تسویه حساب دانشگاه دولتی ۱۴۰۰

تسویه حساب دانشگاه دولتی ۱۴۰۰
ذخیره سازی
0
0
اشتراک‎گذاری
گزارش تخلف
heyva1

فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری برای تسویه حساب خود باید به سامانه‌ گلستان مراجعه کرده و با طی کردن مراحل مختلفی، مانده حساب خود را پرداخت نمایند. در صورت عدم تسویه حساب دانشگاه دولتی، عواقبی مانند عدم دریافت مدرک تحصیلی در انتظار فرد خواهد بود.

 

 

یکی از مراحل اصلی فارغ التحصیل شدن دانشجویان تمامی دانشگاه ها، تسویه حساب با دانشگاه و پرداخت هزینه های فارغ التحصیلی می باشد. به عبارتی تسویه حساب دانشگاه دولتی یکی از مراحل اصلی است که دانشجویان برای فارغ التحصیلی و دریافت مدرک خود از دانشگاه باید پیگیر آن باشند.

در صورتی که برای تسویه حساب دانشگاه دولتی اقدام نکنید نه تنها مدرک فارغ التحصیلی خود از دانشگاه مورد نظر را دریافت نخواهید کرد بلکه شرایط لازم جهت شرکت در مقاطع تحصیلی بالاتر را نیز نخواهید داشت. به دلیل اهمیت پرداخت هزینه فارغ التحصیلی در این مقاله به بررسی مراحل و نحوه تسویه حساب دانشگاه دولتی می پردازیم.

 

تسویه حساب دانشگاه دولتی

عدم تسویه حساب چه در طول ترم و چه در پایان دوره تحصیل، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. عدم دسترسی به سامانه انتخاب واحد در طول ترم، عدم صدور کارت ورود به جلسه امتحانات برای دانشجویان، عدم توانایی دریافت گواهی موقت و گواهی فارغ التحصیلی و بسیاری از مشکلات دیگر می تواند گریبان گیر دانشجویانی شود که تسویه حساب خود را به تعویق انداخته اند.

 

تسویه حساب دانشگاه دولتی در هر ترم شامل پرداخت شهریه ثابت و متغیر می باشد. شهریه متغیر برای هر واحد تخصصی و عمومی متفاوت بوده و به تعداد واحدهای ترم جاری بستگی دارد، اما شهریه ثابت ارتباطی با تعداد واحدهای ترم های مختلف نداشته و در هر سال بنا به قوانین نظام آموزشی کشور تعیین شده و دانشجو باید تا پایان دوره تحصیل خود در دانشگاه مورد نظر این شهریه را پرداخت نماید. دانشجویان روزانه نیازی به پرداخت شهریه ندارند. اما دوره شبانه یکی از دانشگاه های شهریه پرداز بوده و دانشجویان این دوره می بایست اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه شبانه نمایند.

 

بخشی دیگر از هزینه های مربوط به تسویه کردن مانده حساب دانشگاه که برای تمامی دانشجویان یکسان می باشد، هزینه های مرتبط با صدور مدرک فارغ التحصیلی است. تمامی دانشجویان دانشگاه دولتی از جمله روزانه، شبانه، غیر انتفاعی و پیام نور باید بدهی های مرتبط با وام دانشجویی و صندوق رفاه دانشجویی و همچنین بدهی های مرتبط با امور دانشجویی را پرداخت نموده و سپس گواهی تسویه تمامی بدهی ها و هزینه های لازم برای فارغ التحصیل شدن و دریافت مدرک خود را به دفتر آموزش دانشگاه خود تحویل داده و درخواست خود برای فارغ التحصیلی و دریافت مدرک را ثبت نمایند.

 

در نهایت کارشناس آموزش، تسویه حساب دانشجو را تایید کرده و ادامه پروسه تسویه حساب باید از طریق سامانه گلستان توسط دانشجو انجام شود. با ارسال تاییدیه تسویه حساب نهایی در این سامانه، گواهی موقت فارغ التحصیلی برای دانشجو ارسال خواهد شد.

 

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های دولتی می باشد. دانشجویان این دانشگاه با مطالعه مقاله زیر می توانند از نحوه پرداخت شهریه این دانشگاه مطلع شوند.

بیشتر بخوانید: نحوه پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور

 

 

نحوه تسویه حساب دانشگاه دولتی

مرحله‌ تسویه حساب از مهم ترین مراحلی است که دانشجویان در تمامی دانشگاه ها برای فارغ التحصیلی خود باید پیگیر آن باشند. دانشجویان برای تسویه حساب دانشگاه دولتی باید به صورت اینترنتی اقدام کرده و در ابتدا از طریق لینک سریع ورود به سیستم جامع گلستان دانشگاه محل تحصیل و قسمت پرداخت شهریه جهت تسویه حساب وارد شوند. در صورتی که با نحوه تسویه حساب دانشگاه دولتی آشنایی ندارید، می توانید از راهنمای تصویری که در ادامه متن قرار داده شده، استفاده کنید.

