مقایسه نور طبیعی خورشید با لامپ های رشد گیاه

مقایسه نور طبیعی خورشید با لامپ های رشد گیاه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
گرولایت

نور مصنوعی برای گیاهان در مقابل نور خورشید. این رایج ترین سوالی است که به ذهن هر دوستدار باغی خطور می کند، به خصوص وقتی در مورد گیاهان داخلی صحبت می کنیم.

دانشمندان در استفاده از نور مصنوعی برای رشد گیاهان بسیار خوش شانس بوده اند. اما نور خورشید برای گیاهان مفیدتر است زیرا مفیدتر از نور مصنوعی است.

انرژی نور خورشید به طور مساوی بین طول موج های مختلف توزیع می شود که به رشد مناسب گیاهان کمک می کند. نور خورشید همچنین به فتوسنتز کمک می کند و به برگ ها کمک می کند تا غذا بسازند و اکسیژن آزاد کنند و دی اکسید کربن را از محیط جذب کنند.

با کارخانه رشد گیاه در این مقاله بیشتر آشنا شوید.

در این مقاله به بررسی دقیق فواید نور خورشید در مقابل نور مصنوعی برای گیاهان می پردازیم.

نحوه ترکیب نور خورشید و رشد نور

مزایای نور رشد در مقابل نور خورشید

تاثیر نور مصنوعی بر رشد گیاهان

آیا گیاهان می توانند با نور LED فتوسنتز کنند؟

 

چگونه نور خورشید را با نور لامپ رشد گیاه ترکیب کنیم؟

ترکیبی عالی از نور خورشید و نور لامپ های رشد این روزها در گلخانه های بسیار پیچیده برای رشد گیاهان استفاده می شود.مهمترین کاربرد فناوری در گلخانه های امروزی نور مصنوعی است. برای گیاهان داخلی، نورهای مصنوعی یکی از عوامل اصلی تعیین کننده نحوه برداشت محصول هستند.Smd رشد گیاه را از ایران گرولایت تهیه کنید.گلخانه های مدرن بهترین راه را برای استفاده از نور خورشید و نور مصنوعی برای گیاهان اتخاذ کرده اند. آنها تعادلی بین این دو ایجاد کرده اند و روش کشت محصولات را تغییر داده اند.

 

مقایسه نور خورشید و لامپ رشد گیاه؛ کدامیک را انتخاب کنیم؟

نور خورشید از رنگ های مختلف ایجاد می شود. گیاهان به نور قرمز برای میوه و گل و نور آبی برای رشد برگها نیاز دارند. اما نورهای تولید شده توسط لامپ به رنگ قرمز یا سبز یا قرمز یا آبی هستند اما نه به طور همزمان.برخی از چراغ های رشد یافته وجود دارند که همه چراغ ها را تولید می کنند، که آن را به خوبی نور خورشید می کند. اما خورشید همچنان قدرتمندتر از نور در حال رشد است.

انرژی حاصل از این نورها در 13 ساعت برابر با انرژی خورشید در 6 ساعت است.در صورتی که فضایی برای رشد گیاهان در بیرون نداشته باشید، چراغ های رشد یافته مانند نور خورشید داخل خانه هستند.شما نمی توانید فاصله بین گیاه خود و نور را با نور خورشید تنظیم کنید، اما این کار را می توان با استفاده از نور رشد کرده انجام داد.اگر نور مصنوعی و نور خورشید را با هم مقایسه کنید، متوجه می شویم که نور مصنوعی طیف نوری نور خورشید را ساطع نمی کند.

نور عموماً به شکل فوتون‌هایی منتشر می‌شود که در خورشید، مشعل و لامپ تولید می‌شوند. فواید زیادی دارد و انرژی زیادی را مهار می کند.تنها تفاوت نور طبیعی با نور مصنوعی این است که نور مصنوعی به اندازه خورشید طیف نوری ساطع نمی کند.محققان با موفقیت از نور مصنوعی برای رشد گیاهان استفاده کرده‌اند، اما نور خورشید همچنان بهترین است. شدت آن بیشتر از نور من است و به درستی در طول موج متفاوتی توزیع می شود.

آیا گیاهان در مقابل نور خورشید بهتر رشد می کنند یا نورهای مصنوعی؟

چندین نور مصنوعی برای رشد گیاهان وجود دارد. با توجه به پیشرفت های فنی، امکان رشد گیاهان در محیط های بسته با نور مصنوعی فراهم شده است. نور خورشید و نورهای مصنوعی هر دو به رشد گیاه در مسیر خود کمک می کنند.تنها تفاوت بین نور خورشید و نور مصنوعی این است که نور خورشید برای مدت زمان محدودی در دسترس است و هزینه ای ندارد. در مقابل، نورهای مصنوعی در تمام طول روز در دسترس هستند اما مقداری پول برای شما هزینه دارند.نور مصنوعی جایگزین نور خورشید برای گیاهان است. 

