در این مقاله نیز ارائه شده است.



 

2- ✔️ تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی به چه صورتی انجام می شود؟

✔️ همانطور که در این مقاله نیز اشاره شده است، تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی بصورت اینترنتی انجام می شود.



 

3- ✔️ تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی از کدام سایت انجام می شود؟

✔️ تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی از طریق سامانه هم اوا انجام می شود که مراحل آن در این مقاله نیز ارائه شده است.

منبع : تسویه حساب دانشگاه علمی کاربردی

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/qggD
نظرتان را بنویسید