پروتئین تراپی چیست و چطور انجام می شود؟

پروتئین تراپی چیست و چطور انجام می شود؟
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
ali

پروتئین یکی از اجزای اصلی در بافت موهای شماست که نقش موثری در سلامت آن‌ ایجاد می‌کند. بنابراین کمبود پروتئین می‌تواند ظاهر ناخوشایندی برای موهای شما ایجاد می‌کند. اما پیش از هر چیز باید بدانید آیا موهایتان از کمبود پروتئین رنج می‌برد یا خیر. البته تشخیص این موضوع کار چندان دشواری هم نیست. در ادامه این مطلب آموزشی به بررسی نشانه‌های کمبود پروتئین و همچنین پروتئین درمانی مو می‌پردازیم.

پروتئین تراپی مو چیست؟

پروتئین تراپی مو چیست

همان گونه که قبلا هم اشاره کردیم، پروتئین کراتین بخش عمده تارهای مو را تشکیل می‌دهد. این پروتئین نقش عمده‌ای در سلامت و تقویت موها ایفا می‌کند. عدم مراقبت از موها و آسیب‌های ناشی از رنگ شدن‌های مکرر، آلودگی‌ها و مواردی از این دست می‌تواند منجر به تجزیه کراتین شود. در این صورت موهایتان بر اثر کمبود پروتئین از ظاهر ناخوشایندی برخوردار می‌شود.

شیوه زندگی و نوع رژیم غذایی نقش موثری در کمبود پروتئین دارند. حفظ یک رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین، امری ضروری برای رشد و تقویت موها به شمار می‌رود. در واقع عدم مصرف پروتئین کافی ممکن است منجر به ریزش موهایتان شود. در این شرایط برای کمک به رشد و سلامت موهایتان نیاز به پروتئین درمانی خواهید داشت.

نحوه عملکرد پروتئین های موی سر

پروتئین تراپی مو با اعمال محصولات سرشار از پروتئین به موهایتان منجر به جذب بیشتر مواد کراتین و تقویت موهایتان می‌شود. البته برای پروتئین درمانی می‌توانید از محصولات شیمیایی موجود در بازار استفاده کنید و یا درمان‌های خانگی را برای موهایتان آغاز کنید.

این شیوه در واقع با اتصال پروتئین‌های هیدرولیز شده به کوتیکول‌های مو، منجر به تقویت لایه‌های کوتیکول و ترمیم رشته‌های مو می‌شود. همچنین این درمان، تخلخل رشته‌های مو را از میان بر می‌دارد و مانند سدی در اطراف ساقه، از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. به این ترتیب منجر به تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود.

نشانه‌های کمبود پروتئین در موها

5 دلیل که نشان می دهد نیاز به پروتئین تراپی دارید

نشانه های کمبود پروتئین در موها قبل و بعد از پروتئین تراپی

قبل از اینکه به آموزش پروتئین تراپی مو بپردازیم، لازم است برخی نشانه ها برای کمبود پروتئین در موها را تشخیص دهید. بسیاری از افراد بر این باورند که داشتن موهای خشک نشانه‌ای از کمبود پروتئین در موها به شمار می‌رود. اما بد نیست بدانید خشکی مو به تنهایی نمی‌تواند نشانه کمبود پروتئین باشد. اگر از موهای خشکی برخوردار هستید، بهتر است پیش از شروع پروتئین درمانی از محصولات مرطوب کننده و آبرسان‌های قوی استفاده کنید. اما اگر پس از مدتی همچنان دچار خشکی مو بودید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. در ادامه این مطلب ۵ نشانه کمبود پروتئین را برایتان شرح می‌دهیم.

1. از بین رفتن خاصیت ارتجاعی موها

از بین رفتن خاصیت ارتجاعی موها یکی از نشانه‌های واضح کمبود پروتئین است. اما برای این که خاصیت ارتجاعی موهایتان را کنترل کنید، کافیست این ترفند را امتحان کنید. بخش کوچکی از رشته‌های موهایتان را انتخاب کنید و آن را به آرامی بکشید. اگر این رشته پس از کشیده شدن به حالت طبیعی خود باز نگردد و یا بشکند، به احتمال زیاد نیاز به پروتئین درمانی مو خواهید داشت.

منبع: رز سرخ

برچسب ها
ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/NlZ8
نظرتان را بنویسید