آنها به شما کنترل کافی می دهند و گیاه را برای فصل پیش رو آماده می کنند و بهره وری را افزایش می دهند.گیاهان برای اهداف مختلف به نورهای رنگی متفاوت نیاز دارند. تهیه همه آن نورها تنها با استفاده از نورهای مصنوعی آسان نیست. نور طبیعی می تواند به دستیابی به آن کمک کند.هنگام آویزان کردن چراغ ها، باید مطمئن شوید که چراغ ها نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک به گیاه باشند. ممکن است باعث سوختن گیاه یا ضعیف شدن گیاه شود.درست مانند انسان، گیاهان نیز به مدتی در تاریکی نیاز دارند. آنها را نمی توان در طول روز زیر نور رها کرد. زمانی که روزها برای تامین نور کافی گیاه کم است، نورهای مصنوعی می توانند مفید باشند.

اثرات نور مصنوعی بر رشد گیاه 

گیاهان برای اهداف مختلف به انواع مختلف نورهای رنگی نیاز دارند. این رنگ های جذب شده توسط گیاه تاثیر بسیار زیادی در رشد گیاه دارند.نور آبی به گیاه کمک می کند تا رشد رویشی خود را تشویق کند. نور قرمز همراه با نور آبی به گیاه در تولید گل کمک می کند.نورهای مصنوعی همین تاثیر را روی گیاهان دارند. برای اطمینان از اینکه گیاهان رشد یافته در نورهای مصنوعی به درستی رشد می کنند، به دنبال نوع گیاه باشید و بر اساس آن یک نور مصنوعی نصب کنید.

نور فلورسنت در مقایسه با نور خورشید

وقتی از یک منشور عبور می کند، نور خورشید به هفت رنگ مختلف تقسیم می شود که توسط گیاهان برای اهداف مختلف استفاده می شود. اما نور فلورسنت معمولی فقط مقدار زیادی نور آبی دارد.وقتی در مورد نور فلورسنت معمولی در مقابل نور رشد صحبت می کنیم، چراغ های رشد محیطی را ایجاد می کنند که گیاهان می توانند در آن تکثیر شوند. آنها نورهای آبی و قرمز را ارائه می دهند که برای تولید بهتر گیاهان بسیار مهم هستند.

آیا گیاهان می توانند با نور LED فتوسنتز کنند؟

نور منتشر شده توسط یک چراغ LED به عنوان بهترین نور برای رشد گیاهان شناخته می شود. به این دلیل که طول موج نورهای این چراغ ها بسیار بهتر از نورهای دیگر است.و به گیاه کمک می کند تا بهتر از سایر نورهای مصنوعی برای گیاهان داخلی فتوسنتز کند.

آیا گیاهان می توانند از نورهای مصنوعی برای فتوسنتز استفاده کنند؟

گیاهان از انرژی برای تولید مثل و تنوع استفاده می کنند. بنابراین هنگام استفاده از لامپ خورشیدی مصنوعی برای گیاهان، مطمئن شوید که نور لامپ با نورهای قرمز و آبی زیاد باشد. این به گیاه در فتوسنتز مناسب و تولید گل و میوه کمک می کند.

چگونه بهترین نور را برای رشد گیاهان داخلی انتخاب کنیم؟

انواع مختلفی از چراغ های موجود در بازار برای رشد گیاه در داخل خانه شما وجود دارد. هر یک از چراغ ها دارای مزایای نوآورانه هستند. تصمیم برای خرید نور کامل به هزینه راحتی و کیفیت تخصصی نور بستگی دارد.

لامپ شماره 1

اولین لامپ در خط تولید می کند که گزینه های نسبتا ارزان تری هستند. استفاده از این چراغ ها آسان است و می توان آنها را در یک لامپ قدیمی یا یک لامپ قدیمی که نیاز به تعویض دارد قرار داد.

# 2 چراغ های رشته ای رشدبعدی چراغ های رشته ای رشد است. آنها بسیار ارزان هستند و بازده انرژی ندارند و گرمای بیش از حد ساطع می کنند.

#3 نور فلورسنتنور فلورسنت گرمای کمتری ساطع می کند. اینها یا به شکل چراغ های لوله ای یا بازتابنده های فلورسنت فشرده هستند. استفاده از نور فلورسنت در مصرف انرژی کارآمدتر است اما می تواند گزینه گران قیمتی باشد.

#4 چراغ رشد LEDچراغ های رشد LED بهترین فناوری موجود در بازار هستند. آنها در مصرف انرژی کارآمد هستند، گرمای بسیار کمی از خود منتشر می کنند و طیف نور ایده آلی دارند.با توجه به بهینه سازی رنگ برای رشد گیاهان، آنها کارآمدترین، مؤثرترین و مصرف کننده ترین محصولات الکترونیکی برای رشد گیاهان نسبت به سایر چراغ ها هستند.

 

 

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/ZkMw
نظرتان را بنویسید