آخرین اخبار از ناصر ملک مطیعی

آخرین اخبار از ناصر ملک مطیعی
ذخیره سازی
1
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
آرش زمانی
ناصر ملک مطیعی بازیگر Actor سینمای ایران 4 خرداد 97 در 88 سالگی درگذشت. این بازیگر طی هفته گذشته به دلیل نارسایی کلیه و تنگی نفس در بیمارستان بستری شده بود.


ناصر ملک‌ مطیعی دیپلم رشتهٔ تربیت بدنی از دانش‌سرای عالی تهران را داشت و قبل از اینکه به سینما Cinema راه پیدا کند، معلم ورزش Sport دبستان‌های تهران بود.

ناصر ملک‌مطیعی کارگردان و بازیگر قبل از انقلاب سینما و تلویزیون ایران است که بعد از انقلاب فعالیت اندکی در این عرصه داشته و فیلم«نقش نگار» آخرین بازی وی در عرصه سینما به شمار می‌آید.

آخرین گفتگو:
ناصر ملک‌ مطیعی بعد از انقلاب موقعیتی متفاوت از بازیگرانی داشت که توانستند در دوره جدید هم به فعالیت بپردازند. او پیش از انقلاب ستاره بود و می‌توان موقعیت و جایگاهش را با مثلا فردین و بهروز وثوقی قیاس کرد که هر دوی این ستاره‌ها نیز در سال‌های بعد از انقلاب از فعالیت بازماندند.

ناصر ملک‌مطیعی آن دوره را چنین تحلیل می‌کند: به‌هرحال بعد از انقلاب بیکار شدیم دیگر. دنبال مقصریابی و شهیدنمایی هم نیستم. درواقع این حادثه Incident در گردش زمان روی داد. نه ما تقصیر داشتیم، نه تقصیر امرا و دستوردهندگان بود. هیچ‌کس در این ماجرا قابل انتقاد و سرزنش نیست.

بازیگر بزرگ و محبوب سینمای ایران هنوز هم دلیل ممنوع‌الفعالیتی خود را در آن سال‌ها نمی‌داند: نه من فهمیدم مشکل کجاست، نه کسی تفهیم کرد. تنها چیزی که اتفاق افتاد این بود که کنار کشیدم و گوشه‌گیر شدم، مثل خیلی‌های دیگر. البته در این دوره خیلی‌ها هم بودند که با زعما کنار آمدند و وارد بازار Store کار شدند.

در این سال‌ها گفته شده که جرم Crime ناصر ملک‌مطیعی و دیگر بزرگان آن دوره این بود که ستاره بودند. ستاره‌هایی درخشان؛ که دوره جدید سعی در محو کردنشان داشت. ناصر ملک‌مطیعی این برداشت را تأیید می‌کند: چند نفری که در این سینما جایگاه خاصی داشتند؛ به حکم شهرت و معروفیت و اقبال عمومی و محبت مردم باید در این دگرگونی‌ها کنار می‌رفتند تا جا برای دیگران باز شود. شاید چاره‌ای هم نبود. به‌هرحال انقلاب برابری و یکدست بودن را طلب می‌کرد. این در ذات انقلاب بود که نمادهای سینمای سابق از دور خارج شوند. برای ما هم دیگر راهی نمانده بود. آن روزها بهترین راه‌حل، کنار رفتن بود. ما هم رفتیم. شرایط سنی و خستگی راه درازی که در مسیر سینما پیموده بودیم دیگر توانی برای مبارزه برای ماندن برایمان نگذاشته بود.
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/91o3
نظرتان را بنویسید