راهنمای کامل تعمیر کمپرسور اسکرو

راهنمای کامل تعمیر کمپرسور اسکرو
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
کمپرسور نوری


اپراتورها می توانند تعویض یا تعمیر کمپرسور اسکرو را انتخاب کنند تا زمان خرابی و هزینه های ناشی از خرابی را به میزان قابل توجهی به حداقل برسانند. با این حال، انتخاب به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله تاریخچه تعمیر، قابلیت اطمینان، هزینه تعمیر/تعویض و بهره وری انرژی. علاوه بر این، اپراتورها می توانند مشکلات جزئی را در داخل خود برطرف کنند و موارد پیچیده تر را برای تعمیر به متخصصان ببرند. این مقاله برخی از ملاحظات مربوط به تعمیر و تعویض کمپرسور هوا را برجسته می کند و راهنمای برخی از تعمیرات رایج کمپرسور را ارائه می دهد.

تعمیر کمپرسور هوا در مقابل تعویض

هوای فشرده برای عملیات روزانه در چندین کاربرد صنعتی ضروری است. بنابراین، خرابی ناشی از خرابی کمپرسور هوا به دلیل از دست دادن تولید، افزایش هزینه ها و کاهش راندمان کلی تجاری برای اپراتورها مضر است.

اپراتورها باید بین تعمیر یا تعویض کمپرسور برای کاهش این اثرات نامطلوب یکی را انتخاب کنند. با این حال، عوامل متعددی انتخاب آنها را تعیین می کند، از جمله سن کمپرسور، بهره وری انرژی، تاریخچه تعمیر، قابلیت اطمینان کلی، و در نهایت، هزینه های تعمیر/تعویض.

عواملی که باید در نظر گرفته شوند

علاوه بر این، اپراتورها ممکن است تعمیر کمپرسور را بر تعویض اولویت دهند، اگر کمپرسور فعلی نسبتاً جدید و با ساعات کار کمی باشد. اپراتورها همچنین فن‌آوری‌های جدیدتر را هنگام تصمیم‌گیری در مورد تعمیر یا تعویض در نظر می‌گیرند: اگر مدل‌های جدیدتر کمپرسور هوا دارای کیفیت مشابه با کمپرسور آسیب‌دیده باشند، اپراتور ممکن است تعمیرات را انتخاب کند.

توجه دیگر شامل در دسترس بودن قطعات یدکی برای تعمیر است. هنگامی که قطعات یدکی به آسانی در دسترس باشند، تعمیر کارایی بیشتری دارد و زمان کمتری را صرف می کند. در نهایت، قابلیت اطمینان عمومی کمپرسور عامل مهمی است که فراوانی احتمالی خرابی ها را نشان می دهد. تعمیر گزینه بهتری برای یک کمپرسور هوا قابل اعتماد نسبت به تعویض کامل است. شما همچنین می توانید یک کمپرسور باد دست دوم را به شرط سالم بودن خریداری کنید.

از سوی دیگر، اگر اپراتور تعداد قابل توجهی از خرابی ها را تجربه کرده باشد، جایگزینی کمپرسور هوا ممکن است گزینه بهتری باشد که نشان دهنده خرابی های آینده است. علاوه بر این، بازده انرژی کلی مدل‌های کمپرسور جدیدتر می‌تواند به اپراتور اطلاع دهد که جایگزینی را انتخاب کند، زیرا واحد جدید می‌تواند هزینه‌های خرید را از طریق صرفه‌جویی در مصرف برق جبران کند.علاوه بر این، در صورت در دسترس نبودن قطعات یدکی، جایگزینی کمپرسور گزینه مناسب تری به نظر می رسد. در نهایت، پس از محاسبه نیازهای جاری در یک سازمان، ممکن است برای اپراتورها ایده آل باشد که یک کمپرسور معیوب را با یک واحد بزرگتر جایگزین کنند تا نیازهای سازمانی افزایش یافته را برطرف کنند.در نتیجه، جایگزینی یا تعمیر واحدهای کمپرسور هوا گزینه‌های مناسبی در یک سازمان است. با این حال، اپراتور باید چندین ملاحظات مرتبط را در انتخاب خود لحاظ کند. اگرچه تهیه یک کمپرسور جدید در ابتدا گران به نظر می رسد، صرفه جویی در هزینه ناشی از کاهش تعمیر و نگهداری، افزایش قابلیت اطمینان و راندمان بالا منجر به کاهش زمان بازپرداخت می شود. با وجود این، تعمیر کمپرسور هوا ممکن است با توجه به شرایط رایج قابل دوام باشد.

