ایجاد علاقه برای مطالعه با خواندن قصه

ایجاد علاقه برای مطالعه با خواندن قصه
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
marzilak

در دنیای امروز که هر روزه اتفاقات جدیدی در حال رخ دادن است و علم با سرعتی بسیار زیاد در حال پیشروی است، نیاز به مطالعه و افزایش اطلاعات وجود دارد. اگرچه با گسترش فضای مجازی، تبادل اطلاعات آُسان تر از گذشته نیز شده است اما همچنان مطالعه و کتاب خوانی جایگاه ویژه ای دارد. خواندن قصه در دنیای امروز نیز تحت تاثیر دنیای مجازی تغییر شکل پیدا کرده است وعلی رغم آسان شدن دسترسی به قصه، خواندن قصه مورد کم توجهی قرار گرفته است. این درحالی است که خواندن قصه یکی از راه هایی است که علاقه به کتابخوانی و مطالعه را در کودکان افزایش می دهد. 

فلسفه قصه چیست؟

انسان ها به طور طبیعی و غریزی به دنبال یافتن راه های درست زندگی کردن هستند و همواره در تلاش هستند تا بهترین راه را بیابند. علاقه انسان ها به شنیدن قصه نیز از همین احساس غریزی آنها برای یافتن بهترین راه است. قصه روایت سرگذشت انسان هاست که در خانواده ای و یا کشوری ماجراهایی را پشت سر می گذارند. تجاربی را که شخصیت های قصه به دست می آورند، برای خواننده از آن جهت جذاب است که بدون آنکه خودشان مستقیماً آن تجربیات را به دست بیاورند، از نتیجه و پیامد آن مطلع  می شوند. به همین دلیل قصه ، مجموعه ای از راه های نرفته برای انسان هاست در حالی که می دانند به کجا می رسد.

قصه با داستان تفاوت دارد

در بسیاری از کتاب ها، قصه و داستان به یک معنا به کار برده شده اند. غالب تصور مردم نیز از قصه و داستان یکی است و به همین دلیل به دنبال تفاوت میان آنها نیستند. به طور کلی کاربردی که قصه و داستان در میان مردم دارد، یکسان باشد اما از نظر متخصصان حوزه ادبی، قصه و داستان یکی نیستند. قصه بیشتر به دنبال وقایع خیالی و غیرواقعی است که در گذشته های بسیار دور اتفاق افتاده اند در حالی که داستان به دنیای امروز بیشتر نزدیک تر است. تفاوتی که در قصه و داستان وجود دارد را گاهی می توان در موضوع قصه و روایتی که از آن می شود پیدا نمود. در این حالت یکی از ساده ترین روش ها خواندن ومقایسه قصه و داستان با یکدیگر است. 

قصه و افزایش اعتماد به نفس

همانگونه که گفته شد، قصه سرگذشت انسان هاست و مجموعه ای از راه های نرفته است. در این مسیر طولانی که شخصیت های قصه آن را طی می کنند، شکست ها و موفقیت های زیادی نصیب قهرمانان قصه می شود که با تلاش و پشتکار بسیاری از مشکلات برطرف می شود و در نهایت پس از شکست ها پیروزی به دست می آید. کودکانی که اعتماد به نفس پایینی دارند، با خواندن قصه و سرگذشت قهرمانان آن، به این باور می رسند که همه انسان ها در زندگی مشکلات و کاستی هایی دارند. همچنین کودکان با خواندن قصه به این نتیجه می رسند که اگر در انجام کاری ناموفق می شوند نباید بلافاصله ناامید شوند و تنها باید تلاش خود را بیشتر کنند و با تمرین و تکرار به آنچه می خواهند برسند. افزایش اعتماد به نفس کودکان یکی از مهم ترین نتایج خواندن قصه برای کودکان است.

قصه و داستان در وولک

وولک پر از قصه و داستان است. تنها کافی است که به وولک سری بزنید تا از قصه و داستان های بی شماری که در آن وجود دارد استفاده کنید. در وولک به راحتی می توانید قصه و داستان را با هم مقایسه کنید و به تفاوت آنها پی ببرید. یکی از زیباترین و در عین حال سرگرم کننده ترین راه ها برای مقایسه تفاوت میان قصه و داستان در وولک، خواندن قصه های مربوط به شخصیت اصلی وولک است که در شهری خیالی به نام وولستان مجموعه ای از قشنگ ترین قصه ها را ایجاد می کند. اگر می خواهید با وولک قصه های ما آشنا شوید به وولستان بیایید. 

لینک مرجع voolak.com
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/wOOR
نظرتان را بنویسید