پیش بینی بورس فردا سه شنبه 16 آذر

پیش بینی بورس فردا سه شنبه 16 آذر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

پیش بینی بازار بورس سه شنبه 16 آذر 1400

 

سهیلا نقی پور کارشناس و تحلیل گر بازار سرمایه گفت : امروز برای دهمین روز پیاپی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 229 میلیارد تومان پول حقیقی در دقایق پایانی بازار خارج شد. وی افزود : شاهد حرکت شاخص کل و بازار اول در کانال نزول بودیم، اما شاخص هم وزن و تحرک در سهم‌ های کوچک مثبت بود.

وی افزود : در دو روز اخیر روند معاملات کمی بهتر شده است، و این موضوع را می توان با وارد شدن دلار به کانال 30000 تومان امری موثر دانست و همچنین به دنبال آن احتمال افزایش قیمت در سهام دلاری می باشد.

نقی پور ادامه داد : از طرف دیگر شاخص توانسته حمایت از دست رفته 1.340 میلیون واحد را پس گیرد و در سطح 1.342 میلیون واحد قرار گرفت. تثبیت در بالای این ناحیه مهم است.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت : دلیل روند نزولی بازار سرمایه را با اتفاقات مذاکرات برجام می توان مرتبط دانست چرا که اعتماد سهامداران به این بازار تحت تاثیر سیاست‌ های کلان دولت از بین رفته است.

وی اظهار داشت : قیمت رمزارز‌ ها نیز در پی انتشار خبر ارسال لایحه ممنوعیت ارز‌ های دیجیتال به سنا توسط وزیر خزانه داری آمریکا، با روند نزولی همراه شده است.

نقی پور افزود : در این شرایط بازار سرمایه انتظار دارد که شرکت‌ های صادرات‌محور رشد را تجربه کنند به این دلیل که نرخ ارز و دلار در حال نزدیک شدن به سقف تاریخی می باشد.

کارشناس بازار سرمایه گفت : بودجه، خیلی بیشتر از بحث دلار مورد توجه بازار و فعالان قرار گرفته است، در شرایط فعلی که نقدینگی کافی در بازار وجود ندارد. به نظر می‌ رسد، تا یکی دو ماه آینده، بازار و معاملات تحت تاثیر تاثیر بودجه سال جدید بر بورس باشد. باید دید رشد بازار سهام تداوم خواهد داشت یا تحت تاثیر هر خبری واکنش نشان می دهد.

وی در انتها بر ارزندگی سهم‌ های بازار تاکید کرده و گفت : همچنین صنعت غذایی با توجه به افزایشی که در مواد غذایی و لبنیات وجود دارد و گزارشات تولید و فروش شرکت‌ های غذایی روند مناسبی از جهت سرمایه گذاری خواهند داشت و همچنین سهم‌ هایی با p/e بین 1 تا 10 دارند در بازار سرمایه با بررسی‌ های بنیادی و تکنیکال و تحلیل درست مناسب خواهند بود.  افرادی که ریسک پذیری پایینی دارند نیز می‌ توانند با خرید اوراق تامین مالی و یا به طور غیر مستقیم و از طریق صندوق‌ ها به معامله بپردازند.
 

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بورس سجام



 

سوالات متداول

 

1- ✔️بازار بورس در روز آینده به چه صورت خواهد بود؟

✔️روند آینده بازار بورس با توجه به عوامل تاثیر گذار بر آن در پایان هر روز کاری پیش بینی خواهد شد که در متن خبر به طور کامل توضیح داده شده است.

 

2-  ✔️چه عواملی بر شاخص کل و روند آن تاثیر گذار هستند؟

✔️عوامل سیاسی و اقتصادی متفاوتی بر این شاخص تاثیر گذار است که در متن خبر به آن ها اشاره شده است.

 

3- ✔️تاثیر گذار ترین سهام ها بر روند شاخص مربوط به چه بخش ها و شرکت هایی می باشد؟

✔️معمولا سهام شرکت های بزرگ تر تاثیر بیشتر و مشهود تری بر روند بازار دارند که در متن خبر به این سهام ها اشاره شده است.
 

منبع : پیش بینی بورس فردا سه شنبه 16 آذر

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Rpnw
نظرتان را بنویسید