تعمیرات کمپرسور هوای معمولی

کمپرسورهای هوا هنگامی که نمی توانند سه شرط اصلی را برآورده کنند، دچار نقص یا خرابی می شوند: قدرت کافی، نگهداری فشار، و کنترل مناسب جریان هوا. عدم نگهداری طولانی مدت واحد می تواند منجر به انفجار شود.اگرچه قرارداد با متخصصان برای تعمیرات پیچیده عمل خوبی است، اپراتورها می توانند تعمیرات معمولی کمپرسور هوا را نیز انجام دهند. این شامل تعمیر نشتی، تعویض دریچه های تخلیه کننده، تنظیم جریان هوا، بازیابی برق، تعمیر مشکلات الکتریکی و تعویض فیلترهای ورودی شکسته است.

تعمیر نشتی

برای تعمیر نشتی در واحد، اپراتورها باید ابتدا هر ابزار و شیلنگ مجاور را از برق بکشند و سپس تقویت کننده کمپرسور هوا را راه اندازی کنند تا فشار ایجاد شود. در مرحله بعد، اپراتور می تواند پس از فشار کافی به واحد، محلول آب صابون را در اطراف هر اتصالات اعمال کند. اتصالات دارای نشتی حباب تشکیل می دهند که نشان دهنده تعمیر و نگهداری است.سپس اپراتور می تواند فشار کمپرسور را کاهش دهد تا هر یک از اتصالات نشتی را با نوارهای تفلون کافی ثابت کند. علاوه بر این، اپراتور باید کل فرآیند را تکرار کند تا وجود یا عدم وجود هرگونه نشتی دیگر را تأیید کند.

تعویض شیر تخلیه کننده

برخی از ایرادات برای تعمیر نیاز به تعویض قطعه دارند. به عنوان مثال، یک سوپاپ تخلیه کننده معیوب می تواند منجر به حبس شدن هوا روی پیستون ها شود و در نتیجه قطع کننده در هنگام راه اندازی قطع شود. اپراتورها می توانند این مشکل را با بازرسی شیر، تمیز کردن آن و در نهایت تعویض آن با یک شیر جدید، به خصوص اگر عیب همچنان ادامه دارد، برطرف کنند.

تنظیم جریان هوا

این تعمیر کمپرسور هوا به طور قابل توجهی به تنظیم پیچ های زیر شیر نگهدارنده فشار بستگی دارد. پیچ های بالا و پایین به ترتیب کمپرسور را خاموش و روشن می کنند. تنظیم جریان هوا شامل روشن و خاموش کردن کمپرسور و استفاده از پیچ بالایی برای کنترل فشار است. اپراتورها می توانند فشار کمپرسور و به تبع آن جریان هوا را با سفت کردن یا شل کردن پیچ بالایی تنظیم کنند تا فشار ایده آل به دست آید.

بازیابی قدرت

چندین ملاحظات برای بازگرداندن برق به واحد کمپرسور عبارتند از وصل کردن کامل کمپرسور، اطمینان از روشن بودن سوئیچ، تنظیم مجدد سیستم، وضعیت منبع تغذیه و وجود برنامه های افزودنی. علاوه بر این، اپراتور باید واحد را برای تعمیرات حرفه ای به تکنسین ها برساند، اگر همه چیز درست باشد.

تعمیر ایرادات برق

کمپرسورهای هوا می توانند به طور مداوم فیوزها و قطع کننده ها را منفجر کنند. برای کاهش این مشکل، اپراتورها باید استفاده از افزونه ها را با اتصالات مستقیم به منبع برق جایگزین کنند. علاوه بر این، سیم‌های خازن شل و سایر اشکال سایش در موتورهای قدیمی در واحد می‌توانند فیوزها و بریکرها را منفجر کنند. بنابراین، اپراتورها باید خرابی های قدیمی ناشی از موتور را شناسایی کرده و در صورت لزوم آنها را جایگزین کنند.

تعویض فیلترهای ورودی شکسته

مانند شیر تخلیه، اپراتورها باید فیلترهای ورودی شکسته را به دلیل اهمیت آنها برای کل واحد تعویض کنند. از آنجایی که فیلترهای ورودی از کمپرسور بیرون می آیند، در معرض آسیب هستند. اپراتورها باید فیلترهایی با اندازه رزوه و پورتال مشابه و قطر برای جایگزینی فیلترهای آسیب دیده در سیستم پیدا کنند.

 

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/BlBY
نظرتان را بنویسید
موارد بیشتر