انواع مدل‌های طراحی داخلی

ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
مریم غ
انواع مدل‌های طراحی داخلی
طراحان با توجه به موقعیت جغرافیایی که در آن سکونت دارند، ممکن است سبک خاصی از انواع مدل‌های طراحی داخلی را برای دیزاین یک محیط استفاده کنند.
البته همه چیز در انتخاب نوع طراحی داخلی به علاقه‌مندی طراح مربوط نمی‌شود، بلکه سلیقه کسانی که می‌خواهند در آن محیط زندگی کنند هم مهم است.
عده‌ای سبک زندگی امروزی را می‌پسندند و این سبک را حتی در طراحی داخلی‌شان استفاده می‌کنند. عده‌ای دیگر به دنیای سنتی پایبند هستند و هنوز در دنیای طراحی‌های داخلی کلاسیک سیر می‌کنند.
در این مقاله قصد داریم معروف‌ترین و محبوب‌ترین مدل‌های طراحی داخلی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.



معرفی محبوب‌ترین مدل‌های طراحی داخلی
محبوب‌ترین مدل‌های طراحی داخلی عبارتند از:
طراحی داخلی مدرن
طراحی داخلی مدرن همان سبکی است که اغلب رنگ‌های موجود در آن خنثی هستند. در این سبک، رنگ سفید و رنگ‌های روشن، محبوب‌ترین رنگ‌ها برای معمار یا طراح داخلی به حساب می‌آیند.
در طراحی داخلی مدرن، همه چیز رنگ و بوی مدرنیته دارد. کاغذ دیواری‌هایی که طراحی‌های متفاوت روی آن‌ها دیده می‌شود، کابینت‌هایی که هم طراحی خاص دارند و هم به گونه‌ای متفاوت در محیط قرار گرفته‌اند و لامپ و اکسسوری های جذاب بخشی از طراحی داخلی مدرن به حساب می‌آیند.
طراحی داخلی به سبک مدیترانه‌ای
در این سبک از طراحی؛ آرشیتکت تمام سعی‌اش را می‌کند که نور و طبیعت را به درون خانه بیاورد. خانه‌های با دکوراسیون مدیترانه، خانه‌هایی با رنگ‌های شاد و غرق در نور هستند. افرادی که می‌خواهند محل زندگی‌شان پویا و دل‌انگیز باشد، طراحی مدیترانه‌ای را بهترین سبک طراحی دکوراسیون داخلی می‌دانند.

طراحی داخلی به سبک روستیک یا روستایی
از ماندن در یک خانه روستایی سیر نمی‌شوید و آرزو دارید که زمان به عقب برگردد و برای همیشه در محیطی با این حال و هوا بمانید؟ بهترین راه حل برایتان این است که دکوراسیون داخلی خانه‌تان را به سبک روستیک طراحی کنید.
در این طراحی، معمار از عناصر طبیعی مانند سنگ، چوب، نی و... کمک می‌گیرد تا دکوراسیونی مطابق با خانه‌های روستایی آماده کند.
اگر این کار را به گروه طراحی کاربلد بسپارید، پس از وارد شدن به خانه باورتان نمی‌شود که تا این اندازه توانسته‌اید در زمان سفر کنید و یک خانه به سبک مادربزرگ‌هایتان داشته باشید.
طراحی داخلی به سبک معاصر
اگر هیچ موقع نمی‌توانید به چهارچوب‌های طراحی پایبند بمانید و خانه‌ای می‌خواهید که از وسایل قدیمی تا جدید داشته باشد، طراحی داخلی معاصر خوراکتان است. در این سبک طراحی می‌توانید در یک طرف خانه هر دیوار را یک رنگ کنید و در طرف دیگر یک طراحی کاملاً سنتی داشته باشید. آنچه واضح است، طراحی داخلی به سبک مدرن باب دل مخاطب است و از هیچ سبک و سیاق خاصی پیروی نمی‌کند.
طراحی داخلی به سبک کلاسیک
در سبک کلاسیک، معمار توجه خاصی به ظرافت در طراحی داخلی دارد. ستون‌هایی که به بهترین نحو تراش داده شده‌اند و گوشه‌ای از هنر رومیان را به نمایش می‌گذارند و هنرنمایی‌های تلفیقی از دو رنگ طلایی و سفید، بخشی جدا ناپذیر از طراحی کلاسیک هستند.
طراحی کلاسیک ریزه‌کاری بیشتری نسبت به سبک‌های دیگر دارد. به همین خاطر طراحان داخلی آن را برای فضاهایی انتخاب می‌کنند که به اندازه کافی بزرگ هستند.
طراحی کلاسیک یک سبک طراحی رسمی و تا حدودی اشرافی است. شاید به همین دلیل است که افرادی که مبادی‌آداب هستند، بیشتر از دیگران به سراغ آن می‌روند.

سخن آخر
سبک‌های طراحی داخلی به همین چند مورد خلاصه نمی‌شود. اگر می‌خواهید بدانید که چه طرحی با روحیه و سلیقه شما سازگارتر است، پیشنهاد می‌کنیم با گروه طراحی و معماری هم آشیان مشورت کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

http://hamashian.com/
لینک مرجع http://hamashian.com/
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/w4mJ
نظرتان را بنویسید