انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

انتخاب رشته کنکور سراسری 1401
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
وبلاگ سایت تحصیلیکو

همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری در تاریخی که اعلام میشه، دفترچه های انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 از طرف سازمان سنجش منتشر میشه و داوطلبا می تونن با توجه به گروه آزمایشی خودشون، این دفترچه ها رو دریافت و بعد از اولویت بندی رشته محل های مورد نظرشون، در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کنن.

 

 

چند روز بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401  لینک انتخاب رشته آزمون سراسری روی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرار می گیره و داوطلبا می تونن وارد این سایت شده و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری گروه آزمایشی مورد نظر خودشون رو دانلود کنن. داوطلبای متقاضی انتخاب رشته باید با توجه به کارنامه اولیه خودشون و دوره هایی که مجاز شدن، رشته محل های مورد نظرشون رو از دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ انتخاب و بعد از اولویت بندی، در فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور وارد کنن.

اطلاع از زمان و نحوه و شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ می تونه به داوطلبا کمک کنه تا این پروسه حساس رو با اطلاعات کامل تری پشت سر بزارن. به خاطر اهمیت انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1401 در این مقاله همه جزئیات مربوط به انتخاب رشته کنکور رو بطور کامل برای داوطلبای این کنکور توضیح دادیم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشین!

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

تقریبا یک ماه بعد از برگزاری کنکور سراسری سال 1401  همزمان با اعلام نتایج اولیه کنکور، مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری هم از طرف سازمان سنجش به داوطلبا اطلاع رسانی میشه و داوطلبا در این زمان می تونن برای تکمیل فرم انتخاب رشته در زمان تعیین شده، اول دفترچه رو مطالعه کرده و بعد برای انتخاب رشته خودشون در سایت سازمان سنجش اقدام کنن.

 

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ هنوز اعلام نشده، به محض انتشار تاریخ دقیق، در این مقاله اطلاع رسانی می کنیم.

 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ هنوز مشخص نشده اما با توجه به برگزاری کنکور در سال های گذشته و زمان های اعلام شده انتخاب رشته سال های قبل، احتمالا در اواسط مرداد ماه انتخاب رشته این کنکور انجام بشه، ولی به داوطلبا پیشنهاد میدیم، عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو باشین تا از تمام اخبار مربوط به انتخاب رشته آزمون سراسری 1401 زود مطلع بشین.

 

داوطلبایی که برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان مجاز شدن و تمایل به انتخاب رشته دارن، برای کسب اطلاعات بیشتر می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان

 

 

 

 

 

شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 در دفترچه های مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش منتشر میشه، داوطلبا باید با توجه به گروه آزمایشی که برای اون در کنکور سراسری 1401 شرکت کردن، دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری رو دریافت و با دقت برای تکمیل انتخاب رشته خودشون بررسی کنن.

 

البته شرایطی که در دفترچه انتخاب رشته نوشته میشه، در واقع تاکید بر شرایط ثبت نام کنکور هستش که در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری نوشته میشه که می تونیم به طور خلاصه به مدارک تحصیلی مورد نیاز، محرومیت از کنکور سراسری، شرایط ورود به دانشگاه فرهنگیان و بقیه دانشگاه های دارای شرایط خاص و ... اشاره کنیم.

 

راز مهم ترین شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ اینه که، داوطلب با توجه به کارنامه اولیه کنکور سراسری، مجاز به انتخاب رشته در یکی از دوره های ( روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، دانشگاه فرهنگیان، پیام نور، غیر انتفاعی و مجازی ) شده باشه تا بتونه با توجه به دوره هایی که توش مجازه، انتخاب رشته اش رو انجام بده.

 

داوطلبایی که تمایل دارن بیشتر درباره شرایط انتخاب رشته کنکور سراسری بدونن، می تونن مقاله زیر رو که درباره دفترچه انتخاب رشته کنکور هستش رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری

 

نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبای کنکور سراسری برای انجام و تکمیل انتخاب رشته دانشگاه های سراسری نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارن، فقط کافیه با همون اطلاعات ثبت نامیشون وارد سایت سازمان سنجش بشن و از طریق لینک مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری سال 1401 گروه آزمایشی خودشون رو در سایت سنجش انجام بدن.

 

در ضمن انتخاب رشته 4 رشته پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش انجام میشه و جدا از بقیه رشته های این دانشگاست . در ادامه راهنمای تصویری انتخاب رشته رو برای داوطلبا گذاشتیم تا نحوه انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 رو ببینن که بتونن بدون هیچ مشکلی انتخاب رشته تون رو انجام بدن.