 

تسویه حساب دانشگاه دولتی برای دانشجویان شبانه و روزانه از طریق سایت گلستان انجام می شود. در این سامانه لازم است به بخش پرداخت شهریه مراجعه کرده و شهریه ثابت و متغیر در ترم جاری را پرداخت کنید. پس از پرداخت شهریه ترم جاری، لازم است تا برای پرداخت مابقی هزینه های مورد نیاز برای فارغ التحصیل شدن اقدام کنید.

 

برای این کار لازم است به سامانه گلستان رفته و در ابتدا به قسمت مالی اداری مراجعه کنید. در پنجره جدید با انتخاب گزینه تسویه حساب دانشجویان و سپس ورود به قسمت گزارش های تسویه حساب، می توانید تمامی تسویه حساب نهایی خود را انجام دهید.

 

تسویه حساب دانشگاه دولتی

 

بعد از تسویه کردن باقی مانده بدهی های مرتبط با امور دانشجویی (بدهی خوابگاه، سلف، کتابخانه و...)، درخواستی جهت تسویه حساب نهایی به پیشخوان خدمت هر یک از دانشجویان فرستاده خواهد شد که برای تسویه حساب نهایی، پیگیری های لازم را از طریق این درخواست انجام دهند.

 

تسویه حساب دانشگاه سراسری

 

برای تسویه کردن هر یک از موارد مشخص شده، بهتر است تا به شکل مرتب به سامانه گلستان مراجعه کنید و گزارش تاییدیه تسویه حساب هر یک از این موارد را مشاهده نمایید.

 

در نهایت با تسویه کردن تمامی موارد مشخص شده در سامانه گلستان در قسمت امور مالی و اداری، گزینه تایید نهایی را انتخاب کنید تا پروسه تسویه حساب کامل شود.

 

شما می توانید پروسه تسویه حساب خود را از طریق گزارش 525 در پیشخوان خدمت سامانه گلستان پیگیری کرده و از تاییدیه آن اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: بازیابی رمز سامانه گلستان

 

 

 

 

نحوه دریافت گواهی موقت دانشگاه دولتی

پس از تسویه حساب دانشگاه دولتی، می توانید برای دریافت گواهی موقت فارغ التحصیلی خود اقدام کنید. برای دریافت گواهی موقت فارغ التحصیلی دانشگاه دولتی، لازم است مراحل ذکر شده را طی کنید.

 

در ابتدا باید تمامی مدارک لازم جهت دریافت این گواهی را آماده کنید. همچنین لازم است فرم درخواست دریافت گواهی موقت را تکمیل نموده و به همراه مدارک خواسته شده به مدیریت آموزشی دانشگاه خود تحویل دهید. این مدارک باید کامل باشند و هیچ گونه کم و کاستی در آن ها وجود نداشته باشد.

 

لازم به ذکر است که در این حالت باید وضعیت نظام وظیفه عمومی برای هر یک از دانشجویان آقا مشخص شده و دارای غیبت سربازی نباشند. در غیر این صورت درخواست آن ها برای اخذ گواهی موقت فارغ التحصیلی رد خواهد شد.

 

در ادامه پرونده آموزشی دانشجویان توسط اداره آموزشی دانشگاه تحت بررسی قرار خواهد گرفت.

 

سپس با ارسال این پرونده برای مرکز دانش آموختگان و بررسی این پرونده توسط کارشناسان فعال در این مرکز، گواهی موقت فارغ التحصیلی برای دانشجویان صادر خواهد شد.

 

دانشجویان در صورت تمایل می توانند برای ارسال پستی مدارک و گواهی موقت خود درخواست بدهند. هزینه ارسال این مدارک از طریق پست باید توسط خود دانشجو پرداخت شود. لازم است بدانید که هر یک از مدارک فارغ التحصیلی تنها یکبار برای شما ارسال خواهند شد.

 

تسویه حساب دانشگاه آزاد از طریق سامانه آموزشیار صورت می گیرد. فارغ التحصیلان دانشگا ه های آزاد سراسر کشور برای آشنایی با نحوه تسویه حساب این دانشگاه می توانند مقاله زیر را مطالعه نمایند.

در ادامه بخوانید: تسویه حساب دانشگاه آزاد

 

 

 

کارشناسان سامانه مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا آماده اند تا اطلاعات لازم در خصوص تسویه حساب دانشگاه دولتی را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا در اختیار متقاضیان قرار دهند. همچنین پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از تازه ترین اخبار مربوط به این حوزه عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا باشید.



 

سوالات متداول

 

1- ✔️ تسویه حساب دانشگاه دولتی از کدام سایت انجام می شود؟

✔️ تسویه حساب این دانشگاه از سامانه گلستان صورت می گیرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.



 

2- ✔️ تسویه حساب دانشگاه دولتی به چه صورتی می باشد؟

✔️ تسویه حساب دانشگاه دولتی به صورت اینترنتی انجام می شود که در این مقاله نحوه پرداخت این هزینه توضیح داده شده است.



 

3- ✔️ تسویه حساب دانشگاه دولتی شامل چه چیزهایی است؟

✔️ همانطور که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده این تسویه حساب شامل پرداخت شهریه ثابت و متغیر می باشد.

منبع : تسویه حساب دانشگاه دولتی ۱۴۰۰

ShortURL as Linkp.ir
linkp.ir/J4vl
نظرتان را بنویسید