ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 99

ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 99
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyvagroup
ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد 1400 همزمان با ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری بوده و به صورتی اینترنتی مجددا از 5 بهمن از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود . برای ثبت نام در کنکور ارشد دانشگاه آزاد احتیاج به خرید کارت اعتباری نبوده و تنها با ثبت نام در کنکور ارشد می توان برای پذیرش در این دانشگاه به رقابت پرداخت .




باتوجه به محدود بودن ظرفیت های کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری ، بسیاری از داوطلبان علاقه مند به ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد هستند . کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد با یکدیگر ادغام شده و داوطلب تنها با شرکت در یک کنکور ارشد می تواند شانس خود را برای گزینش در هر دو دانشگاه بسنجد .

از آنجایی که هنوز ابهامات زیادی درباره تغییرات ایجاد شده بعد از ادغام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری وجود دارد ، در این مقاله قصد داریم درباره زمان ، نحوه و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 و زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج توضیحات کاملی ارائه دهیم .







زمان و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال پیش در اواسط آذر ماه بوده و داوطلبان می توانستند در این زمان با مراجعه به سایت سازمان سنجش فرم ثبت نام را تکمیل کنند . لازم به ذکر است داوطلبان در هنگام ثبت نام تنها باید یک کارت اعتباری از طریق سایت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تهیه کرده و نیازی به اعلام علاقه مندی دیگری نیست .

بسیای از داوطلبان تصور می کنند برای اینکه حق انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را داشته باشند باید حتما هنگام ثبت نام کارت اعتباری جداگانه ای خریداری کنند یا در قسمتی از فرم ثبت نام علاقه مندی خود را اعلام کنند ؛ درصورتی که نیازی به هیچ کدام از این کارها نیست و کلیه کسانی که در آزمون کارشناسی ارشد 1400 ثبت نام می کنند بصورت خودکار شانس مجاز شدن در انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد را نیز دارند .





زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 از یکشنبه 16 الی یکشنبه 26 آذر ماه می باشد .

مهلت مجدد ثبت نام کنکور ارشد 1400 ، از 5 لغایت 8 بهمن ماه می باشد .

لینک مستقیم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400



کلیه اخبار و اطلاعیه های مربوط به زمان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 در کانال تلگرام کارشناسی ارشد و صفحه اینستاگرام اطلاع رسانی می شود .

حتما بخوانید: مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد





شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
از شرایط اصلی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توان به داشتن مدرک کارشناسی ( لیسانس ) یا کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس یا دکترای حرفه ای ) اشاره کرد . به عبارت دیگر فارغ التحصیلان هر یک از دانشگاه های سراسری اعم از روزانه ، نوبت دوم ( شبانه ) ، پیام نور ، مجازی ، پردیس های خودگردان و غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد که مدرک لیسانس از یکی از این دانشگاه ها داشته باشند می توانند در این آزمون شرکت کنند .

با توجه به این که یک آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود سایر شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آزاد نیز با شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد یکی بوده و پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از آن به مقاله ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 مراجعه کرده و یا برای مطالعه متن کامل شرایط ، دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را مطالعه کنید .

بیشتر بخوانید: دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد









زمان برگزاری و اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400
آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا چندین بار به تاخیر افتاد و در نهایت در 16 ، 17 و 18 مرداد ماه 99 برگزار شد . امسال پیش بینی بر این است که زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1400 نیز تغییر کرده و مانند سالیان قبل در اوایل اردیبهشت ماه برگزار شود .



 

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 پنجشنبه و جمعه 6 و 7 خرداد ماه می باشد .



در آزمون ارشد داوطلبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کلیه موسسات و دانشگاه های کشور شرکت کرده و حدودا 1 ماه بعد ، نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد اعلام می شود . اعلام نتایج اولیه برعهده سازمان سنجش است و طی آن کارنامه اولیه داوطلبان شامل درصد ، تراز و رتبه آن ها مشخص می شود .

در مرحله بعدی و با داشتن شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد که عددی 7 رقمی است و در انتهای کارنامه کارشناسی ارشد درج می شود ؛ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند با مراجعه به سایت azmoon.org رشته های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را انتخاب کنند .

اگر همچنان درباره روند ثبت نام و برگزاری کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 ابهامی دارید می توانید سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسید . برای این کار می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا استفاده کنید .

در ادامه بخوانید: لیست رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد









سوالات متداول


1- متقاضیان ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 باید به چه سایتی مراجعه کنند ؟
ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه در سایت سازمان سنجش انجام می شود که برای اطلاع از جزئیات تکمیلی می توانید متن مقاله را مطالعه کنید .




2- شرط اصلی ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد چیست ؟
داشتن مدرک لیسانس شرط اصلی ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1400 می باشد که برای اطلاع از سایر شرایط می توانید متن مقاله را مطالعه کنید .




3- انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز هم چون ثبت نام این آزمون در سایت سازمان سنجش انجام می شود ؟
خیر ، انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1400 به صورت مجزا انجام می شود که جزئیات بیش تر آن در متن مقاله شرح داده شده است .

منبع : ثبت نام کنکور ارشد دانشگاه آزاد99
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/xK9r
نظرتان را بنویسید