پیش بینی بورس فردا دوشنبه 22 آذر

پیش بینی بورس فردا دوشنبه 22 آذر
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvalaw

پیش بینی بازار بورس دوشنبه 22 آذر 1400

 

بورس امروز نیز بی‌ رمق‌ تر از روز های گذشته به کار خود پایان داد، در حالی که مجددا شاهد اختلال در عملکرد کارگزاری‌ ها در یک ساعته پایانی بازار بودیم. اتفاقی که قبلا در بهترین و اوج بازار به کرات دیده می‌ شد. در هر صورت حتی اگر این اتفاق نیز در بازار امروز رخ نمی‌ داد انگیزه‌ ای برای ورود سرمایه وجود نداشت و آنچه وجود داشت بازاری تماما به رنگ قرمز بود.

در نتیجه تمام نا امیدی‌ های حاکم بر بورس، شاخص کل امروز افت حدودا 1.8 درصدی را ثبت کرد و به 1.32 میلیون واحد رسید. ارزش معاملات خرد در ادامه روند نزولی خود به 2.2 همت رسید. حقیقی‌ ها نیز برای 14 امین روز متوالی به طور جدی در جایگاه فروشنده ظاهر شدند و خروج پول 520 میلیارد تومانی را رقم زدند.

افزایش نرخ خودرو و خساپا اثر چندان بالایی بر بازار نداشت. حتی احتمال حذف دلار 4200 تومانی در بودجه امسال به اضافه حذف قیمت‌ گذاری دستوری ارز در سامانه نیما نیز انگیزه لازم را برای سرمایه‌ گذاران ایجاد نکرده است.

نکته قابل توجه امروز کاهش میزان صف‌ های فروش در ساعاتی از بازار بود که توسط حقوقی‌ ها صورت گرفت اما به دلیل حجم بالای عرضه‌ ها، صف‌ های فروش دوباره در روند صعودی قرار گرفتند. در مورد ساعات پایانی بورس امروز به دلیل اختلال پیش آمده نمی‌ توان اظهار نظر خاصی کرد اما در 10 دقیقه پایانی مجددا اندکی از صف‌ های فروش کاسته شد.

به طور کلی در پیش بینی بورس فردا دلیل منطقی و محکمی برای بازگشت بازار دیده نمی‌ شود، اما به دلیل حضور بیشتر حقوقی‌ ها در بازار امروز می‌ توان انتظار داشت این اتفاق مجددا تکرار شود و از بار صف‌ های فروش کاسته شود.

از طرف دیگر از دید تکنیکالی شاخص کل در یک کانال نزولی کوتاه مدت در حال نوسان است که به تازگی به میدلاین این کانال پولبک زده و دوباره افت کرده است اما نکته مهم این است شاخص کل در سطح 1.312 میلیون واحد دارای حمایت است که این حمایت در روز آینده می‌ تواند موجی از تقاضا را ایجاد کند. اندیکاتور RSI نیز اکنون به منطقه حمایتی 30 بسیار نزدیک است و این عامل نیز می‌ تواند تئوری ورود یک موجی از تقاضا را در اواسط بازار تقویت کند. با توجه به شرایط کنونی بازار احتمال از دست رفتن حمایت‌ های اشاره شده زیاد است و اگر این سطوح سبب واکنشی را در بازار سبب نشوند هدف بعدی شاخص کل سطح 1.27 میلیون واحد خواهد بود.

 

منبع : بورسان

 

در ادامه بخوانید: ثبت نام بورس سجام



 

سوالات متداول

 

1- ✔️بازار بورس در روز آینده به چه صورت خواهد بود؟

✔️روند آینده بازار بورس با توجه به عوامل تاثیر گذار بر آن در پایان هر روز کاری پیش بینی خواهد شد که در متن خبر به طور کامل توضیح داده شده است.

 

2-  ✔️چه عواملی بر شاخص کل و روند آن تاثیر گذار هستند؟

✔️عوامل سیاسی و اقتصادی متفاوتی بر این شاخص تاثیر گذار است که در متن خبر به آن ها اشاره شده است.

 

3- ✔️تاثیر گذار ترین سهام ها بر روند شاخص مربوط به چه بخش ها و شرکت هایی می باشد؟

✔️معمولا سهام شرکت های بزرگ تر تاثیر بیشتر و مشهود تری بر روند بازار دارند که در متن خبر به این سهام ها اشاره شده است.

منبع : پیش بینی بورس فردا دوشنبه 22 آذر

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/Rpnw
نظرتان را بنویسید