 

راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

 وارد به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org و انتخاب گزینه " سراسری " از منوی سمت راست

 

انتخاب رشته کنکور

 

 کلیک روی گزینه " دفترچه انتخاب رشته سامانه های آزمون سراسری 1401"

 

انتخاب رشته کنکور 1401

 

 کلیک روی لینک " انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱"

 

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

 

 مطالعه نکات مهم  و تایید " اطلاعیه های اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1401 را مطالعه نموده ام " در انتها کلیک روی  " تایید و ادامه "

 

انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

 

 وارد کردن اطلاعات خواسته شده در یکی از 3 روش گفته شده، برای ورود به فرم انتخاب رشته کنکور و کلیک روی گزینه " ورود به سیستم "

 

سریال ثبت نام و شماره شناسنامه

 

شماره پرونده، کد ملی و سریال شناسنامه

 

شماره رهگیری و کد ملی

 

انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 تایید اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی ( در صورت نیاز می تونین اطلاعات رو تغییر بدین ) در انتها کلیک روی " تایید و ادامه "

 

انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

 

 وارد کردن انتخاب ها بر اساس علاقه و اولویت ها در فرم انتخاب رشته اینترنتی انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

البته این تصاویر مربوط به سال گذشته است، به محض اینکه انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱ شروع بشه ، این تصاویر بروزرسانی میشه. همچینن بعد از فعال شدن لینک انتخاب رشته این آزمون، در این مقاله قرار خواهد گرفت.

 

داوطلبایی که قصد دارن انتخاب رشته دانشگاه آزاد رو هم برای خودشون انجام بدن، برای دریافت اطلاعات بیشتر می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

بیشتر بخوانید: انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

داوطلبایی که قصد دارن در انتخاب رشته آزمون سراسری 1401 شرکت کنن، برای اینکه خطا و اشتباهی نداشته باشن، بهتره اول فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور سراسری رو از آخر دفترچه انتخاب رشته پرینت بگیرن و با توجه به ملاک های انتخاب رشته ( علاقه، اعتبار دانشگاه، دوری و نزدیکی و شهریه دانشگاه ها ) انتخاب و بعد از اینکه از چیدمان و ترتیب اولویت هاشون مطمئن شدن، وارد سایت سنجش بشن و انتخاب هاشون رو ثبت کنن.

 

با توجه به اینکه تعداد رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته خیلی زیاده، به داوطلبا توصیه می کنیم که با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری تحصیلیکو وضعیتشون رو بسنجن تا بتونن به صورت حدودی تخمین رشته و دانشگاه قبولی با رتبه کنکورشون رو داشته باشن و بهترین انتخاب ها رو در 150 انتخاب موجود در فرم اینترنتی انتخاب رشته جا بدن.

 

داوطلبایی که قصدشون ادامه تحصیل در دانشگاه آزاده و یا می خوان شانسشون رو در انتخاب رشته دانشگاه آزاد هم امتحان کنن، باید از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد رو دانلود کرده و بعد از بررسی رشته محل های که ارائه شده، مجدد وارد همین سایت بشن و انتخاب رشته کنکور ازاد 1401 رو انجام بدن.

 

مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو آمادن تا شما رو در پروسه سرنوشت ساز انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ کمک کنن. شما می تونین از طریق سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین و از تجربیاتشون استفاده کنین. همچنین تمامی داوطلبا برای دریافت اطلاعات و اخبار منتشر شده درباره انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 می تونن عضو کانال تلگرامی کنکور سراسری تحصیلیکو باشن.

 

داوطلبایی که تمایل دارن بدونن چه کارهایی رو نباید برای انتخاب رشته خودشون انجام بدن که باعث محرومیت اونها از کنکور سراسری سال بعد نشه، می تونن مقاله زیر رو مطالعه کنن.

در ادامه بخوانید: محرومیت از کنکور سراسری

 

 

 

 


 

سوالات متداول


 

1- ✔️ انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 چه زمانی انجام میشه؟

✔️ انتخاب رشته کنکور سراسری معمولا چند روز بعد از انتشار کارنامه کنکور انجام میشه که زمان دقیق انتخاب رشته در این مقاله گفته میشه.

 

2- ✔️ انتخاب رشته برای همه گروه های آزمایشی رو باید در یک فرم وارد کنیم؟

✔️ همونطور که توضیح داده شده، داوطلبایی که علاوه بر رشته اصلی، در رشته فرعی هم شرکت کردن باید رشته محل های هر دو رو در یک فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور وارد کنن.

 

3- ✔️ با توجه به چه ملاک هایی باید انتخاب رشته رو اولویت بندی کنیم؟

✔️ ملاک های انتخاب رشته واسه هر داوطلب با توجه به شرایطتش ممکنه متفاوت باشه، ولی داوطلبا می تونن به فاکتورهای هزینه، رشته، دانشگاه و دوری و نزدیکی دقت داشته باشن که در این مقاله بطور کامل گفته شده.

منبع : انتخاب رشته کنکور سراسری 1401

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Kgwz
نظرتان را بنویسید